![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]()
*** KANSELLERT ***
Ifølge Airlineroute på Twitter, gjenåpner SAS ruten til Beirut fra København fra 16 januar 2013 med to ukentlige avganger. Quote:
Quote:
Last edited by Glenn; 04-06-2012 at 10:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Cool. Jeg har indtryk af, at den etniske trafik til BEY tidligere er gået via PRG og til dels IST. Fint hvis SK kan tjene penge på sådan en rute.
Edit: Og nu ser jeg at OK har trukket sig fra ruten. Så måske har SK tænkt sig at udfylde det hul de efterlader? Last edited by jefi99; 03-06-2012 at 01:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Beirut er en av de aller mest spennende byene i Midtøsten, ja i hele verden, men tidspunktet er litt uheldig. Alt lukter bråk i Libanon fremover når islamistene, dessverre, snart tar over etter Assad i Syria og Libanon trekkes ubønnhørlig inn i bråk. Jeg setter ikke mange penger på at denne ruten kommer i gang på det tidspunktet man har tenkt.
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) Last edited by litt-amatør; 03-06-2012 at 01:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Høres spenstig ut! Kanskje man bør vurdere en langhelg dit. Skal bli spennende å se prisene!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vanskelig å si om denne ruten vi lykkes. Se på denne linken og se hvilke kjente flyselskaper som flyr dit per dags dato fra Europa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beirut_airport JEg tviler på at denne ruten vil bli en helårlig rute. Tror nok at den vil legges ned etter 6-12 måneders drift. SAS beste strategi er enten å utvite sitt europeiske nettverk fra OSL, CPH, ARN, GOT, SVG og BGO eller å ta opp kampen med Finnair anngående Asiatiske ruter. Jeg tror at de ikke vil klare å ta opp kampen med Finnair når det gjelder Asiatiske ruter. Den kampen er tapt for SAS. Jeg tviler for all del at de vil klare det i Beirut ruten og. Dessuten ekspanderer SAS for raskt at de fort kan havne i en felle. Last edited by barca; 03-06-2012 at 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Sas har vel sagt at å satse på Asia er lite lurt pga sandkasseselskapene, men dette er OT. Beirut er jo en by som til stadighet blir populær, men som desverre straks blir trukket inni regionale og lokale konflikter. Som litt-amatør er jeg enig i at de kanskje er litt sent ute denne gangen. Bråket i syria har vel allerede nådd havnebyen Tripoli i Libanon...
Dersom ting roer seg i regionen har iallfall jeg lyst til å teste ruten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://www.cph.dk/CPH/UK/B2B/Airline...ortunities.htm
Beirut er jo på plass 6 når det gjelder ruter som ikke flyves ut fra CPH. i fjor var det over 50 000 pax som fløy til Beirut fra CPH, men som var tvunget til å mellomlande. Så nok marked for to ukentlige avganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Selv om Beirut riktignok ligger i Asia, så er en rute hit nettopp endel av strategien om å utvide på kort og mellomdistanse ut fra Skandinavia som du indirekte sier de bør Om CPH-BEY vil funke eller ikke aner jeg ikke, men det virker i hvertfall være en destinasjon med endel etterspørsel fra Skandinavia som ikke dekkes idag. Spørsmålstegnet er vel mye på yielden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det jeg sier er at SAS heller bør konkurrere med Finnair der de har ruter idag i Asia som f.eks. Singapore, Hong Kong etc. Men som nevnt så tror jeg at SAS ikke vil klare det mot Finnair i den fronten. Men når det gjelder Beirut så er det fint at de vil prøve den ruten, men er litt usikker på hvordan det vil gå. Air Baltic, Czech Airlines og Malev har bl.a. prøvd uten å lykkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De bør konkurrere mot dem, men du tror ikke de klarer det. Makes no sense..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det blir ganske vanskelig å skjønne hva du mener når du motsier deg selv på denne måten. Hvis du ikke tror de klarer det, så bør de vel heller ikke prøve på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Star Alliance only.
|
![]()
Spennende av SAS! Spent på priser, og gleder meg til de legges ut for salg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Spennende og frisk satsing av SAS, denne ruten skal prøves ut neste år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvor pålidelig er den Twitter-besked? Kan man regne med ruten ud fra det grundlag, eller skal man vente på en officiel besked fra SAS før man kan sige, at det bliver til noget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ruten er nå lastet opp i Amadeus - og kommer opp på Widerøe.no.
SK2827 CPH-BEY 09:00 - 14:05 A319/A321 xx3xx6x SK2828 BEY-CPH 15:05 - 18:40 A319/A321 xx3xx6x |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beirut er en rigtig spændende by. Tror jeg
![]() Men er det ikke en lidt farlig satsning trods det er den 6. mest populære one-stop rute fra CPH? For trods den er populær, så tror jeg en stor del af de 50.000 der benytter ruten er fritidsrejsende (Måske med familie i landet)... og de går tit efter prisen, og her er SAS ikke blandt de billigste. Desuden skal man da håbe på transit-rejsende, men det bliver kun fra Norden, og hvorfor er der så heller ikke en helårsrute til NYC? De følgende selskaber flyver allerede til Beirut, og kan nås fra CPH med et stop: Aeroflot, Air France, EgyptAir, Lufthansa, LOT, Pegasus Airlines, Turkish Airlines... Desuden flyver MEA allerede 'seasonal' til Beirut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
http://www.tripadvisor.com/TravelAdv..._concerns.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er ikke det de samme som frarådet Oslo/Norge etter fjorårets greie?
Sikkert endel steder man bør være litt på vakt, men så lenge man følger litt med på nyhetene før man reiser og det ikke er krig eller bråk der akkurat da ser jeg ingen grunn til å være bekymret |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Beirut er nok neppe noe mer utrygt enn andre steder i Midtøsten. Som andre steder i Midtøsten ser man an situasjonen før man drar. Nå ville jeg ha unngått Syria, Irak, Yemen og Libya. Eneste problemet mitt når det gjelder Midtøsten er at jeg har to stempler merket Ben Gurion border control.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS tilbake til Beirut | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 40 | 10-05-2018 08:05 |
SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011. | Twin Otter | Flyforum | 443 | 27-03-2012 13:52 |
SAS gjenåpner København-Shanghai fra Høsten 2011 | Someone | Flyforum | 17 | 15-04-2011 10:52 |