![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Bangkok og Phuket vil bli operert av Boeing 777-300ER.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal de nye 77W erstatte noe av det gamle rælet, eller er det utelukkende for ekspansjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tjaeh, det lokker stadig ikke. SU er jo en "dry airline" til Thailand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hyggelig, connection til BKK via SVO er enkelt nå som Aeroflot har 2x daglige avganger på OSL-SVO, så SU er absolutt ikke noe dårlig alternativ til BKK.
Ser ut som om SVO-BKK går stadig bedre. De brukte B767-300 for ikke så lenge siden, som ble byttet ut med Airbus 330-300, og nå kommer altså B777-300ER, i tillegg til flere avganger! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er greit at Aeroflot nå bytter ut alt russisk søppel, ulykkesstatistikken til Aeroflot er blant det verste som finnes og de har også mistet vestlige fly.
Deicing episoden fra i vinter og holdningen til selskapet om dette, får ihvertfall undertegnede til å holde seg langt unna. Klart ulykker har gått ned, men jeg er ikke villig til å sette livet mitt i spill med Aeroflot |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Noen som har en oversikt over ulykker med Aeroflot? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fløj med Aeroflot CPH-SVO-PVG i februar. Her er tripreporten: http://milepoint.com/forums/threads/...an-that.28354/
Kort opsummeret, så kan det ikke anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Saapass mange at man har en egen wikiside for det
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflo..._and_incidents |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er sikkert noen smarte sjeler som vet aa finne slikt som kan poste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå må dere huske på en liten detalj:
Aeroflot var det eneste flyselskapet som opererte i et land med nærmere 300 millioner innbyggere i en periode på omtrent 70 år. For at sammenligningen skal bli reell, må man ta alle sivile flyulykker i f.eks. USA i samme periode og tilskrive det til United. Hvordan blir da statistikken? Når det er sagt, er nok russiske holdninger til sikkerhet en smule annerledes enn hva vi er vant til i vesten.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=TSK2gLDpOYY
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
And your point being? "Alligevel..." - hvis din kunnskap om sovjetisk/russisk luftfart summeres opp i "alligevel" blir jeg skremt.
![]() Det som var verdens største flyselskap fraktet millionvis av mennesker og siden det var ett selskap som dekket alt fra crop spraying til arktiske operasjoner til supersonisk utvikling, må nødvendigvis samtlige ulykker i Sovjetunionen i perioden tilskrives dette ene selskapet. Som jeg sa: Quote:
Det er ikke lenge siden Tenerife-ulykken der en KLM kaptein (Mr KLM som figurerte overalt som KLM-ikonet) ignorerte stoppordre og tok av med sin 747 rett inn en Pan Am 747 på tross av at FO og FE var i tvil. Mitt poeng er enkelt: Se ting i deres rette sammenheng. Det blir like unyansert som å si at man ikke skal fly med danske selskaper fordi "danskere liger sin bajer".
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Jeg vil enda tro at å fly SU til BKK er tryggere enn å kjøre tuktuk og varebil halve Thailand rundt... Men rasjonalitet er ikke alltid det som kommer først når sånt skal diskuteres. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Aeroflot viser gang paa gang at de IKKE tar sikkerhet serioest. Etter deicing incidenten som ble dokumentert i vinter, gikk de ut og bekreftet at de hadde fulgt prosedyre etter aa ha sett denne videoen: http://www.pprune.org/rumours-news/4...snow-wing.html Saa behold din rasjonalitet og spar noen hundrelapper, saa beholder jeg min |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
![]() Hva var det denne tråden handlet om igjen? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg bare MÅTTE komme med denne linken:
http://www.youtube.com/watch?v=ThoZNxy2JZk
Det er ikke Aeroflot, men allikevel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det finnes ogsaa en rekke andre selskaper enn SAS som tar deg til alle hjoerner av jordkloden. Til Thailand (som var subject) finnes det en hel stabel av selskaper som flyr i tillegg til SAS. Flott at du lever enda! Dersom du vil ta risken, more power to ya. Jeg betaler heller tusenlapper mer for aa unngaa aa fly med selskaper basert i Russland og som bryter regler og deretter uttaler i 2012 at de ikke bryr seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Støtter LN-KOGs reflekterte innlegg her, og til tydelige rusofobiske innlegg vil jeg minne om Stings klassiske låt "Russians love their children too".
Har flydd en del russiks innenriks, og med egne øyne sett at det er litt variert sikkerhetskultur. På en Nordavia-flight i fjor sommer var det ved take off mange som satt uten sikkerhetsbelte på, tilbakelente seter og klappbordet nede. Kabinpersonalet brydde seg ikke. Hos Aeroflot er det mer vestlig standard, det er mitt inntrykk. Selskapet investerer også tungt i nye vestlige fly. En del regionale selskaper kjøper brukte vestlige fly, og maskiner med stempel CCCP har ikke noe godt rykte noe steder, hverken hos selskapene eller hos de reisende. Den generelle HMS-standarden i Russland er ikke som i Vesten. HMS-standarden i Vesten kan og vurderes som kostbart byråkrati og regelrytteri hvor form tilsynelatende mange ganger er viktige enn reelt innhold. At Aeroflot setter inn nye og bedre fly til Thailand kan bare tolkes positivt, og skal man sitte i Vesten å være redd for det, ja, så er det så mye annet man også bør være redd for. Last edited by DCHalvorsen; 31-05-2012 at 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777-300ER vs Boeing 737-8JP (video) | PerJohan | Bilder & foto | 1 | 04-04-2016 21:44 |
SU Boeing 777-300ER | SE-SAM | Samlerhjørnet | 3 | 05-06-2014 15:24 |
Boeing selger flere 777-300ER til EVA og Air Canada | Someone | Flyforum | 2 | 11-05-2012 18:20 |
Detur setter inn B777-300ER fra Værnes | Novair | Flyforum | 38 | 09-04-2011 16:53 |
For Sale: 1:200 Aeroflot IL-96, TU-154M, Singapore B-777-300ER | Milos | Samlerhjørnet | 1 | 19-04-2010 23:56 |