![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
http://forbruker.no/reise/article1213507.ece
Ut fra deres definisjon burde da en viss hjemlig dinosaur også vært på lista?... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er mange de mangler - ikke bare SAS Braathens (som vel er like mye LCC som Blue1 og Aer Lingus) og Malmö Aviation, men også f.eks. Transavia er fraværende. Dessuten er det noen som er mer å regne som turoperatører (som evolavia)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Rutene AirBaltic og flynordic har til Bergen nevnes heller ikke.
SAS Braathens ansees vel normalt ikke som et lavprisselskap. 3 klasser ombord på utenlandsflyvninger, gjennomgående innsjekk/bagasje etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Begrepet er vel etterhvert ogsaa noksaa utvannet ..... Du finner LCC'er med bedre service enn nettverksselskaper og nettverksselskaper med lavere priser enn LCC'ene ..
Hva med bare aa kalle dem 'flyselskaper'? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Eller "Aircraft companies", som forbrukerrådet kaller flyselskap på engelsk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
leser en airline management-bok, og de har valgt å dele opp selskapene i "conventional airlines" (SAS) og "unconventional airlines" (Norwegian). Begrepet "lavprisselskap" eller LCC er jo etterhvert ganske utvannet, nå som flere av det vi normalt ville kalt LCC tar flere og flere av de tradisjonelle selskapenes metoder i bruk (som germanwings' bonusprogram, Sterlings gjennomgående innsjekk og code-share, Virgin Blue som har codeshare med UA etc) og motsatt - SAS Braathens har énveispriser, buy-on-board etc. Det eneste som vel skiller Norwegian fra SAS Braathens er:
- seating (DY nei, SK ja) - interline (DY nei, SK ja) - transfer (DY nei, SK ja) - Bonus (DY nei, SK utland) - Business Class (DY nei, SK noen Europaruter) Når det gjelder priskonsept, distribusjon og Economy-produdt er de to selskapene veldig like.... Sammenligner du f.eks. SAS Braathens og airTran spørs det ikke om airTran plutselig er mere "tradisjonell" enn SK.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
OK inndeling dette. Ikke tvil om at selskapene nærmer seg hverandre. Nå har Norwegian seating på noen avganger til utlandet om jeg ikke husker feil, men usikker på om dette var et prøveprosjekt eller permanent. Tror det er prøvd på ruter hvor en (naturligvis) har begynt med prepack, noe som visstnok skal utvides hos Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg har funnet min presang til jul | krølle | Småprat | 0 | 30-05-2011 12:48 |
Til alle som mener nordmenn ikke har betalingsvilje for dyre seter! | MartinL | Flyforum | 14 | 25-07-2007 14:14 |
Aeriton... Har funnet litt mer info og bilder.... | LN-AFG | Flyforum | 4 | 04-08-2006 07:24 |
DY LN-KKS - status | LN-HAT | Flyindivider | 4 | 26-12-2005 13:04 |