Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-05-2012, 11:27   #1
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

JF. Wikipedia har DY og JT indgået en leasingaftale om

Dry / wet lease af LN-DYY og LN DYX (kan nogen bekræfte ?)

Vel et resultet af DY mangler crew og JT netop har overtaget en del fra QI !

Quote:
Boeing 737-800 - Sky Interior 2 0 186 2 LN-DYY, LN-DYX On lease from Norwegian, oprerated by Jet Time on behalf of Norwegian.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_Time
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 11:28   #2
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Jeg vet ikke, men antar vel at hvis flyet opereres av Jet Time så er det vel dry lease.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 12:20   #3
1944vintage
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Tror det har stått noe om dette i postlista til tilsynet.

De som vil kan jo lete, og be om innsyn.
1944vintage is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 13:17   #4
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Har vært diskutert i en annen tråd tidligere i år. De gjorde det samme fjor også. JT dryleaser og wetleaser tilbake til DY.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 13:20   #5
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Har vært diskutert i en annen tråd tidligere i år. De gjorde det samme fjor også. JT dryleaser og wetleaser tilbake til DY.
OK, Tak for info.
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 13:42   #6
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

hmm.. lease-and-leaseback...
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 16:08   #7
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Og dette gjøres fordi?
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 16:28   #8
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Temmelig innlysende. Vanskelig med å få tak i mannskap med base i Danmark fort nok. Disse to flyene skal vel stå for de nye rutene introdusert etter Cimber gikk konk.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 17:45   #9
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Dette har ikke innlysende. Det er flere måneder siden avtale ble inngått, så dette hadde kommet uavhengig av Cimber-konkurs.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 18:46   #10
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 513
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

For øyeblikket så flyr -DYX på DY-ruter med Jet-Time crew. DYY har vært basert i Oslo stort sett siden den ble satt i trafikk 2. april.
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 21:43   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Det var ikke innlysende i følge TCAS. Kanskje det ble mer innlysende hvis en tar vekk at Cimber faktisk gikk konkurs og at Norwegian bare skulle ekspandere i det danske markedet for å skumme sommerfløten og de manglet flygere (fortrinnvis danske flygere) som kunne fly ut av en dansk base. At JetTime hadde tilgjengelig personell (les flygere) som både var skikket og lokale var en fin match for Norwegian. JetTime kunne sikkert ha flydd med egne fly, men siden passasjerene i det siste har reagert på at det ikke har vært Norwegian-fly på enkelte Norwegian-flighter så turde de ikke noe annet enn å fly med egne fly og beholde noen -300er enda lenger på OSL.

Da var vi tilbake til Cimber-konkursen. Dette gjorde vel denne avtalen med JetTime enda mer aktuell, eller har jeg feil igjen TCAS?
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 21:56   #12
1944vintage
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Fra postlista til Luftfartstilsynet:

LN-DYX - Innleie av luftfartøy LN-DYX - Drylease og wetlease 2012/00845 5 LT 20.04.2012 FROM:
Vogt & Wiig AS

LN-DYX - Innleie av luftfartøy LN - DYX - Norwegian Air Shuttle ASA - Jet Time AS. Drylease og wetlease. 2012/00845 6 LT 24.04.2012 FROM:
Vogt & Wiig AS
Offl. § 13(1) jf. fvl. § 13(1) nr.2

Nå må en ikke se på oppgitt dato som annet enn at det da er protokollført.
Dvs riktig dato kan være en god del tidligere.

Siste post er unntatt offentlighet, sansynligvis fordi den inneholder kommersielle opplysninger.
1944vintage is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 22:15   #13
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Quote:
Originally Posted by 1944vintage View Post
Siste post er unntatt offentlighet, sansynligvis fordi den inneholder kommersielle opplysninger.
Ikke bare sansynligvis. Paragrafene er fine sånn
Quote:
2) tekniske innretninger og fremgangsmåter samt drifts- eller forretningsforhold som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde av hensyn til den som opplysningen angår.
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 22:43   #14
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Ingen tvivl om både dy og jt har indset Qi har levet på lånt tid,ikke mindst efter aftalen om overtagelsen af de 4 737-700 faldt til jorden.

I øvrigt ser det ud til at jt har overtaget
Oy mre og oy mrs fra. Konkursboet
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 22:47   #15
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Ingen tvivl om både dy og jt har indset Qi har levet på lånt tid,ikke mindst efter aftalen om overtagelsen af de 4 737-700 faldt til jorden.

I øvrigt ser det ud til at jt har overtaget
Oy mre og oy mrs fra. Konkursboet
OY-MRE og OY-MRS blir da OY-JTU og OY-JTW.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 23:01   #16
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Da var vi tilbake til Cimber-konkursen. Dette gjorde vel denne avtalen med JetTime enda mer aktuell, eller har jeg feil igjen TCAS?
Nå har du konstruert din egen virkelighet om saken, så ikke noe poeng for meg å bidra med fakta da.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 23:19   #17
PEB
Newcomer
 
Join Date: Apr 2005
Location: København
Posts: 37
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Jeg kender ikke til baggrunden for aftalen mellem DY og JT, men kan fortælle at JT crew har fløjet på LN-DYX ud af CPH siden 2. maj - dvs. dagen FØR Cimbers konkurs. Aftalen har da været på plads i et godt stykke tid. JT crew skal også flyve på LN-DYY, men først senere på sommeren. Det har hele tiden været en del af aftalen.
Efter Cimbers konkurs har DY genåbnet KRP ruten og her er det også JT som er leaset ind. Ruten beflyves med JT's eget materiel.
PEB is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2012, 23:45   #18
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Quote:
Originally Posted by PEB View Post
Jeg kender ikke til baggrunden for aftalen mellem DY og JT, men kan fortælle at JT crew har fløjet på LN-DYX ud af CPH siden 2. maj - dvs. dagen FØR Cimbers konkurs. Aftalen har da været på plads i et godt stykke tid. JT crew skal også flyve på LN-DYY, men først senere på sommeren. Det har hele tiden været en del af aftalen.
Efter Cimbers konkurs har DY genåbnet KRP ruten og her er det også JT som er leaset ind. Ruten beflyves med JT's eget materiel.
Hej PEB
Fint med lidt afklaring ;-)
Ved du om QI's 737 bliver omreregistreret i jT
nummerserie ? Og hvad med de gamle. -300
Skal de udfases eller ?
(fornemmer du har lidt inside knowledge )
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2012, 00:04   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Ved du om QI's 737 bliver omreregistreret i jT
nummerserie ? )
Står et par poster lenger opp.

Quote:
OY-MRE og OY-MRS blir da OY-JTU og OY-JTW.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2012, 11:12   #20
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: DY/JT leasingaftale LN-DYY og LN DYX

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Det var ikke innlysende i følge TCAS. Kanskje det ble mer innlysende hvis en tar vekk at Cimber faktisk gikk konkurs og at Norwegian bare skulle ekspandere i det danske markedet for å skumme sommerfløten og de manglet flygere (fortrinnvis danske flygere) som kunne fly ut av en dansk base. At JetTime hadde tilgjengelig personell (les flygere) som både var skikket og lokale var en fin match for Norwegian. JetTime kunne sikkert ha flydd med egne fly, men siden passasjerene i det siste har reagert på at det ikke har vært Norwegian-fly på enkelte Norwegian-flighter så turde de ikke noe annet enn å fly med egne fly og beholde noen -300er enda lenger på OSL.

Da var vi tilbake til Cimber-konkursen. Dette gjorde vel denne avtalen med JetTime enda mer aktuell, eller har jeg feil igjen TCAS?

Her kommer nogle af svarene.
DY kan ikke nå at ansætte nok crew ift. vækst raten !

Quote:
Det er en midlertidig løsning og en direkte konsekvens af udvidelsen fra i første omgang syv til ni basefly i Københavns Lufthavn. Vi har ikke kunnet rekruttere personale hurtigt nok, og vi er i øjeblikket i gang med at interviewe kandidater. Derfor har vi valgt at benytte crew fra Jet Time til vores egne Boeing 737-800 fly," siger Johan Bisgaard Larsen, der er presse- og markedschef hos Norwegian i Danmark.
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=62720
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY LN-DYX/EI-FHD - status LN-MOW Flyindivider 50 31-03-2024 15:13
DY LN-DYY/EI-FHA - status LN-MOW Flyindivider 23 12-08-2021 10:05
LN-DYX Tailart terrywadeairbus Flyforum 5 11-10-2012 18:21
LN-DYX FestiVal Flyforum 1 10-05-2012 12:43
LN-DYX, SVG 18.03.12 chrSVGa380 Bilder & foto 2 20-03-2012 18:23


All times are GMT +2. The time now is 10:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.