![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
JF. Wikipedia har DY og JT indgået en leasingaftale om
Dry / wet lease af LN-DYY og LN DYX (kan nogen bekræfte ?) Vel et resultet af DY mangler crew og JT netop har overtaget en del fra QI ! Quote:
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg vet ikke, men antar vel at hvis flyet opereres av Jet Time så er det vel dry lease.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Tror det har stått noe om dette i postlista til tilsynet.
De som vil kan jo lete, og be om innsyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Har vært diskutert i en annen tråd tidligere i år. De gjorde det samme fjor også. JT dryleaser og wetleaser tilbake til DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
hmm.. lease-and-leaseback...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Og dette gjøres fordi?
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Temmelig innlysende. Vanskelig med å få tak i mannskap med base i Danmark fort nok. Disse to flyene skal vel stå for de nye rutene introdusert etter Cimber gikk konk.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Dette har ikke innlysende. Det er flere måneder siden avtale ble inngått, så dette hadde kommet uavhengig av Cimber-konkurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 513
|
![]()
For øyeblikket så flyr -DYX på DY-ruter med Jet-Time crew. DYY har vært basert i Oslo stort sett siden den ble satt i trafikk 2. april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det var ikke innlysende i følge TCAS. Kanskje det ble mer innlysende hvis en tar vekk at Cimber faktisk gikk konkurs og at Norwegian bare skulle ekspandere i det danske markedet for å skumme sommerfløten og de manglet flygere (fortrinnvis danske flygere) som kunne fly ut av en dansk base. At JetTime hadde tilgjengelig personell (les flygere) som både var skikket og lokale var en fin match for Norwegian. JetTime kunne sikkert ha flydd med egne fly, men siden passasjerene i det siste har reagert på at det ikke har vært Norwegian-fly på enkelte Norwegian-flighter så turde de ikke noe annet enn å fly med egne fly og beholde noen -300er enda lenger på OSL.
Da var vi tilbake til Cimber-konkursen. Dette gjorde vel denne avtalen med JetTime enda mer aktuell, eller har jeg feil igjen TCAS?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Fra postlista til Luftfartstilsynet:
LN-DYX - Innleie av luftfartøy LN-DYX - Drylease og wetlease 2012/00845 5 LT 20.04.2012 FROM: Vogt & Wiig AS LN-DYX - Innleie av luftfartøy LN - DYX - Norwegian Air Shuttle ASA - Jet Time AS. Drylease og wetlease. 2012/00845 6 LT 24.04.2012 FROM: Vogt & Wiig AS Offl. § 13(1) jf. fvl. § 13(1) nr.2 Nå må en ikke se på oppgitt dato som annet enn at det da er protokollført. Dvs riktig dato kan være en god del tidligere. Siste post er unntatt offentlighet, sansynligvis fordi den inneholder kommersielle opplysninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Ingen tvivl om både dy og jt har indset Qi har levet på lånt tid,ikke mindst efter aftalen om overtagelsen af de 4 737-700 faldt til jorden.
I øvrigt ser det ud til at jt har overtaget Oy mre og oy mrs fra. Konkursboet
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
Join Date: Apr 2005
Location: København
Posts: 37
|
![]()
Jeg kender ikke til baggrunden for aftalen mellem DY og JT, men kan fortælle at JT crew har fløjet på LN-DYX ud af CPH siden 2. maj - dvs. dagen FØR Cimbers konkurs. Aftalen har da været på plads i et godt stykke tid. JT crew skal også flyve på LN-DYY, men først senere på sommeren. Det har hele tiden været en del af aftalen.
Efter Cimbers konkurs har DY genåbnet KRP ruten og her er det også JT som er leaset ind. Ruten beflyves med JT's eget materiel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
Fint med lidt afklaring ;-) Ved du om QI's 737 bliver omreregistreret i jT nummerserie ? Og hvad med de gamle. -300 Skal de udfases eller ? (fornemmer du har lidt inside knowledge )
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Står et par poster lenger opp.
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
Her kommer nogle af svarene. DY kan ikke nå at ansætte nok crew ift. vækst raten ! Quote:
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY LN-DYX/EI-FHD - status | LN-MOW | Flyindivider | 50 | 31-03-2024 15:13 |
DY LN-DYY/EI-FHA - status | LN-MOW | Flyindivider | 23 | 12-08-2021 10:05 |
LN-DYX Tailart | terrywadeairbus | Flyforum | 5 | 11-10-2012 18:21 |
LN-DYX | FestiVal | Flyforum | 1 | 10-05-2012 12:43 |
LN-DYX, SVG 18.03.12 | chrSVGa380 | Bilder & foto | 2 | 20-03-2012 18:23 |