![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
Rygterne er igang igen, og de siger at BA snart vil starte rute mellem Billund-Heathrow, eftersom BA har fået 6 slots mere, efter BMI. BA har allerede annonceret 3, og BLL forventes at være i blandt de sidste 3, som får tildelt en rute til Heathrow. De forventes måske annonceret i denne uge.
Men det vel også rigtig klogt af BA. KLM har via AMS, AF har via CDG, og LH via FRA. Du har ikke rigtig mulighed for at flyve med BA videre ud i verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Rygter er fine nok, men at formulere overskriften som et faktum, det er vist lidt af en fejl. Endnu.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
Jo, det kan du faktisk godt, men det er henvendt til dem der gerne vil give penge for det, desuden er ruten LCY-JFK, en rute, man skal bestille lang tid i forvejen, da de kun benytter en A318 på ruten. Men det vil være lidt det samme som at sammenligne, hvis AF startede en rute til Orly. Det skal også siges at BLL-LCY foregår med Sun Air, og ikke BA. En returbillet koster her 4.000 kroner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
Litt forvirrende, for du skriver i hovedposten Heathrow, mens resterende LCY..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
I og med LCY-JFK opereres som business only, så behøver man vel ikke at bestille "lang tid i forvejen". Men lad os nu se om ruten bliver til noget, eller om det bare var et rygte... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
Hvis du læser det Jefi har skrevet, Dreyer - så var det faktisk som et svar til hans post mht. ruten BLL-LCY, som allerede er igang.
Jeg tror skam på at ruten bliver til noget. 3 ud af 6 kortruter er allerde åbnet: Leeds-Bradford, Rottterdam, og Zagreb. Der ventes offentligtgjort 3 nye i løbet af juni. Der har været et længe næret ønske fra Billund Lufthavn og det jyske erhvervsliv om en direkte flyrute fra Billund til London-Heathrow Airport. En mulighed, der aldrig har været større, idet slot-begrænsninger hidtil har afholdt British Airways for at åbne på en rute, der har et klart potentiale. Fra Billund Lufthavn har Air France-KLM i dag samlet set otte daglige afgange til trafikknudepunkterne i Amsterdam-Schipol og Paris-Charles de Gaulle, mens Lufthansa har fire daglige afgange til det store hub i Frankfurt Airport. Oneworld og British Airways må indtil videre nøjes med op til tre daglige afgange fra Billund til Manchester opereret af franchise-partneren Sun-Air of Scandinavia. Indtil videre må jyderne derfor nøjes med at flyve via Københavns Lufthavn, hvis man ønsker at rejse til London-Heathrow med British Airways. Og det kan være svært nok i forvejen, idet SAS og British Airways ikke længere har billetaftale, mens indenrigsbetjeningen til blandt andet Billund Lufthavn er ophørt efter Cimber-konkursen. I skal også tænke på at de største 7. lufthavne i Norden har ruter til Heathrow. Billund er den 9. største, efter Trondheim på 8, men idet Trondheim mest er henvendt indenrigsruter, og generalt ikke det største lufthavn til transitruter, må Billund komme som den næste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
- Og som den rute (BLL-LCY-JFK) mest er henvendt til forretningsfolk, og der er mange af dem rundt omkring i Europa, som ønsker at flyve den vej, så er den travl, og tit enten overbooket, eller umulig af få fat i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
En anden ting er vel, at det ikke er BLL der bestemmer om BA skal påbegynde en rute. Man kunne vel også forestille sig at BA ville bruge de ledige slots til at øge frekvenser på allerede etablerede ruter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
Det vil nu undre mig, når de selv har sagt i onsdags at de etablerer 6 nye kortruter (3 yderligere).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Mig bekendt lukker BA da CPH-LCY,,gør de ikke???
Men i må da lige blive enige om , om det er til LCY eller LHR, for det synes jeg da godt man kan blive lidt forvirret omkring...for det eneste Jefi99 spørger om er om man kan flyve BLL-LCY -NYC.... Men BLL-LHR vil da være fint...mange fine forbindelser denne vej Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Det er muligt at flyve BLL-LCY-JFK i dag. Om end, som nogen skriver, skal have en større pung op. Der bruges A318 over Atlanten med 32 business-sæder.
BA Cityflyer lukker om en uge ruten til CPH. Men en rute BLL-LHR vil give BLL adgang til alle de ruter der er ud af denne lufthavn, LHR er jo en regulær hub, mens LCY vist mest er rettet mod p2p-trafik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
http://airlineroute.net/category/british-airways/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 584
|
![]()
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=64311
British Airways flyver atter forbi Billund05-07-2012 Det jyske rejsemarked har længe haft et ønske om en rute til Heathrow Airport i London, der er Europas største lufthavn. Men British Airways flyver atter forbi Billund og har valgt at bruge ekstra 'slots' på tre ruter fra Norge. LEs resten selv i den linken jeg har oppgitt. Rart at de vraker BLL til fordel som f.eks. ALC, Leeds/Bradford og Rotterdam. Men jeg er glad for at SVG og BGO og noe OSL fikk de gamle BMI kvotene når det gjelder slots. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 584
|
![]()
Sitat fra denne linken: http://www.abtn.co.uk/news/1817609-b...s-until-summer
Some believe routes like this and increases on existing routes have been introduced in order to hold onto the 42 pairs of daily Heathrow slots BA gained from Bmi. It is thought some of these extra frequencies will be withdrawn at the end of winter and the slots used to launch new routes. “Capacity is being added where strictly speaking it is not needed,” said an observer. The new services, likely to include a swathe of routes to Asia and China, will be announced in the autumn and begin with the start of summer timetables at the end of March. Meanwhile, BA must use the additional slots allocated for them under the ‘use it or lose it’ rule. Skal ikke se bort ifra om BA overrasker og kan pushe inn slots til BLL her selv om det er lang distanse som er mest prioritert fra summer 2013 schedule. Husk på at f.eks. ALC, Rotterdam, økning av frekrens til Edinburgh, Geneva bare er slot warmers. BA er nødt til å bruke disse slotsene, or loose them. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,493
|
![]() Quote:
EDI: meget viktig innenlands feed herfra, og de vil også sette inn 767 på to daglige avganger, så snakker neppe om slot warmer her. Rotterdam kan virke merkelig, men er trolig et direkte angrep på KLM og håper her å stjele passasjerer som idag drar til AMS for å ta KLM derfra selv om Rotterdam er nærmere. Alicante er kanskje litt utenfor her, men 3x ukentlig er ikke nok for å starte en rute som trenger 2x daglige. Dessuten er Spania et viktig marked for Briter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,288
|
![]()
Man kan så krydse finger for at det lykkes Sun Air at få fat på nogle brugelige slots på Heathrow. De har jo annonceret at de vil starte på den rute med større fly end selskabets nuværende hvis det skulle lykkes, men det bliver nok mere end svært.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates starter DXB-PTY -> Air India starter BLR-SFO -> Verdens lengste rute | Someone | Flyforum | 41 | 09-03-2017 12:31 |
*Rykte* SAS starter Oslo - Bangkok ? | Christianz | Flyforum | 37 | 24-11-2010 23:49 |
*RYKTE* SAS med rute til SFO | Glenn | Flyforum | 48 | 13-09-2010 11:46 |
Rykte: A318 fra London City til New York | morr | Flyforum | 1 | 04-02-2008 19:48 |
Rykte: Ny rute ARN-USA lanseres 24.9 | sail4fun | Flyforum | 82 | 26-09-2007 13:03 |