![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Er det noe problem å ha med kamerautstyr igjennom security, tenker da på monopod, ladet osv.... Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Nei, men har en gang i FRA blitt plukket ut til ekstra sjekk og da tok de en papilapp og strøk over ett objektiv og puttet den inn i en stor maskin. Spurte hva de sjekket etter å fikk svaret eplosives.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Amatør
|
![]()
Aldri et problem, og jeg opplevde det samme som forrige skribent nevner på samme flyplass i fjor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker for raske og fine svar for min del da jeg skal på spottetur til OSL imorgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man skal vel helst ikke putte objekter med stor verdi i innsjekket baggasje - iallefall ikke om man ønsker å ha muligheten til å få erstatning hvis noe forsvinner fra baggasjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Canonskytter
|
![]()
Har du store objektiver kan det være greit å ta kameraet og objektivet ut av sekken og legge den i en ekstra boks som med en bærbar data. Jeg har måtte vise 70-200 objektivet en del ganger og fått spørsmål om jeg var profesjonell fotograf...
![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg har ved et par anledninger måtte ta et bilde og vise fram bildet, slik at de var sikre på at det ikke var noen overraskelser i objektivet mitt..
Men for det meste går hele herligheta igjennom, med lader, blitz, objektiv(er) og anna snacks. Pc-veska mi derimot, som er smekk full av ladere og anna rot er mye mer spennende, den blir med jevne mellomrom sjekket for kabelsalat! Jeg ser jo på bildet at det ikke ser bra ut, med den kabelsalaten jeg har i pc-veska mi..
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Utrolig nok er aldri sekken min blitt stoppet på permreiser, til tross for tidenes kabel-salat med ladere til alt mulig, hodetelefoner, mus og spillkontroller.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Morsomt at FRA ikke er glade i fotoutstyr! Måtte forklare hva Canon-blitsen min var i fjor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da fyrer du blitzen av i fjeset på vakten med et "uhell" for demonstrasjon
![]() Jeg pleier alltid å ta ut objektivene og kamera, spesielt når jeg hadde ett Canon EF 400mm F5.6 objektiv, mange som ville kikke igjennom den for å si det sånn hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Er ikke særlig glad i fotoutstyr i sikkerhetskontrollen mellom non-schengen og schengen på Schiphol heller. Men sikkerhetskontrollene de har i gatene på non-schengen har det aldri vært noe problem.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vel, aldri vært noe "problem" bortsett fra at jeg, som mange andre, har blitt stoppet for en ekstra titt. Har alt kamerautstyr i sikkelig kamerabag, men 80-400mm'en har alltid vært litt interessant blant tyttebærpolitiet
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kamerautstyr vurderes solgt | Shimmy | Bilder & foto | 1 | 16-08-2018 19:44 |
Kamerautstyr. | Peder96 | Flyspotting | 6 | 04-07-2014 13:57 |
Frakt av kamerautstyr | flyBG | Bilder & foto | 14 | 16-09-2013 21:46 |
Kamerautstyr | sirpjalle | Flyforum | 16 | 21-02-2007 16:29 |
OT: Kamerautstyr til salgs | LCH78 | Flyforum | 5 | 11-04-2005 16:06 |