![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
800 og 1600 på ISO'n for å unngå de verste bevegelsene. Denslags blir det korn av, så jeg måtte ty til litt Neatimage på det verste. Ellers måtte jeg også undereksponere noen av bildene for å i det hele tatt nærme meg 1/60s på eksponeringa. På landingsbildene er det vel litt mørkt i forhold til reelt lys, mens bildene av parkerte fly er ganske realistiske. Setter pris på kommentarer, gjerne tips om hvordan man skal gripe mørketidsbilder an.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder
![]() Virker "avstressende" på en sliten kropp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dritschtiiiiiligg!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder! Virkelig stemningsfullt
![]() Nattbilder er ingen enkel sak å få til. Det stiller store krav både til fotograf og utstyr. Foreløpig sliter jeg som en hund med nattbilder. Sjelden jeg får til noe særlig bra så man må gjerne komme med tips her ja ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
www.lch78.net
|
![]()
stativ, Iso 100, f/22 og 30" lukker har funka fint for meg da
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nye postkort... Fortsett...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk takk folkens.
Lang lukkertid, stativ og høye F-stopp-tall er selvfølgelig bra, men det er ikke alltid man har anledning til å vandre rundt på flyplassen med denslags. Jeg måtte bruke bilen som stativ og da klarer jeg maks 1 - 1,5 sekunder uten at kamera beveger seg, uansett hvor "låst" jeg setter det i bilvinduet. Når det gjelder flygende flybilder så ligger begrensningene selvfølgelig i lukkerhastighet, sjøl om man selvfølgelig kan ha flaks i et panningshot slik THS hadde med 1/13 på den Citationen eller hva det var på Evenes for noen måneder siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Joda LCH78, med stativ er det null problem å ta fine nattbilder ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra en flyplass i nord *del 2* | LCH78 | Bilder & foto | 9 | 25-03-2008 15:07 |
Bilder fra en flyplass i nord *del 1* | LCH78 | Bilder & foto | 9 | 25-03-2008 07:27 |
Flere bilder fra en flyplass i nord | LCH78 | Flyforum | 8 | 12-04-2007 21:40 |
Noen bilder fra en flyplass i nord | LCH78 | Flyforum | 10 | 28-02-2007 14:40 |
Noen bilder fra en flyplass i Nord | LCH78 | Flyforum | 8 | 19-05-2005 11:16 |