![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
|
![]()
Som tittelen lyder er jeg på utikk etter gode data / fotobutikker i Singapore, samt. eventuell andre shoppesentre / strøk man må innom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Det er jo obligatorisk med et besøk til Sim Lim Square, finner du det ikke det så finnes ikke produktet.
![]() Har selv fast pusher for Nikon og Apple-ting der. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Amatør
|
![]()
Av priser på nettbutikker så ser det ut som at fotoutstyr er billigere her i Norge enn i Singapore, noe jeg nesten har vondt for å tro..?
Takk for tipset forøvrig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Med tanke på at du får 5 år reklamasjonsrett her i Norge, så vil det nok lønne seg å kjøpe dyrt fotoustyr her til lands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Amatør
|
![]()
Det var ikke det jeg spurte om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Amatør
|
![]()
Er noe jeg kjenner til, men takker likevel for forsikringen. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bare glem Singapore. Undersøkte litt for ei vennine da jeg var der i fjor høst, og det var noen hundrelapper å spare. Men i mine øyne så er det ikke verdt det når du tenker på at du kan ha en norsk garanti og muligheten for å bare stikke innom butikken når det du kjøpte ikke virker lengre.
Og ja, SG er ikke akkurat et billig sted, med et par unntak. ![]()
![]() |
#10 |
Amatør
|
![]()
Etter at jeg oppdaget prisene der blir det nok ikke noe dyr shopping nei..Apple derimot har samme prisnivå som i USA merkelig nok så muligens det blir en iPad eller Mac.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Amatør
|
![]()
Noe annet som er verdt å kjøpe med seg hjem der borte?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
Hmm, at det er billigere i Norge kan eg ikkje forstå? Ipadda eg nettopp kjøpte her borte i KL, sparte eg 1000 kr på -ei kameralinse eg sikler på, koster 30 % mindre enn i Norge. Prisen i Singapore kjenner eg ikkje til enno, men er det tilfelle at eg er så mykje bedre sikra i norge, at eg heller bør kjøpe for 9k i Norge, kontra 6k i KL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Born to run
|
![]()
Slenger meg på denne. Vi har familie i Singapore, og de kjøper fotoutstyr her i Norge når de er på besøk. Det sier muligens litt om prisene der kontra her ;-)
![]() |
#15 |
Amatør
|
![]()
Er det mer å spare om man svinger innom Kuala Lumpur? Koster jo bare 260 kr med AirAsia T/R for en dagstur..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noe utstyr kan være billig å kjøpe på Changi (flyplassen)... men det er jo å gamble litt siden du aldri vet om de faktisk har akkurat det du er ute etter, og når du først har kommet deg inn dit så har du sjekket inn og klar for reise - så du rekker ikke tilbake til byen igjen.... Jeg kjøpte en ipod touch der for noen år siden og mener den var ganske så mye billigere enn i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Jeg har benyttet meg av noen bra tilbud hos Cathay Photo - de holder til i en annen mall enn Sim-Lim. http://www.cathayphoto.com.sg/ Sim-Lim er nesten en turistattraksjon, men det jeg fant billigst der var oppladbare batterier og minnekort. Et godt tilbud i Singapore er verdt å ta med seg, standardprisene blir som i Norge, litt billigere hvis du får igjen Singapore moms (7%) ved utreise. Vanskelig å prute prisene hos Cathay, de liker i stedet å sende med diverse andre varer. (Kjøpte kamera/objektiv + ekstra objektiv og fikk med to bager, stativ mm i stedet for avslag) De som reiste fra Norge til Singapore fikk vel igjen norsk Moms - og det hjelper bra. Flyplassen i KL er ikke spesielt billig på elektronikk, mye å spare på en tur inn i byen med flytog og monorail. MVH Knut Erik Last edited by LN-KEH; 14-05-2012 at 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Amatør
|
![]()
Okidoki, takker folkens!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 | Bizflyer | Flyforum | 58 | 15-09-2020 14:58 |
Anbefalte seter SAS A321 og A330/340 | Hagen | Reiseforum | 20 | 25-05-2014 14:46 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |
Anbefalte seter MD - 81/82 | 737-405 | Reiseforum | 12 | 10-03-2011 17:28 |
Fotobutikker i London | sirpjalle | Bilder & foto | 2 | 29-02-2008 15:37 |