![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Her er en liten reiserapport for flytteturen fra Oslo til Dubai.
Valget falt på Swiss selv om jeg har hatt noen småkjipe opplevelser med den korte conectionen i Zurich. Vi ble ønsket hjertelig velkommen om bord og merkelig nok hadde vi faktisk fatt 6 hele seter (rad 1) selv om flyet var stappfullt og det var en person til på business (så han hadde 6 seter for seg). Det var faktisk et bassinett til den nyfødte så det ble en meget behagelig 2 timers tur. Swiss sine korte business flighter synes jeg er meget bra med en veldig behagelig service og meget god mat. Flighten var ikke forsinket saa ved normal gange så var vi på plass i god tur pa neste fly som da har den nye business layouten på A333. Meget bra og ekte flate senger. Her også kom bassinettet umiddelbart etter setebeltelampen var slått av og dette ble også en meget behagelig tur. Nydelig mat, med individuelt serverte forretter osv. og ingen plast eller folie. Det var rett og slett trist å forlate flyet og 6 timer blir for lite. På gaten ble vi møtt av Marhaba Diamond Service som hjelper til med håndbagasje, fast tracker deg gjennom security, immigration osv. Veldig praktisk med 2 barn og ikke minst 10 kolli. Her er det full rulle, jentene stortrives og vi venter på den grusomme varmen som alle ”advarer” oss mot. Det er faktisk et utrolig sted å bo og er langt langt bedre enn forventet på bakgrunn av tidligere kjedelige ferier her. På fire uker har vi enda ikke møtt noen ferierende nordmenn med store solbriller – og godt er det I natt skal jeg ut til DXB og hente vaare foerste gjester for sesongen saa det blir stas.. Kort og greit ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja det er ålreit å være expat. Går det an å ønske bilder av kjøretøyene du har skrevet om i andre poster?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bilen er ikke i hus ennå. Et lite byråkrati for å få bilen registrert osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott rapport, som vanlig og fin bil å pendle hjem til Norge med da'gitt!
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Takk for rapport, virker som dere har funnet dere godt til rette. Skal vise kona at det går an å ha en fin flytur på seks timer med to små.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Takk for fin rapport! Så fint ut ombord hos LX.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport! Ser ut som dere koser dere der nede.
Ble litt nysgjerrig da jeg leste om nybilen din (grattis med den!) saa jeg maatte google litt Ser ut som GL500 (regner med at det er AMG styling kit) har samme V8ern som GL550 i USA. Kikket paa GL, liker den personlig mye bedre enn ML selv, men damen synes den ble for stor. I tillegg kommer GL i nytt karrosseri neste aar, mens ML kom med nytt i aar. Dessverre er ikke ML550 med V8 tilgjengelig enda, saa det ble en 2012 ML350 som man er veldig fornoeyd med (har hatt den i 2 mnd naa), 350en er mer enn spenstig nok med 302 hesters 6er (mot 380 med V8eren) Bilen har wifi og 110v kontakter i tillegg til sigarettladere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Stemmer dette, GL550 er den amerikanske utgaven av 500, men en mere korrekt betegnelse da det er en 5,5 liter V8 (388 hk). Vi lærte etterhvert at mellomlegget fra 450 (4,7 liter V8) til 550 var god verdi da det var en god del mer utstyr og faktisk et sekund raskere til 100. For mor var det ikke noe alternativ. Skulle det være SUV skulle det være skikkelig, og det var visstnok GL. Jeg mente hun skulle ha X5. AMG kitet består av 21 tommer felger, breddede skjermer, bredere stigtrinn, paddleshift gear, ratt, og hydrauliske sportsfjæringer. Grand Editon pakken har vel mer eller mindre av alt.(regner med 70% ikke blir brukt, men kjølesetene kommer godt med) Vi får vente med den neste versjonen til de berømte MB barnesykdommene er over ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Herlig. Meget godt valg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og prisen på hærligheten ligger på sånn ca???
Spiller vel liten trille om det er en 3,5 /5 liter, med de drivstoff prisene :beer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Saann ca det samme som en moderat utstyrt A4 i Norge. Det er helt latterlig. Bensinen her tror jeg ligger paa ca 2 kroner literen. Rekorden er 160 kroner for full tank paa Infinityen. Tror CO2 print er rimelig ikke tema her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Regner ikke med frakt er ett stort problem ![]() Last edited by Basse-HAU; 01-05-2012 at 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For noen år siden var det slik at dersom du hadde bodd 5 år utenlands, kunne du ta med deg en bil tollfritt hjem. Men den reglen bare fjerna regjeringen, nærmest sånn litt i stillhet. Husker ikke om det var Bondevik eller en Ap-regjering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er i hvertfall 10 år siden den ble fjernet husker jeg rett
Uansett, så nok en flott rapport fra trådstarter. Selv om jeg personlig ville valgt en lavere bil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra rapport! Opplevinga ser veldig fin ut.
Eg skal fly med Swiss til JNB om ei stund, og har vel fem minutt lengre connection enn du hadde til DXB. Har du fått tid til noko lounge-besøk (kanskje lettare om du reiser utan full familie) på nokon av turane dine? Er det noko sikkerheitskontroll i tillegg til passkontrollen når ein kjem frå Oslo og skal vidare frå E-gatane? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Surt. Hvordan kan det være at en lille baby allerede flyver First, når jeg aldrig har prøvet det :/.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Farvel til DC-10' - Birmingham 22-24.Februar | Eirik | Flyforum | 54 | 05-03-2014 19:44 |
Farvel til OY-KGT | sk931 | Flyforum | 11 | 14-05-2013 17:12 |
SWISS First med flyttelass til DXB | SudCaravelle | TripReports | 7 | 27-03-2012 07:27 |
Emirates åpner SFO-DXB i tillegg til LAX-DXB | Tommy777 | Flyforum | 14 | 17-04-2008 20:10 |
Austrian sier farvel til MD-80 | Trety | Flyforum | 3 | 24-06-2005 15:07 |