Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2006, 14:04   #1
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?

I følge Haugesunds Avis skal Coastair være i samtaler med Norwegian for å få til konkurranse igjen for HAU-OSL
Quote:
Inge Sundfør, adm. dir. i Coast Air, bekrefter at han denne i uken har snakket med sin kollega Bjørn Kjos i Norwegian.
– Vi snakket om et generelt samarbeid, sier Inge Sundfør til Haugesunds Avis, og legger til:
– Vi har planlagt nye samtaler med Norwegian i nær framtid.
Han vil ikke si om møtet skal finne sted allerede i dag eller neste uke.
– Hvis dette skal følges så tett av mediene, kan det bli ødeleggende for oss. Vi ønsker å ha ro til å stable opp noe fornuftig, uttaler Inge Sundfør.
Da kan det kanskje bli mulig å få flere slike bilder?


Her er hele saken fra Haugesunds Avis
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 14:15   #2
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Jeg la merke til følgende formulering i artikkelen:

"– Vi ønsker å få en forklaring på hvorfor det er mye større prosent innstilte fly på ruten Oslo – Haugesund, enn på rutene hvor SAS Braathens har konkurranse fra Norwegian, sier Petter Steen jr."

Uten å ha tall å vise til, har jeg en sterk følelse av at det også gjelder Kjevik - og kanskje Ålesund?
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 14:32   #3
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Avinor melder om 6 kanselleringer av 201 SAS Braathens flighter i januar. Tilsvarende tall for Coastair er 7 av 90, så ....

Gårsdagens SAS-innstilte avganger fra OSL fordelte seg som følger:
Bergen - SK 247 - 0645
Bergen - SK 259 - 1115
Bergen - SK 271 - 1505
Bergen - SK 295 - 2120
25% av avgangene kansellert

Bodø - SK 4104 - 0830
14% av avgangene kansellert

Brussel - SK 4743 - 0745
50% av avgangene kansellert

Haugesund - SK 308 - 0920
Haugesund - SK 320 - 1955
40% av avgangene kansellert

Kristiansand - SK 211 - 0930
Kristiansand - SK 232 - 2315
29% av avgangene kansellert

Kristiansund - SK 2305 - 1630
20% av avgangene kansellert

København - SK 461 - 1610
København - SK 1461 - 0615
15% av avgangene kansellert

Molde - SK 4516 - 0815
20% av avgangene kansellert

Paris/CDG - SK 835 - 0805
33% av avgangene kansellert

Stavanger - SK 4007 - 0715
Stavanger - SK 4011 - 0830
Stavanger - SK 4043 - 1720
Stavanger - SK 4059 - 2330
29% av avgangene kansellert

Stockholm - SK 894 - 1925
8% av avgangene kansellert

Tromsø - SK 4416 - 1150
Tromsø - SK 4418 - 1345
Tromsø - SK 4432 - 1820
38% av avgangene kansellert

Trondheim - SK 330 - 0705
Trondheim - SK 342 - 1105
Trondheim - SK 368 - 1815
20% av avgangene kansellert

Ålesund - SK 4444 - 0710
14% av avgangene kansellert
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 15:37   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

takk for at du knuste DEN påstanden, Kurt. Ganske jevnt fordelt egentlig, og egentlig så blir det jo fort slik at jo færre avganger totalt, jo større utslag per fly som kanselleres. Om du tok ett fly ut på hver rute ville BGO/TRD/SVG/STO/CPH kanpt vise noen kanselleringsrate, mens den ville vært 100% på f.eks. MAN.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 15:47   #5
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Quote:
Originally posted by CK


takk for at du knuste DEN påstanden, Kurt. Ganske jevnt fordelt egentlig, og egentlig så blir det jo fort slik at jo færre avganger totalt, jo større utslag per fly som kanselleres. Om du tok ett fly ut på hver rute ville BGO/TRD/SVG/STO/CPH kanpt vise noen kanselleringsrate, mens den ville vært 100% på f.eks. MAN.
"Knuste den"? Artikkelen nevner vel ikke at det var tallene for igår det var snakk om, men generelt....la oss si det siste halvåret.
Vet ikke hva tallene vil vise...
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 16:49   #6
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Jeg har lett litt i artikler i Fædrelandsvennen, og kan sitere følgende om de to første dagene av (ikke-)aksjonen for Kjeviks vedkommende:

om mandag 23/1:
Totalt ble 15 flyavganger kansellert. I løpet av hele gårsdagen lettet bare fire fly fra Kjevik.

om tirsdag 24/1:
Stasjonssjef Tove Torgersen opplyser at det i går var ti innstilte fly på Kjevik.- Men vi hadde heldigvis noen flere avganger. Tre fly gikk til Oslo tur retur og vi hadde en avgang til Bergen og to tur/retur flygninger.

Det skal innrømmes at innstillinger pga. streiken i SKDK er inkludert her.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 17:18   #7
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Håper det kan bli et skikkelig samarbeid mellom de 2 selskaper
Forslag til ruter som BX kan fly med DY nummer:

OSLO - HAUGESUND
OSLO - ÅLESUND
OSLO - MOLDE
OSLO - KRISTIANSAND
BERGEN - ÅLESUND - TRONDHEIM - BODØ - TROMSØ

ATR 72 med 70 seter passer nok bra inn på disse ruter!

MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 22:38   #8
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Er det lønnsomt for DY å leie in Coastair til disse flygningene? Er ATR 72 dyr i drift?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2006, 23:36   #9
intransfer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 391
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Quote:
Originally posted by HMWK


Er det lønnsomt for DY å leie in Coastair til disse flygningene? Er ATR 72 dyr i drift?
De får bare prise ruten slik at de tjener penger.
intransfer is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2006, 07:56   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Vet ikke om DY bør gå vekk fra sitt konsept som jo til de grader er en suksess... Coast Air bør prøve selv - men kanskje en link fra norwegian.no for bestilling...
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2006, 15:21   #11
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Det burde kanskje vært bookbart hos Norwegian.no. Ikke vet jeg.
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2006, 17:51   #12
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Hvis Norwegian skal fly til de plassene i mitt forslag, må de ha en mindre flytype eller ha noen som flyr for de. Siden Coast har allerede ATR er det vel naturlig for de å fortsette med det.

Noen som har sammelignet den nye ATR72 med Q400? Eg har reist med ASA ATR72, men den var gammel og slitt + mye støy.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2006, 18:32   #13
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Med fare for å bli stemplet for partisk (noe jeg egentlig er i dette spørsmålet), Q400 slår ATR 72 "hands down". Cruising speed er ca 90 kts bedre på Q400, og for paxen er komforten bedre på 400'en. Hvis dere ikke tror meg, prøv det. Jeg har.(Prøvd begge).
__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2006, 23:42   #14
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Tanke som har slått meg flere ganger å måtte da kunne være ett fruktbart sammarbeide om ikke Norwegian satt igjen med det økonomiske ansvaret.

__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2006, 23:54   #15
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,805
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Quote:
Originally posted by Olebno
..Q400 slår ATR 72 "hands down". Cruising speed er ca 90 kts bedre på Q400, og for paxen er komforten bedre på 400'en.
Var ikkje dette "tilfelle" da Coast Air og Widerøe fløy fra Bergen til Aberdeen omtrent samtidig tidligere?

WF tok av etter BX i BGO, men et stykke ut i Nordsjøen passerte WF maskina DX og landet før i ABZ?
__________________
LN-REF is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2006, 00:03   #16
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Q400: Maximum cruise speed 648 km/hour
ATR-72: Maximum cruise speed 511 km/hour
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2006, 12:27   #17
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

http://www.boarding.no/art.asp?id=20168

PER DE KOMMER TIL Å SATSE PÅ ANDRE VESTLANDSRUTER
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Airbnb gründeren vil starte flyselskap kekker Småprat 4 01-04-2018 16:22
Iberia skal starte lavprisselkap......igjen! Someone Flyforum 4 23-10-2009 09:40
Coastair bytter fly type på ruten HAU-TRF-HAU dash-7 Flyforum 4 28-03-2007 23:14
vil starte reiselivskole nutcase Flyforum 15 12-02-2006 09:50


All times are GMT +2. The time now is 16:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.