![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mandag og tirsdag denne uken fikk jeg ladet litt opp med litt spotting etter en travel helg i bryllup. Her kommer litt av hvert. Ikke helt de store begivenhetene men som vi kan se blir det litt helikopterfokus. Starter med en av SAS sine hvite. LN-RPR.
![]() LN-RPR - Boeing 737-800 by nosalthe, on Flickr KLM’s PH-EZS var en ny maskin på brikka. Denne opererte den tidlige ettermiddagsavgangen som nylig ble startet opp. ![]() PH-EZS - Embraer 190 by nosalthe, on Flickr Internet onboard! ![]() LN-DYU - Boeing 737-800WL by nosalthe, on Flickr Så begynte det å skje noe borte over hos 330-skvadronen. Skjønte etterhvert at denne nødvendigvis ikke skulle ut på langtur. I stedet drev den og trente på interessante manøvre. Test-flight etter vedlikehold eller forberedelse til flyshow? ![]() Sea King "60" by nosalthe, on Flickr ![]() Sea King "60" by nosalthe, on Flickr Bizjets er om ikke et daglig syn så er det ganske så vanlig å se de på Sola. Noen ganger kan det være opptil flere på besøk på en gang. Her er en av Netjets sine CS-DHQ. ![]() CS-DHQ - Cessna 550B Citation Bravo by nosalthe, on Flickr Mange som gleder seg over at denne maskinen ser ut til å ha flyttet til SVG. En Bell UH-1 Huey. Aner meg at denne blir å se i aksjon på flyshowet i juni? ![]() N136US - Bell UH-1 Huey by nosalthe, on Flickr ![]() N136US - Bell UH-1 Huey by nosalthe, on Flickr Så går vi over til dagen etterpå 24.april. Hadde sett meg ut noen maskiner som skulle komme som var nye for meg. Der i blant denne: ![]() LN-NOY - Boeing 737-800WL by nosalthe, on Flickr ![]() LN-ONV - Sikorsky S-92 by nosalthe, on Flickr Dette ble også den store helikopter dagen. Bane 11/29 var ute av drift pga. noe gravearbeider mot vest. Så dermed var det bane 36 som var i bruk for dem også. Så jeg fikk posisjonert meg ganske greit i forhold til å få tatt fine taxe-bilder av disse. Her kommer de på en snor. ![]() LN-ONU - Sikorsky S-92 by nosalthe, on Flickr ![]() LN-ONT - Sikorsky S-92 by nosalthe, on Flickr ![]() LN-ONP - Sikorsky S-92 by nosalthe, on Flickr ![]() LN-ONN - Sikorsky S-92 by nosalthe, on Flickr ![]() LN-NON - Boeing 737-800WL by nosalthe, on Flickr LN-TUK har jeg bilde av fra før. Men ikke med hvite winglets.... ![]() LN-TUK - Boeing 737-700WL by nosalthe, on Flickr ![]() LN-TUK - Boeing 737-700WL by nosalthe, on Flickr ![]() LN-WDF by nosalthe, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder. Hueyén får frem minnene fra min tid i forsvaret for 20-30 år siden
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder. Den Sea King manøvren så ut som noe jeg så på Geiteryggen i fjor mener jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder. Moro med helikopter-bilder, er litt dårlig utvalg på OSL
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder fra SVG. Kjekt og se bilder her fra Stavanger
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Virkelig tøff lyd av deN gammle Bellmaskinen, ikke det at jeg hører den... Widerøe bildet var virkelig knallfint
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Finne bilder alle sammen,men jeg falt mest for helikopterbildene.
Vidar
Kaffe er viktig ! <a href="http://www.airliners.net/search/photo.search?usersearch=133386" target="_blank">My photos on airliners.net</a> <a href="http://www.airpics.net/results/sKeywords/vidar_ringstad" target="_blank">My photos on airpics.net</a> <a href="http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/search.php?tag=Vidar+Ringstad" target="_blank">My photos on planespotters.net</a> |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt av hvert fra Narvik lufthavn, Framnes | THS | Bilder & foto | 22 | 15-01-2016 15:31 |
Småprat - litt av hvert om SK og DY (splittet fra "hva koster...") | LN-KGL | Småprat | 8 | 21-05-2011 20:38 |
Litt av hvert fra de siste dagene i Mai | putzmeister | Bilder & foto | 15 | 08-06-2010 04:28 |
Litt av hvert på en lørdag | KAB | Register- og ATC-Forum | 0 | 02-02-2008 14:21 |
Litt av hvert fra en søndag på osl, | ATC-flyradar | Bilder & foto | 9 | 07-08-2007 02:26 |