![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter å ha blitt utfordret av Robbiedeluxe så får jeg legge ut min første Tripreport.
![]() 8. Mars 2012 British Airways BA761 OSL-LHR A320-200 G-EUYC Club Europe Sete 2A Innsjekk og security gikk veldig kjapt, nesten ikke kø. Siden klokka var alt for tidlig så droppa jeg kantina og gikk rett til gaten. Det var som vanlig litt kaos under boarding, det ble etter hvert klart for avgang fra 19L etter en noen minutter i de-ice kø. Flyturen gikk som normalt og som vanlig ble det noen strafferunder over London før vi landa på 27R og parkerte på nordenden av terminal 5. 8. Mars 2012 British Airways BA185 LHR-EWR B777-200 G-VIIW Club World Sete 11K Jeg kom til gaten i terminal 5C idet boardingen starta, så da var det bare å gå i fast track køen før jeg fant sete 11K. Take off var fra 27R og det ble en sørlig rute mot Canada. Det var en rolig flight uten alt for mye turbulens, så jeg lente meg tilbake og så på noen filmer fram til vi kom inn over Massachusetts, hvor det var litt å se på ut av vinduet. ![]() BA 777-236ER GE90 by ln-obt, on Flickr KBVY Beverly Municipal Airport ![]() KBVY by ln-obt, on Flickr KORH Worcester Regional Airport ![]() KORH by ln-obt, on Flickr USAF KC-10 over KCEF Westover Air Reserve Base ![]() BA 777-236ER USAF KC-10 over KCEF by ln-obt, on Flickr Vi landa på 22L og det ble en kort taxetur til parkering på terminal B gate 68. Var tidlig av flyet og kom meg ganske raskt gjennom immigrasjonskøen før jeg plukket opp kofferten som allerede var på båndet.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
New York
Her kommer noen bilder fra New York ![]() Building at night by ln-obt, on Flickr ![]() FDNY Squad 18 Door by ln-obt, on Flickr ![]() FDNY Ladder 4 Sign by ln-obt, on Flickr Goastbusters ![]() FDNY Ladder 8 Goastbusters House by ln-obt, on Flickr ![]() FDNY Engine 7 by ln-obt, on Flickr Post Politi ![]() US Postal Police 0917773 by ln-obt, on Flickr ![]() One World Trade Center by ln-obt, on Flickr ![]() FDNY Ladder 2 by ln-obt, on Flickr Pan Am-bygningen ![]() MetLife Building by ln-obt, on Flickr Jeg tok turen over til Roosevelt Island som var som å komme til en helt annen by, veldig stille og rolig, samtidig som man har støyen fra en storby rundt seg. ![]() East River by ln-obt, on Flickr ![]() Roosevelt Island Lighthouse by ln-obt, on Flickr Det var blant annet fint å se på avgangene fra LGA i parken Delta MD-80 ![]() Delta MD-80 by ln-obt, on Flickr Airtan 717 ![]() Airtran 717 by ln-obt, on Flickr Ca. 5 min før jeg skulle dra tilbake til Manhattan kom denne ![]() US Army UH-60 Black Hawk by ln-obt, on Flickr Det ble også en tur innom dyrehagen i Central Park. ![]() Sea Lions by ln-obt, on Flickr ![]() 1DM37424 by ln-obt, on Flickr NYPD Bell 412 ![]() NYPD Aviation by ln-obt, on Flickr Rescue 1 som ble tatt i bruk bare dager før jeg var der. ![]() FDNY Rescue 1 by ln-obt, on Flickr
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den siste dagen var jeg på Top of The Rock før jeg dro ut til JFK
Stilig effekt i heisen. ![]() 1DM37793 by ln-obt, on Flickr ![]() Manhattan Skyline by ln-obt, on Flickr ![]() Central Park from Top of The Rocks by ln-obt, on Flickr ![]() 1DM37940 by ln-obt, on Flickr USS Intrepid ![]() USS Intrepid by ln-obt, on Flickr 13. Mars 2012 British Airways BA112 JFK-LHR B747-400 G-CIVS Club World Sete 19K Fikk en sms fra BA kvelden før at BA114 var kansellert, så da var det bare å ring det amerikanske kundesenteret til BA å booke om. Jeg valgte en tidligere flight som gjorde at jeg var i Oslo mange timer tidligere enn planlagt. Brukte hotellets transporttjeneste til JFK og fikk en ny Lexus suv, pga veldig mye trafikk i Queens tok sjåføren tok noen sidegater så turen gikk ganske kjapt. Fikk levert kofferten og stilte meg i køen til security som i starten gikk veldig sakte, men ble bedre etter hvert. Etter å ha kommet gjennom var det bare å finne loungen og bli der i noen timer fram til boarding. Kom meg etter hvert ombord og fant sete 19K, det var nesten helt fult i Club World bare et par midtseter ledige. Det ble omsider pushback og en lang taxetur til en ukjent bane, vi kom oss opp i lufta og først da skrudde han i nabosete av mobilen. Siden det var en Sleeper Service flight så la jeg meg ned for å sove, men våknet i det vi forlot Canada, så da var det bare å se noen filmer igjen, og prøve å sove. Det var en del turbulens over Atlanterhavet, så setebelte lyset kom på noen ganger. Vi kom så inn over England og måtte ta noen strafferunder mens vi ventet på at LHR skulle åpne, siden vi var blant de første til å lande. 14. Mars 2012 British Airways BA762 LHR-OSL A319-100 G-EUPV Club Europe Sete 2A Kom meg gjennom et tomt FCC og nesten tom security, før jeg gikk rett til gaten. Etter det husker jeg ikke så mye fra flighten siden jeg var veldig trøtt, annet enn at det var en fantastisk utsikt over Norge, skyfritt og veldig klar luft så jeg kunne se nesten hele Sør-Norge. Det var ikke kø i passkontrollen og kofferten kom for en gangs skyld fort, så gjennom tollen og flytoget hjem.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hæ, fabelaktig, åffe hakke du lagt ut slike tidligere !!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
|
![]()
Flott PC.....men....savner noen bilder fra kabin,mat etc. Ellers grei og informative skrevet. Hvilket hotell bodde du på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
De bildene fra NYC hjalp hvertfall ikke på mine abstinenser
![]() Ellers, som LN-FHU nevner, så savner jeg også litt info/bilder om mat, hotell, etc. Men absolutt en bra debut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har dessverre ikke noen bilder av maten eller kabinen siden jeg ikke hadde noen planer om en tripreport, men skal huske på det til neste gang.
![]() Jeg bodde på Radisson Lexington.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott rapport. En veldig bra start, foreslår du skriver flere rapporter
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Bra debut dette. Fint med rikelige bildef fra New York
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for fin reiserapport og supre bilder. Jeg elsker New York!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takk for fin rapport. Ok med litt alternative bilder syns jeg. Vi har jo rimelig tett med bilder av spagettien i Club World allikevel.
Bra med variasjon. Keep them coming.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Masse bra Bilder her!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Star Alliance only.
|
![]()
Flott rapport! Skal til New York selv og hadde planer om å bo på Lexington men det var fullbooket.
Lærte også noe nytt - visste ikke at fly måtte vente på at flyplassen skulle åpne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Finfin rapport!
Får New York abstinenser av slikt...
![]() |
#16 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott rapport, og ikke minst fine bilder dette her PC...bare å komme med fler...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flotte bilder PC. Ser du fortsatt liker brannbiler
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for tilbakemeldingene.
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi vil ha mer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK 908 (Newark-Oslo) returnerte til Newark? (31/07/2013) | kimpe | Småprat | 20 | 07-08-2013 07:00 |
Buklanding på Newark i New York | Skipskatta | Flyforum | 10 | 18-05-2013 23:49 |
Oslo-München-Newark-Boston-Newark-Düsseldorf-Oslo | FlightDeck | TripReports | 18 | 10-02-2010 22:04 |
NY - Newark... | valen | Reiseforum | 17 | 20-08-2008 22:01 |
SAS på Newark | jb1 | Flyforum | 7 | 22-09-2004 23:48 |