Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2012, 19:55   #1
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

Star Alliance OSL-CPH-BCN-ALC-OSL med JK og SK

Hei gode forumister!
Jeg har lenge tenkt på å gå til det skrittet å komme med en trip-report på en av mine mange reiser. Jeg har følt at terskelen for å komme med en rapport har vært veldig høy, mye takket være alle de glimrende rapportene som finnes her inne. I tillegg er jeg ikke helt bevandret med systemet her for å legge inn bilder osv. Så hvis det blir litt rot i oppsettet med denne rapporten så beklager jeg det.

Bakgrunnen for at jeg nå drister meg til å skrive en rapport nå er at jeg har gjennomført en reise som jeg ikke kan se er så vel dokumentert på forumet. I tillegg følte jeg det mer aktuelt enn noen gang å dokumentere at jeg faktisk var så heldig å få reise med Spanair, før det gikk duken for dem.

Tidlig i desember kom jeg frem til at det passet seg å ta deler av juleferien min på besøk hos mine besteforeldre som har utvandret til det glade FrP-land i Spania. Jeg har vært i Torrevieja en rekke ganger, stedet i seg selv er ikke så mye å besøke, men har man leiebil kan man dra rundt til de mange golfresortene og andre fine steder som ligger rett i nærheten. I tillegg er det jo et poeng i seg selv å få besøke mine besteforeldre som begynner å dra på årene, med henholdsvis 80 og 78 år på baken.

Som alltid når jeg skal til Torrevieja er Alicante den foretrekkende flyplassen. Rutetilbudet fra Oslo til Alicante kan sies å være meget bra. Norwegian flyr daglige avganger fra OSL og gjevnlige avganger fra TRF. SAS har to ukentlige avganger fra OSL. Hvis man skal være raus kan man også regne med at Ryanair har avganger fra RYG, men siden jeg jobber i fagbevegelsen ønsker jeg ikke å være så raus med dem. Jeg bruker ikke penger på å reise med et selskap som driver med profesjonell sosial dumping.

Jeg siktet meg tidlig inn på SK sin direkteavgang til ALC den 27.12 kl 08:30.
Men på grunn av julelønn ect. Var jeg tvunget til å vente med selve bestillingen. Når endelig tidspunktet kom for bestilling av billett, var det bare de dyreste eco-extra billettene igjen på denne flyvningen. Prisen lå da på ca 4700,- - en vei. Nå har jeg lenge hatt lyst til å teste ut SK sitt eco-extra produkt på en lengre strekning, men jeg syntes rett og slett denne prisen ble for kostbar kontra forventet service og opplevelse om bord.

Etter litt intensiv leting på WIAS dukket JK fra CPH via BCN som et godt alternativ. En annen formuist fra Bodø, Lumpen, gjorde meg oppmerksom på at JK tilbudte meget billig oppgradering til noe som kunne ligne business, så lenge du bestilte via Spanairs egne sider.
Som det luksusdyret jeg er, klarte jeg ikke å motstå denne fristelsen og bestilte derfor ruten via Spanairs sine sider, til tross for at den var 200,- dyrere der enn på WIAS. Med oppgraderingen kom totalen på ca 2200,-. Slettes ikke ille, synes nå jeg. Nå gjensto bare OSL-CPH billetten. Etter å ha overvåket prisene noen dager, følte jeg meg trygg på at jeg ville klare å få last minute ungdomsbillett 47 timer før avgang. Som politiker er jeg vant til å ha is i magen, så en liten gambling på last minute klarte ikke forstyrre julefreden min.

Retur ble lørdag 07. januar med SKs direkteavgang til OSL.
Til slutt endte jeg opp med følgende reiserute:

27.12.11
SK 1455
OSL-CPH
Kl 10:05
Economy - V- klasse

27.12.11
JK034
CPH-BCN
Kl 15:05
Business – R - klasse
02 A

27.12.11
JK6718
BCN-ALC
Kl 21:45
Business – R - Klasse

07.01.12
SK4676
ALC-OSL
Kl 16:00
Opprinnelig V-klasse, men ble til Y+ ved innsjekk.
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2012, 19:57   #2
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

Første etappe:

SK 1455
OSL-CPH
Kl 10:05
Economy - V- klasse
12 A
90 % eco 75% eco-extra

Dagen for avreise begynte så tidlig som den kan gjøre. Jeg kom hjem til Oslo fra juleferie nordpå, og var ikke hjemme før rundt kl 23:00 2. juledag. Ompakking kombinert med husarbeid og annet gjorde at jeg rett og slett ikke turte å legge meg i frykt for å ikke våkne igjen , så jeg holdt meg våken til 07:00, og tok flytoget til OSL kl 07:25.

Innsjekk startet bra i EBG-skranken. På forhånd var jeg litt spent på om de ville klare å slå sammen reisene, men det klarte den hyggelige SAS-representanten med glans og kofferten ble sendt helt til ALC. Jeg fikk dog bare boardingcard til CPH og beskjed om å få tak i nytt der.

Nå begynte trøttheten for alvor å innhente meg, men jeg tvang meg opp i gullstuen (Ja, jeg er EBG etter et tvilsomt raid på dansk innenriks i fjor vår).
Der ble det inntak av kaffe i store mengder og de sedvanlige bagettene med pålegg.

Omlag 30. minutter før avgang gikk jeg nedover til tax-free og book-shopen for å gjøre nødvendige innkjøp til reisen. Boardet som en av de siste og fant plassen min. Resten av reisen er forholdsvis bengivenhetsløs, og vel dokumentert her inne på forumet. Jeg sovnet ganske tidlig etter avgang og våknet med et brak med landing i CPH.

Når jeg våknet trodde jeg at jeg drømte om det nevnte danske raidet på innenriks i fjor, for plutselig så jeg gatene A 20 og A23 nærme seg. Dessverre var det ingen drøm, og flyet parkerte på terminalen til dansk innenriks, og lengst mulig unna terminal 2 hvor SAS loungen ligger. På forhånd hadde jeg et håp om at et av disse såkalte hvileromene skulle være ledige. Jeg var nå desperat for søvn og orket ikke tanken på måtte sitte våken i fem timer. Håpet om hvilerom gjorde at jeg ga full peising fra terminal 1 mot terminal 2.
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
Old 19-04-2012, 19:58   #3
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

Star Alliance Re: OSL-CPH-BCN-ALC-OSL med JK og SK

SAS Scandinavian Lounge, Kastrup.

Når jeg omsider kom frem til SAS-loungen var gleden stor da jeg fant ut at de hadde et hvilerom ledig. Jeg leverte EBG-kortet mitt og fikk en nøkkel i retur for ”resting cabin 11”.
Hvileromet har utsende som et hvilket som helst hotellrom, bare uten vinduer. Rommet har en seng, en hvilestol og et tilhørende bad med dusj og badeartikler.

Jeg sovnet ganske raskt og våknet av at alarmen på iphonen min sa at det var dags for å stå opp. Jeg tok en dusj og forberedte meg på resten av reisen.
Det er mulig disse hvilerommene er en godt bevart hemmelighet i CPH-loungen, men jeg fant dette tilbudet å være helt fantastisk. Det reddet rett og slett dagen min.
Jeg forlot loungen for å gjøre litt forsinket julegaveshopping. Jeg var innom Gant Store og Mulberry, og fant fine gaver.

Jeg fikk forøvrig 195 eurobonuspoeng for turen OSL-CPH.
Old 19-04-2012, 20:10   #4
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

JK034
CPH-BCN
Kl 15:05
Business – R - klasse
02 A
80 % Business 90 % Eco

Når jeg så etter gate for JK avgangen ble jeg til min overraskelse henvist til gate A20. Kanskje ikke så overraskende, da SAS stort sett har de beste gatene på CPH, men jeg hadde trodd at andre *A hadde tilsvarende gode gater. Jeg fant veien og havnet i en stor boardingkø.

På forhånd var oppgraderingen min blant annet lovet prioritert boarding.
Denne så jeg dog fint lite til, da køen var full av spanjoler og norske pensjonister. Men boardingen gikk forholdsvis greit unna og jeg kom meg om bord.

Nå var jeg også veldig spent på hva slags business jeg skulle få. Når jeg oppgraderte på spanair sine sider sto det ikke ett ord om at det var business jeg oppgraderte til, men at du skulle få ”Premier service”. Overraskelsen var derfor stor når jeg fikk boardingkortet i CPH, og det sto klart og tydelig at jeg skulle fly C klasse, dog med bookingklassen R. Jeg hadde også påforhånd tenkt at det måtte være en eller annen hake ved en slik oppgradering. Og med bookingklasse R falt brikkene på plass. R er en ekskludert bookingklasse i de fleste bonusprogrammer, også hos Eurobonus. Det betydde altså null opptjeninger på reisen.

I det jeg skal til å sette meg på favorittsetet mitt, iler en av flyvertinnene til og vil ta jakken min, samtidig som hun spør meg om navnet mitt. Jeg ble helt satt ut, men klarte å uttale ut navnet mitt på en blanding av spansk og engelsk. Til min store positive overraskelse ble jeg tiltalt med navnet mitt resten av reisen, både av nevnte flyvertinne og resten av cabin crewet.
Rett etter at boarding completed ble forkynnet over callingen, kom en av flyvertene med velkomstdrink. Valget sto mellom appelsinjucie og cava. For meg som var på vei til ferie var jo valget enkelt. Det som imidlertid overasket meg var at vi bare fikk om lag 5 minutter til å drikke opp, da glassene skulle inn før take-off.
Jeg trodde det var vanlig at man fikk beholde glasset gjennom take-off? Sikkert noen eksperter her inne som har erfaring med det.

Pushback ble for øvrig gjort på rutetid og etter en liten stopp på tax-banen kom vi oss opp i luften.
Vel oppe i luften ble det utdelt nøtter og drikke. Da jeg fikk bekreftet at de hadde Heineken om bord, gikk jeg like godt for det. Jeg begynte her å forberede meg på en aldri så liten heisatur.
Etter å ha lest andre trip-reports om business flights, satt jeg nå å ventet på en varm klut før middagsserveringen. Den kom aldri.
Men etter en god halvtime kom altså maten. Jeg fikk et brett bestående av en pastarett med kylling, en liten tallerken kjedelige oster og en sitronkake. Slettes ikke ille, men kanskje litt kjipt med en pastarett på biz. Erfaringsmessig er det neppe noe SK hadde servert på biz.
Jeg var allerede mer enn ferdig med Heineken nr 1. og bestilte derfor nr 2 og 3, samt cava nr 2.

Maten ble fortært, samtidig som jeg drakk tett. Etter at maten var ferdig konsumert var det på tide å bestille brandy nr 1 samt Heineken nr 4. Og etter at kaffe, sitronkake og brandy nr 1 var fortært, bestilte jeg like godt brandy nr 2 og Heineken nr 5.

Nå drakk jeg ikke bare på denne flyturen, tiden gikk også til å se på den obligatoriske tv-serien ”West Wing” for politiske junkies som meg.
En episode ble sett, og i det jeg gikk i gang med episode nr 2 ble også Heieneken nr 6 og cava nr 3 bestilt. Nå begynte jeg også å merke inntaket og jeg fikk et litt mistenksomt blikk fra purseren, men bestillingen gikk gjennom.

Like før nedstigning begynte jeg å føle trykket i blæren, men i det jeg reiste meg opp så det plutselig ut som om at jeg var i to forskjellige kabiner. Jeg innså at jeg burde sitte stille og starte nedtrappingen, og bestilte derfor en flaske vann, til stor latter og noen spanske strofer fra purseren.

Resten av flighten husker jeg ikke så mye fra, bortsett fra at jeg våket med en sikkelig hodepinne da vi traff bakken i BCN. På vei ut av flyet fikk jeg mange smil og hilsninger fra de spanske flyvertinnene. Skjønte ikke så mye av hva de sa, bortsett fra ”Hasta la vista”.

Å ankomme BCN med hodepinne og tungt hode unner jeg ikke så mange. Mitt eneste mål ved ankomst var å finne Spanairs Sala VIP Lounge, for reparasjon der.

For øvrig fikk jeg null – 0 – eurobonuspoeng for turen (!!). Dette var den eneste haken ved den nå ikke eksisterende billig bizen til JK.

Noen bilder fra turen:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Inflight.jpg
Views:	555
Size:	58.9 KB
ID:	31753   Click image for larger version

Name:	Middag.jpg
Views:	558
Size:	85.1 KB
ID:	31754   Click image for larger version

Name:	Knytneve.jpg
Views:	551
Size:	50.4 KB
ID:	31756   Click image for larger version

Name:	Brandy.jpg
Views:	551
Size:	65.3 KB
ID:	31757   Click image for larger version

Name:	landskap.jpg
Views:	545
Size:	73.3 KB
ID:	31758  

Name:	landing.jpg
Views:	74
Size:	80.0 KB
ID:	31759  
Old 19-04-2012, 20:18   #5
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

Sala VIP Lounge, Barcelona.

Etter mye dårlig skilting og påfølgende feilgåing, fant jeg til slutt Sala VIP Lounge.
Av min erfaring vil jeg sammenligne den med gullstuen på OSL, ikke det helt store matutvalget, men greit utvalg av drikke. Nå var jo jeg heldigvis ikke på jakt etter mat heller, men drikke av et eller annet slag.

I det jeg kom til baren i loungen, fikk jeg valget mellom vann eller mer alkohol. Mens jeg står der kommer en av loungevertene spørrende bort til meg og sier ”Cerveza?”. Som den høflige nordleningen jeg er, har jeg lært at man aldri sier nei til gratis alkohol når man blir spurt, og valget ble derfor gjort av seg selv ved at jeg gikk for mer øl og ikke vann, som kanskje hadde vært det mest fornuftige.

For øvrig kan det sies at det luktet konkurs lang vei av loungen denne dagen. En del av loungen var stengt av, og etter hva jeg så skyltes det at det ble lagret kontorrekvesitter der. I tillegg var det flere stoler som man ikke kunne sitte i. Det virket blant annet også som om loungeverten som satt ved inngangen hadde like mye ansvar for å rydde bord og vaske av matseksjonen, som å sjekke inn loungepassasjerer. Det førte til at det av og til kom høylyte rop fra inngangen til loungen, fordi loungeverten var opptatt med å fylle på mer øl i kjøleskapene enn å passe på inngangen.
Fornuftig som jeg var holdt jeg et moderat inntak av alkohol i loungen og slo igjen tiden med enda litt mer west-wing.
Ca 40 minutter før avgang ruslet jeg ned mot gate.
Old 19-04-2012, 20:32   #6
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

27.12.11
JK6718
BCN-ALC
Kl 21:45
Business – R - Klasse
03 A
90 % Business 80 % eco

Boardet som en av de første og fant setet mitt raskt. Heller ikke noen varm klut kom denne gangen, men velkomstdrink kom ganske kjapt. Samme leksa her med at glasset måtte inn, og denne gangen allerede ved pushback. Det førte blant annet til at en spanjol måtte styrte cavaglasset sitt.

Pushback ble for øvrig gjort på tid og vi ble lovet en flytid på ca 1 time.
Crewet var kjapt i gang med servering. I biz ble det delt ut en svart liten plastboks med serrano skinke og manchego ost, i tillegg til noen tørre kjeks. Smakte helt greit. Til maten valgte jeg nok en cava og en heineken som reservedrikke.

På midtgangsetet ved siden av meg satt en spansk dame som tydeligvis hadde problemer med å håndtere skinken og osten, for jeg fikk flere biter av det over på mitt bord. Det så ikke ut til å ta slutt, så når jeg fikk halve kjeksen hennes ned i ølglasset mitt vurderte jeg et lite sekund å svare med å ”tilfeldigvis” sprute litt cava tilbake, men jeg droppet det for husfredens skyld.

Etter hvert stoppet forflyttelsen av mat og jeg falt i dyp søvn. Våknet av at en fra crewet vekket meg og forkynte landing, samtidig som han spurte om jeg kanskje ville ha en Heineken å kose meg med på nedstigningen. Det klarte jeg jo ikke å si nei til så da ble det nedstigning med min nederlandske venn.

Vi landet 10 minutter før tiden som lovet og jeg var en av de første av flyet.
Prioritytaggen funket og kofferten min kom som nr 1. Kom meg ut av terminalen og hoppet i første og beste taxi for å sette kursen mot Torrevieja.
Old 19-04-2012, 21:20   #7
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

07.01.12
SK4676
ALC-OSL
Kl 16:00
Opprinnelig V-klasse, men ble til Y+ ved innsjekk.
4C
50 % Eco Xtra 100 % Eco.

Etter 12 herlige dager på Spanias solkyst var det på tide å vende snuten hjemover.
Jeg hadde hatt leiebil gjennom hele oppholdet og brukte like godt den som transport til flyplassen. Forlot Torrevieja rundt kl 11.00 for å ha god tid på veien. Ankom Alicante flyplass rundt kl 12:30 og fikk kjapt levert bilen i et parkeringshus.

Spaserte deretter mot innsjekk. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å ydmykt spørre om en oppgradering. Jeg ikke hadde så lyst til å sitte i 4 timer på en trang 3-seter.
Den spanske innsjekkingsdamen forsto ikke først hva det var jeg lurte på, hun gikk derfor bort og hentet en annen dame som kunne engelsk. Da jeg fikk forklart at jeg gjerne ville ha en oppgradering hvis det var mulig, smilte hun til meg og svarte ” Sirtenly, sir.” Jeg trodde ikke mine egne ører og måtte be henne gjenta det. Da sa hun ”off course we can give you an upgrade, you are an important customer to us” men hun så på EBG-kortet som lå på disken.

Jeg tror fortsatt ikke den dag i dag at jeg opplevde den samtalen. Riktig nok har det blitt en og annen oppgradering, men aldri har jeg hørt noe lignende fra en SAS-ansatt.
Strålende som en sol gikk jeg gjennom security og startet letingen etter en lounge som jeg også hadde fått invitasjon til ved innsjekk.

Fant etter hvert loungen som var en kontraktlounge som de fleste flyselskapene brukte. Loungen virket ny med store flater og god plass. Matutvalget var helt standard. Lite utvalg av sandwicher, snacks og noe søtt. Bra utvalg av drikke med et helt kjøleskap fult av San Miguel. Slikt kan man like!
Tuslet ned mot gate da jeg så at det sto ”go to gate” på skjermen i loungen.

Ved gaten var det allerede lang kø og ingenting som minnet om noen boardingplan.
Underveis i køen passerte vi en Ryanair tralle som tester om håndbagasjen passer kravet til kabinbagasje. Jeg observerte at flere gjorde narr av denne med høylytte bemerkninger som ”Glad vi ikke skal fly med Ryanair, da måtte vi sikkert ha betalt for sette baggen oppi trallen!”. Så også noen som tok bilder av trallen, forhåpentligvis for å gjøre narr av den ytterligere på facebook. Det varmet i hvertfall et fagforeningshjerte!

Ble som alltid ønsket velkommen med et hyggelig smil fra en godt voksen pursher. Tok plass på 4C og gledet meg til gratis servering i 4 timer.
På dette tidspunktet hadde jeg av en eller annen grunn innbilt meg at eco extra produktet til SAS var bedre på lange flyvninger enn de korte. Så feil kunne man ta. Maten kom og det var en slags pastasalat og noen veldig utrolig seige kjøttskiver, samt noen blader grønt som jeg tror en gang har vært salat. I tillegg lå det to ostebiter og en liten sjokolade i boksen. Jeg kompenserte med rundstykker og to bokser øl.

Nå skal jeg ikke dra denne skuffelsen for langt, men det er veldig rart at de ikke har et bedre produkt på en så lang flyvning. Kanskje de burde også hatt en egen biz seksjon? ALC er jo ingen businessdestinasjon, men det er jo hundrevis av nordmenns om må ned dit hver uke og mange av dem kunne nok fint ha betalt for biz.
Flyvningen gikk uansett fort unna med Borgen på pcen og et ukjent antall øl.
Vi landet 15 minutter før tiden på OSL og jeg var igjen en av de første av flyet.
En kjapp runde i tax-free før bagasjen lå og ventet på båndet når jeg var ferdig.

Jeg fikk 450 eurobonuspoeng for turen.

Oppsummering

Jeg er veldig fornøyd med at jeg fikk tatt en siste flyvning med Spanair, bare uker før konkursen var et faktum. Oppgraderingsproduktet var latterlig billig, ikke minst når man fikk full businesservering om bord. Kanskje ikke så rart det gikk duken, selv om de nok hadde mer alvorlige problemer enn som så.
Et stort høydepunkt å bli gjenkjent som EBG i Alicante og få oppgradering så enkelt. Produktet var dog ikke bra, sett ut i fra de som faktisk må ha betalt 3500,- for produktet en vei.

Poengmessig var dette ingen innebringende tur. Totalt kom flyreisene på ca 3500,- noe som er en veldig god pris hvis man ser på servicen jeg fikk på turen. Da kan jeg leve med at jeg fikk veldig dårlig opptjening.
Håper noen synes dette var greit å lese. I så fall vil jeg komme tilbake med flere rapporter i fremtiden, og da forhåpentligvis med bedre kunnskaper om redigering av tekst og bilder på denne siden.
På gjensyn! 
Attached Thumbnails

Name:	avgang ALC.jpg
Views:	37
Size:	45.3 KB
ID:	31768   Click image for larger version

Name:	lounge.jpg
Views:	47
Size:	90.7 KB
ID:	31769   Click image for larger version

Name:	lounge2.jpg
Views:	46
Size:	83.7 KB
ID:	31770   Click image for larger version

Name:	san miguel.jpg
Views:	63
Size:	87.2 KB
ID:	31771   Click image for larger version

Name:	knyttnevetest.jpg
Views:	61
Size:	61.7 KB
ID:	31772  

Name:	ombord.jpg
Views:	57
Size:	81.7 KB
ID:	31773   Click image for larger version

Name:	middag2.jpg
Views:	71
Size:	74.5 KB
ID:	31774   Click image for larger version

Name:	ryanair.jpg
Views:	84
Size:	65.8 KB
ID:	31775  
Old 19-04-2012, 21:27   #8
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Default Re: OSL-CPH-BCN-ALC-OSL med JK og SK

Helt kanonrapport dette her

Du skriver både godt og morsomt, jeg håper å høre mer fra deg i tiden fremover (ser du har en upcoming til GVA, og leser gjerne rapport fra den) !
Old 19-04-2012, 21:30   #9
ILS2
ScanFlyer Gold

Takk for en flott rapport. Fikk aldri prøvd JK Business Class, men med tanke på drikkekonsumet ditt, er det foreståelig at de gikk konkurs

Economy Extra hos SAS er dyrt og regelrett bortkastede penger på alt annet enn IC. Tragisk at de ikke tilbyr noe bedre når flighten er såpass lang. Kult med oppgradering, men tipper at du hadde fått det uansett (op-up p.g.a. EBG), ettersom det var fullt i Economy.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 06:47   #10
darkcho
ScanFlyer Gold

Hyggelig rapport og artig lesning. Takker for den.
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 08:38   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flott lesning. Og VIP Sala loungen på BCN hadde langt bedre drikke- enn matutvalg de to gangene jeg har vært der også
Old 20-04-2012, 09:28   #12
ClassOne
Handelsreisende

ClassOne's Avatar

Takk for fin rapport, høres ut som om du hadde en særdeles trivlig tur nedover
Old 20-04-2012, 17:07   #13
pgaa
ScanFlyer Molded

Takk for flott rapport
Old 20-04-2012, 19:07   #14
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Haha, fantastisk rapport!!

Nå skal det sies at jeg er sykt sliten etter ei noe hektisk uke på jobb, så jeg er enkel å underholde, men jeg lo godt av denne rapporten..

Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å grave fram slike billige biz turer, men en vakker dag skal jeg lære det også!
(Har et bilde i hodet av en slags hemmelig opptaksprosess der man sverger evig troskap til Eurobonuskortet sitt..)

Last edited by kekker; 20-04-2012 at 19:10.
kekker is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules