![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei
Eg er journalist, og jobbar med å få tak i ein eller fleire pilotar i SAS i samband med flykaoset som er no. Gjerna ein som er litt kritisk til at alle har blitt sjuke samtidig. Nokon her som kan hjelpa meg på veien? Mail: jostein.matre@nrk.no |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Du finner neppe noen som er kritiske, om om de finnes så tillater ikke sas at enkeltansatte uttaler seg til media. For mange av flygerne er det ett fett om selskapet går konkurs eller om "ledelsen" får gjennomført planene; de med mindre enn 10-15års ansiennitet vil uansett miste jobben og bli erstattet av østeuropeere eller andre som kan jobbe like billig.
Hva med en artikkel om de sikkerhetsmessige konsekvensene av det arbeidsklimaet som råder i sas for tida? |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er ikke dette litt forutintatt...... når du kun er intressert i å snakke med noen som er kritsk til sykemeldingene?
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Nu fortsætter pilot strejken jo så, ialle fald eftermiddagen ud... Hvad jeg har svært ved at forstå, er at hvis piloterne er så utilfredse med deres arbejdsforhold, hvorfor opsiger de så ikke deres arbejde og søger andre græsgange....Er det fordi, det netop gerne vil have SAS ned med nakken, eller er det et begrundet ønske om fuldstændig at ødelægge selskabet ?? Eller hvad ligger til grund....Jeg har meget svært ved at tro, at piloterne ikke er klar over, hvilke konsekvenser dette har for andre grupper af ansatte... ---- I øvrigt har jeg svært ved at for stå at piloterne ikke ville forklare deres aktion for passagererne. Den mulighed havde 4 piloter nemlig i AAR mandag eftermiddag.. ---- Men nej, de sneg sig ud af lufthavnen, og ville ikke engang køre med bus til Aarhus, men forlangte en taxa.... Hilsen ole |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Leser på nettavisen nå at alle "braathens" pilotene er friske mens "sas"pilotene er syke. Kan det være et virus de har pådratt seg før sammenslåingen?
![]() De må jo tro folk er stokk dumme hvis de vil ha oss til å tro at det ikke foregår en aksjon! Hvor mye tjener en BUSK pilot nå om dagen? 1 million? BF ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vi har allerede en diskusjon paa dette, saa jeg tror jeg stenger traaden ...
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
To piloter promilletatt | hurvert | Flyforum | 0 | 16-03-2011 11:10 |
Villige BU-piloter | Hurum | Flyforum | 13 | 26-01-2006 15:34 |
Piloter på dødslisten | MountainDew | Flyforum | 16 | 13-01-2006 23:06 |
Piloter overført | MD11 | Flyforum | 3 | 22-11-2005 13:34 |