![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så var det på tide å dra på tur igjen. Da jeg en gang i vinter satt uten noen upcomings, samt visste at den tidligere årlige SEA-turen ikke kom til å bli noe av, klødde det fælt i bookingfingeren. Når det samtidig var en del usikkerhet rundt flytting på jobben, og når jeg følte for å ta meg fri, fant jeg ut at det passet bra å booke noe i påsken. Et lite øyeblikk vurderte jeg USA, og en langhelg torsdag-søndag er ikke uoverkommelig. Jeg ville dog se flere nye byer, og skulle man reise til mer enn en by, føltes en langhelg litt kort.
Litt andre planer ble lagt, et par bonuskontoer ble forsøkt tømt, og etterhvert hadde man en plan klar. Det ble også kjøpt en billett for penger, som skulle flys med en 777-300ER, men det selskapet bestemte seg for å kansellere den flighten, og jeg fikk igjen pengene. Tjente forresten noen-og-tredve kroner på de transaksjonene pga. kursforskjell ![]() Resten av planene ble så endret, enda et flyselskap bestemte seg for å ikke fly min flight - men da skjedde det ikke mer enn at jeg ble booket om til et senere fly samme dag, og fikk en "negativ" connection et sted, så da fikk man gjort om på den bookingen også. Første flight blir BA763 til London, en kjent og kjær flight. Bussturen ned hit gikk forøvrig greit, og innsjekk og security gikk også relativt kjapt. Security kunne kanskje gått litt kjappere om ikke de foran meg var storforbrukere av disse plastbakkene. Var det nødvendig å sende avisen sin i egen boks? ![]() Dette var forøvrig mitt første besøk airside etter at det var kommet en del nye spisesteder på OSL. fint å se àt det er mulig å få seg en forfriskning før avgang ![]() Litt kjøttboller, potetsalat og gravlaks har blitt inntatt i kantina, og det er med en viss andakt Roald Amundsen stirrer på meg fra halen på en DY-maskin utenfor her. Det minner meg på toppmøtet i kantineforeningen med bl.a. Fnate på Heathrow i morgen. ![]() Jeg skal altså connecte videre fra Heathrow i dag, og skal også gjennom der i morgen. Får også testet en av BA sine storbusser (A321) etterpå, som blir et nytt bekjentskap for meg. Jeg lar det bli med det så langt, så snakkes vi fra et hotell i Hilton-familien ila. kvelden ![]() Last edited by Martin; 04-04-2012 at 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Knallstart. God tur videre, Martin.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 4. April 2012 British Airways BA763 OSL-LHR 1207 kilometer Airbus A319 G-EUPC Sete 4F Business Class/Club Europe Etter å ha slappet av litt i kantina, var det på tide å bevege seg retning gate 50, der G-EUPC, en 1999-modell A319, stod og ventet. Boarding hadde ennå ikke begynt da jeg forlot loungen, men den startet da jeg var underveis. Etter litt kø i passkontrollen og forsering av folk som plutselig skulle stoppe opp og sperre det som var av gangbart areale, kom jeg meg endelig fram, og kunne gå rett i boardingkø, som heller ikke gikk tregt. Kom meg ombord, og fant sete 4F. Endelig var man om bord hos BA igjen ![]() 4 rader med Club, som skulle tilsi 16 seter. 13 av de var "okkuperte". Bl.a. var det et eldre asiatisk ektepar som tok midtgangsetene på raden min, mens toseteren foran meg stod helt åpen. Jeg skjønte ikke hvorfor de evt. ikke kunne flytte seg dit, men det er nå meg, Siden det var andre menneske der, valgte Lillebjørn å gjemme seg: ![]() De var også fire crewmedlemmer på flighten, selv om A319 bare krever tre. Kjønnsfordelingen var 3/1, med en enslig mann i hønseflokken. Han tok seg forvrig av oss i Club, sammen med purseren. Først fikk man sånn: ![]() ![]() Disse var nok feilmerket. Legg også merke til advarselen om at nøttene kan inneholde nøtter. Så ble det lunsj. Valget var reker og pasta, eller kylling og "noe". Jeg valgte kylling, som ble skylt ned med litt sjampis. ![]() Alt smakte ganske så greit. Så, etter maten, da fant asiaterparet ut at de skulle flytte på seg. Med all respekt, folk må gjerne sitte ved siden av meg, men jeg tilstår at jeg gjerne foretrekker litt albuerom, selv med blokkert midtsete. Om de velger å sitte på hver sin side av midtgangen som de gjorde, så er det helt greit - men om man velger å flytte seg, så skjønner jeg ikke hvorfor de gjorde det så sent. Da vi ble alene på raden, turte Lillebjørn å titte fram for å ta en titt på flyet: ![]() Vi kom oss nå ned på Heathrow, med landing fra øst, som betød minst mulig taxeveg til T5. Der var det å connecte, og jeg skulle for første gang connecte på den måten jeg gjorde nå. Det innebar hele tre checkpoints, derav ett var for å sjekke om jeg var tidsnok ute, ett var passkontroll, og så skulle jeg fotograferes. At denne transfermetoden var helt til venstre - og fasttracken helt i andre enden - førte til at jeg endte opp i den "vanlige" køen opp til sikkerhetskontrollen i etasjen over. Kunne forøvrig se en fra samme fly som meg, som forsvant opp fasttrackrulletrappen, så mulig var det nok. Vel oppe, gikk det uansett relativt kjapt. Jeg ble bare litt nevøs da en mann kom for å høre om noen hadde sett iPhonen hans - og jeg samtidig ikke fant min der jeg trodde jeg hadde lagt den. Den lå midlertid der jeg egentlig hadde lagt den, så da kom jeg meg avgårde. Nå er man vel installert i storkantina, eller Galleries First som noen kaller den, og har spist denne: ![]() Fortsatt over en time til jeg må være et annet sted, så jeg tror jeg installerer meg i en litt mer behagelig sitteanretnin.. og kanskje gjøre plass til litt mer å drikke. Snakkes ![]() Last edited by Martin; 06-04-2012 at 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå er de ufine her. På veg vekk fra buffetområdet, observerer jeg de beryktede skololademuffinsene med store sjokoladebiter utenpå og flytende sjokolade inni. Jeg skal bare gå en tur på do samt finne meg en ny plass å sitte, og så var planen og gå tilbake og hente en. Da er de sporløst borte!
Får trøste med med en gulrotkake istedenfor... ![]() Last edited by Martin; 28-04-2012 at 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport. Du gaar ikke paasken sulten i moete!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Veldig bra saa langt. Spent paa fortsettelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott Martin, Ole B hilser Lillebjørn... Fruen har foreldreplikten i dag mens jeg koser meg på Gold Dust Lounge. Men hun tekster for å fortelle at han er litt vanskelig. Så mange sjokoladebutikker og Godiva er for dyr for hans lommdpenger..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 4. April 2012 British Airways BA1334 LHR-NCL 405 kilometer Airbus A321 G-EUXK Sete 22A Economy/Domestic Neste flight var altså en domestic flight, og skulle gå til Newcastle. Grunnen til at jeg valgte Newcastle, var veldig tilfeldig. Egentlig, skulle jeg vært i Manchester nå, og i morgen skulle jeg flydd en 777-300ER derfra. Det var flighten som ble kansellert, og siden jeg ikke lenger "trengte" å dra til MAN, så jeg på andre muligheter, siden jeg egentlig hadde vært i Manchester før. Det ble til og med litt research på Flyertalk, der flere kunne gå god for at Newcastle var en riktig så fin flyplass å fly fra. I tillegg hadde det et Hilton-hotell lett tilgjengelig, og jeg kunne samtidig krysse av samtlige byer i England som BA flyr til på listen. De flyr til London, Manchester og Newcastle ![]() Som tenkt, så booket. Avios-bookingen OSL-LHR-MAN ble kansellert, og en ny OSL-LHR-NCL ble booket. I tillegg trengte jeg å komme meg dit hvor jeg skulle lande med trippelsjueren som jeg egentlig skulle flydd med, så da ble det booket enda en bonusbillett fra NCL via LHR, og dit jeg egentlig skulle landet med en 777-300ER. Valgte forøvrig å betale "halv pris" med Avios for disse bookingene, så de ble forholdsvis dyre: Ca. 500 NOK for den ene, og ca. 700 NOK for den andre, i tillegg til en liten sum Avios. Klokken ble etterhvert såpass at jeg følte for å lee på liket, så jeg forlot loungen, og til tross for at det ikke var noen gate-info enda, så beveget jeg meg mot nordenden av terminalen, siden innenlandsgatene befinner seg der. I utgangspunktet, er det vel kun på ankomstsiden at de er innenriksgater, og jeg innbiller meg at i teorien kan man sende et innenriksfly fra hvilken som helst gate på LHR, men jeg tok nå sjansen. Jeg hadde rett: Da jeg stod ca. ved gate A5, så poppet det opp at flighten skulle gå fra A5. ![]() Der var det forresten G-EUXK som stod, en 2007-modell A321 - min første tur med den typen hos BA, så nå mangler jeg kun A318 for å kunne si at jeg har flydd hele Airbusflåten til BA. Vi får se når det blir... Boarding startet etterhvert, og jeg fant vegen til sete 22A. Der var benplassen helt grei: ![]() Nok en gang må jeg få irritere meg litt over folk som ikke flytter seg til tilsynelatende bedre seter: Jeg satt i 22A, en dame satt i 22B, og ingen satt i 22C. Flyttet damen seg? Nope. Jeg innbilte meg at boarding kom sent i gang, og det var en ganske full A321 som skulle fly til Newcastle den dagen, med brukbare mengder håndbagasje. Allikevel påstår ba.com at vi vqr et par minutte før rute ut, så da var vi vel det. Vi var også ca. på rute inn, så da gikk det vel som det skulle. Ellers er det jo gøy å se på at disse passasjerene skal serveres. Usikker på hvor mange som jobbet i kabinen, men det var hvertfall en tralle, operert av to damer, som begynte foran, mens en mann tok en tralle alene noen (en 7-8, kanskje) rader bak damene. Når de kom til der han begynte, flyttet begge trallene seg tilsvarende bakover. I tilleg kom det en tralle bakfra. Resultatet av dette, var at området rundt rad 20-22 ble servert ca. helt til slutt. Beskjeden fra cockpit om at det var 15 minutter igjen til landing, kom før vannglasset jeg ba om. Skulle jeg true ned noe, så fikk det holde med et glass vann... ![]() Det hadde forresten snødd litt. De på raden bak meg hadde visst kommet helt fra Brasil (og var på veg hjem til Newcastle), og ble nesten sjokkert over hvor mye det var. Mengden var ca. så mye som vi i Norge ser litt hardt på, og så blir den borte. Vel fremme på NCL, kunne man krysse av komboen BA/A321, og gå ut bak: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel fremme, var det å vente på bagasjen, som kom forholdsvis kjapt, og deretter finne vegen til DoubleTree by Hilton, som lå rett utenfor terminalen.
Der kunne Kelly - etter å ha gitt meg en cookie - fortelle at HHonorsnummeret mitt lå inne, at jeg var Gold, at jeg var blitt oppgradert, og at frokosten samt en drink i baren var gratis. Fant rommet mitt i andre etasje.. eller vent, tredje blir det egentlig. Det er en etasje til over meg. Der fant jeg denne: ![]() Og disse: ![]() Sånn etterhvert var jeg sulten, og tok heisen ned igjen, og fant Fratello's. Fikk en meny, samt presentert hva dagens suppe og fisk var for noe. Fikk også bestilt en sånn: ![]() Kikket litt, og så de hadde "Garlic Bread". Det hørtes godt ut som forrett, så jeg bestilte det, med mozarella-ost på. Jeg så nå for meg noe ala et par hvitløksbaguetter eller noe sånt, så jeg ble lettere overrasket da den ene damen kom med noe som lignet en pizza: ![]() Med rett topping (kjøtt, f.eks.) kunne den vært en middag i seg selv, og var sikkert ment for å deles med noen. Med bare osten på, var den heldigvis ikke så mettende, så den ble borte. Til hovedrett: ![]() Andebryst, med bl.a. noe som het kumquat. Jeg må tilstå at jeg måtte google det før jeg bestilte, og da jeg fant ut at det var en frukt, hørtes det jo greit ut ![]() Til dessert: ![]() Alt i alt en god middag, og med litt tipsing kom det fortsatt på under 400 norske - og det inkluderte da to av disse: ![]() Satte det på romregninga, så da får man HH-poeng for det også ![]() Etter middag, fikk jeg luftet legemet litt. Gikk retning terminalen for å se om jeg ikke kunne få skaffet meg en cola og en flaske vann eller noe i en kiosk. Det var forsåvidt mulig - bare ikke så sent på kvelden, for gitteret på WH Smith var nede. I motsatt retning av hoteller derimot, fant jeg denne: ![]() Fikk kjøpt meg en cola og en vann, fikk et spørsmål om det var et-eller-annet jeg også evt. ville ha, men det ville jeg sikkert ikke, etterfulgt av et "see you" fra mannen bak kassa. Det tror jeg strengt tatt ikke. Her sees forresten hotellet og terminalen, fra vegen mellom hotellet og Shell-stasjonen: ![]() Nå blir det sikkert snart kvelden, og i morgen skal det flys A321 tilbake til LHR, og en annen Airbus videre et annet sted. Snakkes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kongerapport saa langt. Her er vi også ganske nærme en Hilton. Nærmere bestemt i Park Lane.
Sees i morgen, og ser frem til fortsettelsen.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Martin, som alltid koser jeg meg veldig med trip-rapportene dine! Det skal du ha. Du holder spenningen oppe deluxe. Jeg har en mistanke om at du skal videre til Frankfurt, eller kanskje Madrid. Men jeg kan ta grundig feil også. God tur videre. Håper kantine-toppmøtet i dag var gøy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag tror att han skulle ha flugit SQ mellan MAN och MUC men vi får se.
Bra rapport är det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 5. April 2012 British Airways BA1327 NCL-LHR 405 kilometer Airbus A321 G-EUXH Sete 22A Economy/Domestic Dagen begynte med en skikkelig bråvåkning. Jeg våkner, ser på klokka, og oppfatter 11:-ish, samtidig som jeg vet at flyet mitt skulle gå 11:-ish. Jeg får en vill panikk i ca. ett sekund, før jeg det neste sekundet, kommer på at jeg har hørt at BA pleier å være ganske greie, så jeg begynner å lure på om de evt. vil booke meg om dersom jeg har mistet flighten. Etter de to sekundene ser jeg på klokka igjen: 07:30 ![]() Mao. gooood tid til flyet, som førøvrig skulle gå 11:55, så det var på håret at det fortsatt var 11:-ish. Jeg fikk på meg noen klær, og kom meg ned i restauranten, der ei hyggelig jente bekreftet romnummeret, og fortalte at det var bare å forsyne seg av buffeten. Hun spurte også om jeg ville ha kaffe eller te, og jeg ba om te. Mens jeg så står og studerer buffeten, kommer hun inn bakfra, og lurer på om det er greit at hun plasserer takoppen på det bordet der, mens hun peker på et bord. Herlig uformell tone over det hele. Jeg bekrefter at det er helt i orden. ![]() Måtte prøve black pudding. Fikk den ned, men står nok over neste gang. ![]() Etter frokosten, slappet jeg av, til det var litt under to timer til avgang, og fikk sjekket ut, og beveget meg i retning terminalen. ![]() Ved BA-skrankene var det køen fra det varme stedet i "kjelleren". Her måtte man stå i kø for å komme til automatene, og når man var forbi de, videre til bagdrop. Heldigvis fant jeg noen andre BA-automater litt unna, så jeg fikk ut to boardingpass, og tok med meg det jeg hadde av bagasje og fant sikkerhetskontrollen. Sjekke inn bagasje gadd jeg ikke i dag. Sikkerhetskontrollen gikk greit nok. Litt småstressende når plastboksene ikke står sånn at man kan plukke selv, og legge ut ting mens man står i kø. Her fikk man dem av damen som stod på "utsiden", først når det ble ens tur. I farten glemte jeg derfor å ta ut den lille plastposen med tannkrem og deo, men det var det visst ingen som merket. Vel gjennom, var det et kjøpesenter. Det var så gjennomført, at på tavlene som skulle vise gatene, stod det "Shopping Time" over tiden som foralte hvor lenge det var til du fikk vite gaten din. For å komme til gateområdet, måtte man - MÅTTE - gjennom parfymeavdelingen i en tax-free-butikk. Videre var gatene delt i to områder, og gikk man til det ene området, var det "No return beyond this point". Gaten jeg hadde kommet inn på dagen før, var "beyond this point", så jeg antok at det var dit jeg skulle, men kunne jo ikke være 100% sikker. Da så jeg plutselig et lite skilt om at BA sin Executive Lounge lå gjennom den samme døra som indikerte "this point", gikk jeg gjennom den døra. Hvis BA først "lokker" meg til loungen gjennom den døra, og deretter sender flyet fra en annen gate, får det være BA sitt problem ![]() Fant loungen, og kom meg inn. Den var helt tom, men en dame kom fram fra baki et hjørne, så på boardingkortet, ønsket meg velkommen, og forsvant igjen, før hun etterhvert fant plassen sin bak skranken, som var rett ved døren. Like etterpå, kom hun bort til meg igjen, og lurte på om det var sånn at jeg skulle connecte videre dit jeg skulle? Joda, det skulle jeg. Da ville hun gjerne se på passet mitt (siden jeg ikke hadde vist det til noen ved insjekk), og det fikk hun. Jeg ble litt sånn småimponert, over at hun hadde funnet ut det sånn uten videre, og ordna opp. I kantina ble det et par sånne: ![]() Hvis jeg reiste meg opp så jeg så over det frostede glasset nederst på vinduet, så jeg dette: ![]() Etterhvert nærmet det seg bording, og jeg bestemte meg for å gå til gaten, litt før resten av de andre i lounge. Kom til et veldig tomt gateområde, som etterhvert fylte seg godt opp, antageligvis etter at shoppingtiden gikk ut. Boarding begynte, og vi sm satt på rad 17 og bakover, fikk gå ned en trapp og ut på tarmac, og opp trappa og inn bak. Ble ønsket velkommen, og fant raden min. Mr. 22C hadde allerede satt seg, men det var ikke noe stress. Siden 21A mangler, og benplassen foran 21BC er ganske så god, var det bare å spasere foran rad 21, og entre 22A forfra. Benplassen var den samme som i går. Det var forøvrig G-EUXH, en 2004-modell A321 som gjorde jobben, og hun infridde. Det var litt færre pax, så serveringen gikk noe kjappere, og jeg rakk å få en cola når det fortsatt var over halvtimen igjen til LHR. ![]() Vel nede på LHR, fikk vi en gate i nordenden, og ute av flyet var det ikke verre enn å få scannet boardingkortet, og verifisert at man hadde over 35 minutter til avgang. Etter det, var det opp en ruklletrapp, og man var airside uten noen sikkerhetskontroll. Transfer intl.-domestic på T5 kan være noe herk (fikk bekreftet på Flyertalk at det faktisk ikke er noen fasttack når man connecter på den måten), men motsatt går det som en drøm. Jeg fant kjapt vegen mot samme storkantine som i går, og ikke før jeg hadde kommet meg innenfor inngangen, ble jeg møtt av et "Hei Martin". Det var fru jcnorway, og jeg fulgte etter henne og slo meg ned sammen med dem. Elefantmannen fra Lillestrøm hadde fortsatt ikke dukket opp, men det tok ikke så lang tid før alle toppmøtedeltakerene var samlet. ![]() Backstagebilde fra fotoshooten av toppmøtedeltagerene. ![]() Møtet i full gang. Lillebjørn er mest stum av beundring over alt de andre karene har vært med på. Ellers var det et hyggelig forumtreff i kantina. Etterhvert blinket det boarding på BA768 som de andre skulle være med, og siden min flight gikk like etterpå, slo jeg følge ut av kantina. Min gate var like ved rulletrappen nd fra kantineområdet, så jeg sa farvel der, og de andre gikk i retning BA768. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 5. April 2012 British Airways BA956 LHR-MUC 944 kilometer Airbus A320 G-EUYE Sete 3F Business Class/Club Europe Som noen her har gjettet, så var det MAN-MUC jeg skulle fly, og det skulle vært med Singapore Airlines, som operer ruten som en del av SIN-MUC-MAN//MAN-MUC-SIN. Hele hensikten med det var selvsagt bare og få flydd en så stor flytype på en så kort strekning, samt krysse av Singapore Airlines på listen. Like før jul, kom det midlertid en SMS fra et langt utenlandsk nummer om at flighten min var rescheduled til dagen før, og jeg var i praksis booket om til dagen før. Siden det passet meg like bra som grevlinghår i tomatsuppe, så var det å ta kontakt med SQ, via mitt "lokale" kontor, som er CPH. De videresendte midlertid mailen til kontoret i UK, som ordnet opp kjapt, og jeg fikk kansellert billetten, og refundert pengene. Pga kursforskjellen tjente jeg faktisk også noen-og-tredve kroner på det ![]() Etter at jeg så hadde byttet ut MAN med NCL, måtte jeg allikevel komme meg til MUC, siden jeg hadde andre bookinger videre. Det ble da å bruke litt flere Avios, og en enveis Award Saver ble booket, med gratis tilslutingsbillett innenriks. Nu var endelig reiseplanene spikret.. Haha, tror dere det? ![]() Tilbake til Heathrow: Boarding skjedde like etter at jeg kom til gaten, og jeg fant sete 3F. Det var tre rader med Club Europe i G-EUYE, en 2009-modell A320. Det tok midletid litt tid før vi kom oss avgårde. Det stod en liten bil med BA-logo på ved siden av flyet, og det lå noen gassflasker på en tralle. Så kom beskjeden fra cockpit om en liten teknisk defekt på maskinen. Det var heldigvis ikke verre enn et hjul som måtte byttes, og det gjorde de kjapt. Det ble faktisk gjort så kjapt, at han som kjørte pushback-bilen fortsatt ikke var tilstede da de var ferdige, og de hadde brukt kortere tid enn de trodde. Underveis i denne seansen, var det også en passasjer i sete 1A, som spratt opp og fram, og fortalte hele regla til kapteinen om hjulbytte på tysk. Jeg vet ikke om han hadde noe med BA å gjøre eller hvem han var. Det så nesten ut som han var en som kunne ha noe med BA å gjøre. Vi kom oss så greit avgårde, og tok av retning MUC. Den mannlige purseren (om han ikke var CSD. Så ikke så nøye etter) tok seg av Club alene. LHR-MUC er en Band 2-rute (OSL er f.eks. Band 3A), og da er cateringen litt enklere: ![]() Smakte godt med et par cola til. Jada, to bokser med en gang, uten å spørre. Litt småimponert. Innflyvningen til MUC gikk i veldig tett skydekke og tåke, men det lå tydeligvis ikek helt ned til bakken, for jeg kunne se den mens det ennå var noen meter ned. Vi landet, og fant relativt kjapt gaten. Så var det ut, gjennom en passkontroll der det ble kommentert at jeg var norsk og het Foss, og så slapp jeg inn i Schengen (skulle strengt tatt bare mangle, siden jeg bor der). Fant derettet t-banen, eller "S-bahn" som den het. Er vel kanskje U-bahn som er mer som t-bane? Linjene S1 og S8 betjener flyplassen, og begge betjente Rosenheimer Platz, som ligger rett under Hilton Munich City, som jeg var booket på. Tavlene på S-banestasjonen anslo en drøy halvtime med S8, og nesten en time om jeg tok S1. Problemet var bare at S8 ikke gikk - i hvertfall ikke det som skulle vært neste avgang - så jeg hoppet på første S1. Kom etterhvert fram til Rosenheimer Platz, og fant hotellet - først etter å ha gått opp fra platformen i feil retning, for så snu og gå tilbake igjen - uten å engang gå utendørs. Ble sjekket inn av en hyggelig Helga, som bekreftet oppgradering, og gav meg et infoark om loungen, og ett med internettkoder på. Vel oppe på rommet, fant jeg denne: ![]() Det var blitt forholdsvis sent, og jeg var ikke så voldsomt sulten, men tenkte at det kunne være greit med noe innaboords allikevel. Fant en bar, der dette ble bestilt: ![]() ![]() Egentlig litt ironisk at 0,2 liter cola kostet 20 cent mer enn 0,3 liter av den billigste ølen de hadde. Nå er det natta, og i morgen skal jeg videre, men først litt utpå ettermiddagen. Ca. reisetid herfra til neste sted, er vel en 4-5 timer, om jeg ikke husker feil, om noen vil gjette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Du skulle valgt øllen Martin!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som vanlig veldig gøy å følge deg på tur Martin...takk så langt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da tipper jeg vi skal til Midtøsten en plass. Jeg velger å gjette på TLV. Men så kan jeg ta grundig feil også. Time will show.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt av ingenting... | Harald Oanes | Bilder & foto | 7 | 30-01-2012 20:36 |
Ingenting er som..... | baselutvann | Bilder & foto | 10 | 11-06-2011 23:08 |
Når ingenting frister... | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 04-02-2009 17:07 |
Ingenting så gøy som en spypose og 0 G... | KennethGS | Flyforum | 1 | 30-11-2007 09:34 |