![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Bangkok:
http://www.rishworthaviation.com/Opp...g-haul-as.aspx http://www.rishworthaviation.com/Opp...g-haul-as.aspx http://www.rishworthaviation.com/Opp...g-haul-as.aspx http://www.rishworthaviation.com/new...n-on-asia.aspx
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,058
|
![]()
Jeg er ikke pilot, og synes at lønningen har vært latterlig høye for å kjøre buss i lufta, men ærlig talt ansette i Bangkok og kreve stasborgerskap i et EU-land? Den blir for kjukk for meg.
M |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]()
EU pass är ett krav verkar det som. Det utesluter väl helt ansökan för norska piloter? Norska medborgare har inga EU pass.
Det skulle inte förvåna mig om de får in många ansökningar från ex Air Baltic & Malev piloter. Märkligt att den perfekte pilot kandidaten har bör ha erfarenhet av interkont men samtidigt måste ha erfarenhet av Boeing 737. Varför duger det inte med exempelvis B777 rating? Last edited by L-1011; 03-04-2012 at 05:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,552
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Jamen 787 piloter dem er er da "rigtig" mange af.
Skal piloterne selv betale for at omskoles til B787 ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2008
Location: Saltnes
Posts: 1,403
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Ikke noe med Schengen å gjøre, men du har rett at det regnes som et EU-pass. Også i UK og Irland regnes det som EU-pass (unntaket er ved betaling av skolepenger) selv om de ikke er med i Schengen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 03-04-2012 at 09:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Blir spennende å se hvor mange nåværende DY ansatte på fast kontrakt som sier fra seg dette for å fly 787 og 3 års kontrakt i Bangkok....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aces High
Join Date: Nov 2009
Posts: 64
|
![]()
Jeg hørte fra en DY-kaptein for et par år tilbake at de ville bruke eksisterende piloter innad i DY. Jeg fikk beskjed om at de, imot ratingen, da signa seg opp for mimimum 5 år bak spakene i hhv 787'en.. Ligger kanskje i lufta at de da vil bruke både innleid kontraktspersonell, samt bruke fra egen stall?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
-Interne er velkomne til å søke på kontraktene. De vil evt da få permisjon fra sitt eksisterende ansettelsesforhold i DY. -Lønn som definert i kontrakt via bemanningsselskapet. -Ingen pensjon eller forsikring -Base Bangkok -8 fridager pr mnd som avholdes i Bangkok eller Skandinavia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Aces High
Join Date: Nov 2009
Posts: 64
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]()
Ska interna DY sökande piloter beskosta sin Boeing 787 rating helt själva också?
Det lär inte finnas många DY piloter som också har type rating på 777... Det skulle inte förvåna mig om det faktiskt kan bli ganska svårt för DY att anställa Boeing 777 ratade piloter med EU pass. Villkoren DY erbjuder lär knappast locka över någon större mängd erfarna 777 piloter från British Airways, Air France-KLM, Alitalia etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Mulig noen fra AeroLogic har interesse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: MEL
Posts: 247
|
![]()
Dårlige vilkår i forhold ande asiatiske selskap... Men det kom vel ikke som en overraskelse ;-)
__________________
Over skyene er himmelen alltid blå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Flyets registreringsland har vel lite å gjøre med hvor man skatter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Søker Norwegian 787-8 | Iberworld | Samlerhjørnet | 0 | 02-12-2018 19:20 |
Her søker de piloter... | Tally-Ho | Flyforum | 23 | 01-07-2009 14:19 |
Widerøe søker piloter | gilberg | Flyforum | 1 | 29-12-2008 03:21 |
Norwegian søker etter piloter | DY | Flyforum | 16 | 16-08-2005 19:46 |