Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-04-2012, 16:05   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default British Airways LHR-BOS i First

Det har jo vært noe i retning av en "bøtte" Trip reports fra reiser i F i det siste. Det er heller ikke den første TR-en på BA i First. Men det er et par små grunner til at jeg tenkte det allikevel kunne være interessant for noen.

Minst ett forummedlem skal fly sin første BA F snart. Det har, iflg BA selv, vært en oppgradering av maten i First og... vel... dette var den gamle First klassen også. Så here goes...

Først en gjennomgang av "kantiner"

Sted: London Heathrow T5
Kantiner: Concorde Room (CCR) og Galleries First

Først var det altså en liten kantinetest på LHR. En fordel med å fly First er at du kan svinge til høyre rett etter security South og gå inn i BA's Concorde Room (CCR). Normalt må du ta rulletrappen ned, tusle litt og så ta rulletrappene opp igjen. Dette er en First Class lounge for BA's egne F-kunder. Man slipper ikke inn med gullkort, så det er en måte å holde andre OW gullkortkunder ute på også. Noen av BA's egne kunder har riktignok ett eget kort som tillater adgang. Anywaaaaaaaaaay...

CCR har ca samme servering som den vanlige F-loungen, men det er kelner service på alt. Ingen selvbetjening. Forsøkte å bestille en Pan Galactic Gargle Blaster i baren. Det hadde de ikke, så det ble en Tankerray10 & Tonic. Ikke feil den heller.

Men når sant skal sies var det ørlite annoying med kelner service. Man vil jo egentlig bare kulen'n og forfalle før avgang. Da gidder man ikke vente på kelneren for å be om en bolle. Kanskje bare for å oppdage at det var en annen bolle man innerst inne ville ha. På en god dag kan jeg gjøre bortskjemthet til en kunstform...

Dermed bar det over gangen til den vanlige Galleries First. Har ikke tatt store bilder i loungene av respekt for andre gjester. I den vanlige First kantina har de altså ca samme servering, men det er selvbetjent. Mitt beste tips er sofagruppen rett foran Champagnerommet. Da er det fredelig og man har god tilgang til champagne bufféen. Also known as "iskoldt bord":

For tiden driver de veldig med en Bollinger Rosé som er god og en Tattinger 2004 som er dødsgod. Jeg er ikke noen champagnekjenner, men jeg synes de er svinaktig gode og pleier å gjøre mye av dette:

Mens elefanten løper rundt og hanker inn mest mulig av dette:

Det må nevnes at disse muffinsene er sinnsykt gode, med flytende sjokolade inne. YUMMY!!

Fortsettelse følger...

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote

Posting Rules