![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,802
|
![]()
Finnest det flyruter idag kor man kan man fly Boeing 777-300 mellom Nord-Amerika og Europa?
Om så er, fra kor i USA og til kor i Europa samt selskap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Et kjapt søk på noen av maskinene til British Airways viser at de jevnlig flyr med 77W til bl.a JFK og ORD fra LHR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
BA, KL og AF har jo denne maskinen i flyparken og jeg vil anta at de også brukes på ruter til/fra USA. Ingen av de amerikanske flyselskapene har pr dags dato denne maskinen. UA, DL og AA har kun B772, men AA har vel noen B773 på bestilling. AC har også noen B773 men usikker på om de brukes fra YVR, YYZ og YUL til destinasjoner som LHR og FRA.
Last edited by LN-BLO; 23-03-2012 at 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,865
|
![]()
AF 065 LAX - CDG går normalt med 777-300ER
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
AirBussjåfør
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 414
|
![]()
Jeg fløy med Air France Boeing 777-300ER mellom CDG og YUL i fjor sommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Air Canada er også en mulighet med 77W. Vanlig 773 er det ingen som flyr mellom Nord-Amerika og Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Har observert 77W fra AC flere ganger på LHR, så det er nok en mulighet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]()
Nå skriver vel LN-REF 777-300.....og ikke 300ER..
Men meg bekjent er det ingen som flyr -300 mellom Europa og Nord-Amerkia |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det er vel heller få europeiske og amerikanske selskaper som flyr 773.
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
777-300 finner du kun på ruter internt i Asia, med korte avstikkere til Afrika og Australia. Thai (og Emirates) har flydd 773 til Europa, men tror den er borte nå.
77W derimot, finner du overalt. Air France er største operatør på 77W over dammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Son
Posts: 358
|
![]()
Hva er forskjellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
-300 er grei nok, -300ER er suveren, for selskapene hvertfall...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,916
|
![]()
En bedre versjon
![]() Først og fremst at den har kraftigere motorer og raked winglet. Dertil har den også sterkere understell, vinger og flykropp, da den har en vesentlig høyere MTOW. Kombinert med lavere forbruk gjør det da at maskinen har betraktelig lenger rekkevidde (er vel snakk om <30%) 777-200LR/777F har de samme forbedringene i forhold til en standard 777-200/200ER 777-200LR, 777F og 777-300ER leveres kun med GE-90 (110B og 115B), mens man på de "gamle" variantene 200, 200ER og 300 kan få med PW og RR motorer også. -200 og -300 lages ikke lenger, da ingen vil ha de, mens produksjonen av -200ER er minimal |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Fra wikipedia
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
|
![]()
Jeg har booka Air New Zealand mellom LAX og LHR i sommer. Det er et 777-300 fly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,802
|
![]()
Takk for mange svar og innspill!
For å være litt mere konkret så var det ikkje kun -300 eg tenkte på, men også 300ER. Og det må være fra Midt- eller Øst USA ruta må gå ifra, altså ikkje Vest kysten eller Canada... Utfra deg eg leser over, så er det AF, BA og KL eg bør sjekke? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rollout Boeing 777-300 | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 18-04-2016 12:10 |
OSL TK Boeing 777-300 TC-LJC | oskarflekkefjord | Spotteralerts | 3 | 01-04-2016 20:10 |
A380 vs Boeing 777-300 | Rudisha | Småprat | 8 | 11-10-2015 16:19 |
Forskjell mellom SAS Business mellom Europa 1/Europa 2 | 737-405 | Reiseforum | 29 | 24-04-2012 11:42 |
Nord-Amerika | LN-MOW | Register- og ATC-Forum | 3 | 09-05-2010 22:07 |