![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]()
http://www.flightradar24.com/NAX8UE
Hva er greia med denne (LN-NOL) var på vei til RAK. Men snudde og sirkler nå over Telemark. Skal de brenne av litt fuel før de lander? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Jessheim
Posts: 76
|
![]()
Har en bekjent om bord, og fikk en melding av han på Facebook nå om at de måtte snu pga noe tekniske problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]()
Da måtte de nok bli kvitt noen kilo med fuel før de lander ja. Er på vei mot OSL nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]()
I følge VG så er det Jenny Lind LN-DYG, nok en gang en bra artikkel av VG :-/
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]() Quote:
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 350
|
![]()
Hvorfor er de så opptatt av at det er LN-DYG, når det ikke engang er LN-DYG?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]()
Det ble hvertfall flybytte til DYG og den gikk til RAK som DY6098.
Har vel gått en kule varmt hos VG...en sikring i vinduet hørtes jo også spennende ut. Var vel snakk om at window-heaten ikke fungerte såvidt jeg forsto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Nei, de rister ikke på vingene ....
![]() De bare åpner dysene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]()
Trodde ikke 737 hadde mulighet til å dumpe fuel? Er det noe jeg har misforstått gjennom årene?
Nå er vel ikke differansen mellom MTOW og MLAW noe mer enn et par tonn på 737? Sånn at de brant et par tonn før de gikk ned. Eller er jeg helt på avveier? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
737-300->900 kan ikke dumpe fuel. Jeg har ikke tall her men mener at forskjellen fra MTOW til MLAW er over 10 tonn, men at 737 kan likevel gjøre ekstraordinære landinger opp til MTOW uten større problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
Det er vel også mulig å fly med ting hengende ut (hjul, flaps) med full gass, men tror det er mer uvanlig... mulig det er mer brukt hvis flyet ikke er helt i orden.. altså at man vil brenne av mest mulig fuel på kortest mulig tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Radiosamband i Vest-Agder | L1011-385 | Samlerhjørnet | 1 | 11-08-2014 19:11 |
Agder Lufthavn Omre-Ny flyplass i Grimstad | LN-GBM | Flyforum | 4 | 11-02-2010 02:46 |
Universitetet i Agder inngår avtale med Luftfartsskolen | Hypern | Flyforum | 0 | 21-12-2009 18:42 |
Skogbrannen i Agder | Kingstone | Flyforum | 26 | 13-06-2008 23:55 |