Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 16-03-2012, 15:32   #1
leile
Newcomer

Singapore Frankfurt - New York med Singapore Airlines

Jeg og kjæresten fant et tilbud med Singapore Airlines fra Frankfurt til New York. Tur-retur for 380 euro, så det var virkelig en knallpris! Siden han er tysk var det en ekstra god grunn å ta flyet fra Tyskland. Vi tok et A380 fly, og sånn som jeg har forstått etter å ha sett meg litt rundt her samt forsket på forhånd, er det et veldig bra fly. Hadde også hørt masse flott om Singapore, så jeg var ganske rolig før avreise.
Mitt problem er at jeg alltid har hatt en grad av flyskrekk, uten at det har hindret meg å ta fly (må man, så må man).

I forhold til flyselskapet, er det bare å ta av seg hatten. Flyet var 6 timer forsinket grunnet streik, så kjæresten og jeg forventet å henge rundt på flyplassen. Det ble ikke tilfellet. Mens vi ventet, fikk vi et hotellrom samt mat for 100 euro til sammen. Absolutt ikke verst.
Alt ombord på flyet var også supert: maten (masse å velge i mellom, gode råvarer, spennende retter), drikke (både med og uten alkohol - fantastisk), snacks, ordentlig bestikk i stedet for kun plastikk, sokker, pledd, puter, supert utvalg av filmer, tv-serier, musikk, informasjon om flyet, artig lesestoff, hyggelige og behagelige ansatte (som stadig vekk tilbød vann o.l).

Kan ikke si annet enn at forholdene var fantastiske.

Det eneste problemet var turbulensen. Hjelpes, jeg har aldri vært så redd for mitt eget og kjærestens liv. På turen til NY var de siste 25 minuttene kun risting! Det var grusomt. Hadde sånn et trykk i hodet, at jeg følte jeg nesten måtte besvime.
På turen tilbake var det enda verre. Over Atlanteren var det konstant risting, og ved et tilfelle "datt" flyet ned to ganger (vet ikke hvordan jeg skal forklare dette). Flyvertinnen måtte også sette seg ned på gulvet.
Er dette normalt, eller var jeg bare veldig uheldig? Om noen har noen innspill, hadde det vært supert. Mente at det ikke ville være så turbulent i slike fly...

Men igjen, Singapore var toppen! Her er et bilde av flyet, som var temmelig fint!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	seconda380delivered.jpg
Views:	1734
Size:	58.0 KB
ID:	31437  

Last edited by leile; 16-03-2012 at 15:46.
leile is offline   Reply With Quote

Posting Rules