![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Jeg forsøker bestille Oslo-Nice-Oslo for 2 voksne og 2 barn (2 og 7 år, egne seter). Utreise 30. juni med retur 7. juli. På ITA Matrix finner jeg OSL-HAM-NCE med LH og NCE-OSL med SK til underkant av 12000NOK tur/retur. Denne prisen har jeg funnet over flere dager, så jeg antar at prisen er "oppdatert". For 500-lappen ekstra, så finner jeg OSL-ZRH-NCE med LX. Problemet oppstår når jeg går til ulike reisebyrået for å bestille denne turen. Finner ikke prisene igjen. Noen som kan hjelpe eller har tips? Jeg tenker muligens at enkelte reisebyråer finner ITA-prisene lettere enn andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Har du prøvd avansert søk hos Widerøe? Velg "søk på pris" vel så nøyaktig de samme flightene som ita viser. Du kan evt prøve det samme på expedia co uk eller se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har du sjekket prisreglene - hender det dukker opp priser som eks. ikke kan selges fra Norge eller som har andre regler (eks. selges kun i forbindelse med andre bookinger o.l.)
Vedr. Widerøe så kan du jo forsøke å booke der, og gi beskjed om at du ønsker bookingen endret til den bookingklassen du får opp på ITA. Du kan kansellere kostnadsfritt hos Widerøe i 24 timer.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg vil søke avganger sortert etter: [ ] Pris [x] Avgangstid Først da er du sikker på at den foreslår akkurat de segmentene og tidspunktene du har lagt inn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Takk for alle svar! Ja, har forsøkt via avansert søk og valgte samme flyavganger med samme flynummer (LHxxxx i stedet for SK3xxx). Har også vært i kontakt med dem på Widerøe-chatten, men de mente prisene som var tilgjengelig for dem ville være de samme prisene i søkeresultatet. Så lenge jeg velger Oslo som sales city, så bør det gi samme priser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det hender av og til at ita finner priser som ikke kan bookes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg ville kanskje heller sagt det slik at det hender at wideroe.no ikke finner reiser som skal være fullt mulige å booke. Ville først prøvd med noen andre bookingmotorer, f.eks. Expedia som ble foreslått tidligere (eller til nød ringt et reisebyrå), før jeg la skylden på ITA Matrix.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Det er nødvendig vis hverken WF eller ITA som har "all skyld her", men det er jo en dullion priser og kombinasjoner som finnes der ute. Noen publiseres til alle, og noen publiseres bare til byråer eller flyselskaper el.l. I dette tilfelle er ikke WF et reisebyrå, men et samarbeidende flyselskap.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ITA Matrix Airfare - fra søk til bestilling | ute_til_lunsj | Reiseforum | 8 | 29-05-2015 19:56 |
Hjelp til ITA Matrix | Scanflyer | Reiseforum | 18 | 29-03-2015 08:34 |
Aftenposten tipser om ITA Matrix | robertaas | Småprat | 24 | 18-03-2015 18:47 |
Feilprising i ITA Software? | A346 | Reiseforum | 13 | 05-10-2010 16:58 |
Google kjoeper ITA Software | dc-8-63 | Flyforum | 4 | 12-07-2010 15:34 |