![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen til alle.
Her er kjapt spørsmål om reiser med WF med elektronisk billett. Hvis en reiser elektronisk med Widerøe og uten håndbagasje og velger å gå rett til gaten. Når en da sveiper kortet vil en få noe kvittering a la setekvitteringene som SASBraathens gir ? Jeg burde jo visst dette, da jeg har reist slik mange ganger. Jeg mener bestemt at en ikke får noe kvittering. Grunnen til at jeg spør er at arbeidsgiver nå krever at vi legger ved setekvitteringene til reiseregningen. Med denne type reiser hos WF så betyr det da (hvis en ikke får noe kvittering) at vi må sjekke inn og be om boardingkort og så ta vare på gjenparten der når vi kommer til gaten. Greit å få avklart dette, da arbeidsgiver skal sende ut infomasjon til de ansatte om dette. Edit : Jeg tenker her kun på innenriksruter.
![]() |
#2 |
at your service!
|
![]()
Du får då tilsendt kvittering på biletten på epost, held ikkje dette då?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei, ikke med moder stat som arbeidsgiver ! Regelen med setekvittering har eksistert et år allerede, men hos oss har de ikke praktisert den. Nå var det imidlertid kommet krav fra sentral hold om at dette skulle skjerpes inn og dermed praktiseres hos oss også. I fjor hadde jeg store problemer i forbindelse med et oppdrag for en annen høgskole. Hadde ikke da setekvittering av nevnte grunn og da nektet de først å betale reisen, men etter diverese argumentasjon og brevskrivning så gav de seg.
![]() |
#4 |
at your service!
|
![]()
Då må du nok få deg eit ombordstigningskort ja, WF har ikkje seating på innanlandsrutene , berre dei som vert flogne av q400..
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takk for hjelpen WF145. Jeg er enig med deg at den dokumentasjonen vi får tilsendt burde holde i massevis. Av en eller annen grunn så synes ikke staten at det er god nok dokumentasjon på en faktisk har reist.
Angående den saken jeg hadde med den andre høgskolen i vinter, så hang de seg opp i at jeg måtte dokumentere at jeg faktisk hadde gjennomført reisen. Oppdraget gjaldt å sensurere muntlig eksamen og selv om jeg hadde signert eksamensprotokollen der nede så var de ikke fornøyd med det som dokumentasjon på at jeg faktisk hadde vært der !
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
At man har dokumentasjon på at man har kjøpt en billett vil jo aldri være noe "bevis" på at man virkelig har reist. (Mange) billetter kan refunderes.
Men signering av eksamensprotokollen på stedet burde jo holde i massevis...
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg synes det er rart å kreve seteslipper eller biter av ombordstigningskort som bevis for at man har reist. Vi må noen få ganger skrive manuelt (med penn) på boardingkortene hvis datasystemene ikke fungerer, og de vil da også være gyldige?
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De vil nok lure fælt på om håndskrevne boardingkort er gyldige (iallefall hos oss). Jeg synes forsåvidt at det er greit at man er litt strikse på slike ting, men en viss grad av fleksibilitet må vel kunne forventes. Vi har hatt mange som har reist på min arbeidsgivers regning, men som ikke har vært klar over dette med setekvittering/boarding kort. Det har da gått greit med en liten note på reiseregningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tråden for spørsmål om reiser med LOT | jb1 | Reiseforum | 2 | 07-08-2019 10:47 |
Kjapt spørsmål om Aeroflot online checkin | Mjolnir | Reiseforum | 3 | 29-03-2012 17:53 |
Kjapt FRA spørsmål connection T2-T1 | A-380 | Reiseforum | 3 | 22-01-2012 21:51 |
Kjapt spørsmål: Fake eller ekte? | Aleksander Maaland | Samlerhjørnet | 6 | 10-01-2010 11:56 |