![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 956
|
![]() Last edited by BU595; 07-03-2012 at 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Det var en gladmelding
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
|
![]()
Trevligt att även DY såg det förståndiga i avtalet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Flaut for Norwegian at de har holdt på helt siden 30. september for å få til en avtale.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Iflg DY jobber en CC i DY Sverige i snitt 31t pr uke før denne avtalen, så dette handler
vel mer om prinsipper for begge parter enn at DY tyner grensene. Quote:
W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,186
|
![]()
Er det virkelig nødvendig å rope?
(ref. overskriften på tråden.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
1) Når det står at en CC jobber 31 timer, er det block hours eller total arbeidstid?
2) Som det står i artikkelen er det blant annet forhandlet om at CC ikke skal måtte jobe 60 timer pr 7-dagersperiode. Fagforeningens mål er vel ikke at CC skal jobbe så lite som mulig, men at arbeidstiden ikke skal være uholdbar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Selv det konsensusvillige arbeidslivspartene i Norge holder nesten hvert år å på med megling på overtid. Det er helt normalt at partene har forskjellig syn og føler hverandre på tennene. Det er bare slik det skal være - måle krefter. Uten denne lille spenningen hadde en risikert at den ene parten blir for fornøyd i forhold til den andre. Spørsmålet er om det hos andre har blitt for mye en slagside?
JELSC gidder jeg ikke kommentere.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 956
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Newcomer
Join Date: Apr 2008
Location: Nu bara Stockholm :)
Posts: 33
|
![]() Quote:
Detta handlar om att Unionen inte vill att deras medlemmar skall arbeta upp mot 60 timmar per löpande sju dygn som Subpart Q tillåter. Jag har inte mött en CM på Norwegian ARN som jobbar så lite som 31 timmar per sju dygn. Det är snarare 45 timmar och uppåt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,798
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Unionen ska framförallt tacka Transportfacket i Sverige. Transport strejkvarsel satte ett fruktansvärt tryck på DY...ingen tankning och last/lossning av DY flyg i Sverige.
Hade Transport sympatistrejk trätt i kraft hade det direkt fullständigt lamslagit DY, kostat dem många miljoner NOK per dag och bolaget hade tvingats ställa in betydligt fler flighter per dag i Sverige än DY nu gör i Norge per vecka. Inom bara några dagar hade DY haft 10 000-tals resenärer som drabbats hårt av strejken. Skönt att Kjos och Unionen förhandlade fram ett nytt avtal för svensk kabinpersonal så vi slapp en förödande strejk. Last edited by L-1011; 08-03-2012 at 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian har inngått backup-avtale med Avion Express | Trdfly | Flyforum | 1 | 05-04-2016 20:55 |
Norwegian har inngått backup-avtale med EuroAtlantic | Trdfly | Flyforum | 13 | 17-03-2016 08:40 |
Norwegian har inngått backup-avtale med Titan Airways | Trdfly | Flyforum | 1 | 20-07-2012 15:17 |
Flyskole i Svergie?? | salmon-air | Flyforum | 0 | 18-04-2006 21:13 |
-Flygere avverget styrt på OSL | BU595 | Flyforum | 14 | 16-01-2005 07:47 |