![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bare et lite spørsmål ang. stjernegrisen til SAS Braathens.
Skal det stå "SAS Braathens" på motorene eller som det gjør i dag "Scandinavian"?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den nye standarden er slik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et spårsmål om stjernegrisen:
Fløy en 737-800 til Værnes i September, i denne dekoren, men er sikker på at flyet hadde svensk reg. Finnes det 800'ere i sjernefarger, eller er den evt. blitt omregistrert etterpå?? Eller husker jeg bare feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er bare en , ex :SE-DYT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LN-RRL ble overført til CNO 30. november i fjor, men jeg vet ikke hvilke dekaler den har i dag. 14 dager før overføringen så den slik ut:
![]() Om den er riktig merket, så skal den ha slike dekaler på motorene: ![]() I hvert fall skal den ha et lite norsk flagg foran RRL på fremre understellsluke som viser at den er overført CNO ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvornår holde SAS om med det pjat med SAS-Braathens, med eget navn og bemaling. Hvorfor bruge til og kræfter på det, i stedet for fælles corporate identity. SAS-S, SAS-IC og SAS-DK er ens, hvorfor skal nordmændene være anderledes?
Fair nok at man juridisk set har flere selskaber men det rager da kunderne en høstblomst - og bidrager kun til at udviske brandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fordi det var en av betingelsene for å få overta Braathens! Braathens var tross alt det største selskapet på norsk innenriks, og hadde en meget lojal kundemasse. Ved å ta vare på det beste fra selskapene vil de jo også stå sterkere. På meg virker det som at de nå har lagt bak seg det verste bråket, så det er jo ingen grunn å lage oppstyr med å gjerne Braathens-navnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Enig i at det ikke er grunn nå til å rote opp ufred med å fjerne Braathens navnet, men det virker ikke som selskapet SAS Braathens er noe de skal selge i mer enn høyst et år eller to. Hvorfor sier jeg dette? Det er fortsatt ren gjetning fra min side, men i løpet av 1 år har de klart å feste klistremerkene SASBraathens på 6 fly (!). Og et av dem, SE-DNX, er allerede ute av flåten. Men de som blir overført til SASBraathens AOC eller hva det nå kalles, har et lite norsk flagg ved nesehjulet. Studerer dere nøye de to bilde av LN-RRL ovenfor her, ser dere forskjellen fra før (v bildet til LN-KGL) og etter (v bildet til BU 662). Dette er en markedsføring som er for folk som er skikkelige feinschmekkere! Som vet hva de vil se etter og hvor de skal finne det, m.a. o., slike som oss ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det var vel neppe en betingelse for å overta Braathens at selskapet skulle kalles opp etter Braathens. Dette ble gjort fordi det er nok av følelser...og selv om jeg var negativ til dette ved starten så er det bare å ta av seg hatten for hva norske SAS Braathens har fått til i forhold til Danmark, Sverige og Intercont... Om Braathens navnet er der om fem år - se det vet jeg ikke - men jeg tror det er mer sannsynelig enn det jeg trodde for et år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flagget på understell luke foran er vel plassert der grunner forskjellig handling mellom sk og cno , lettere for de som jobber rundt flyet å skille de to selskapene for handlingens del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tatt på Kjevik den 11. januar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja vi på bakken er nesten avhengig av det flagget for å vite hvilke prosedyrer og rutiner som skal følges.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Braathens til New York. | Giama3 | Flyforum | 13 | 01-04-2006 23:22 |
Med SAS Braathens til Zürich | Desk pilot | TripReports | 2 | 19-03-2006 02:07 |
SAS Braathens til USA? | LN-MOW | Flyforum | 3 | 06-10-2005 17:39 |
Første SAS-737 til SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 2 | 18-04-2005 12:33 |
Flyr SAS eller SAS Braathens til London? | EB | Flyforum | 8 | 17-11-2004 12:31 |