![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Bare et lite spørsmål ang. stjernegrisen til SAS Braathens.
Skal det stå "SAS Braathens" på motorene eller som det gjør i dag "Scandinavian"?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Den nye standarden er slik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Et spårsmål om stjernegrisen:
Fløy en 737-800 til Værnes i September, i denne dekoren, men er sikker på at flyet hadde svensk reg. Finnes det 800'ere i sjernefarger, eller er den evt. blitt omregistrert etterpå?? Eller husker jeg bare feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det er bare en , ex :SE-DYT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
LN-RRL ble overført til CNO 30. november i fjor, men jeg vet ikke hvilke dekaler den har i dag. 14 dager før overføringen så den slik ut:
![]() Om den er riktig merket, så skal den ha slike dekaler på motorene: ![]() I hvert fall skal den ha et lite norsk flagg foran RRL på fremre understellsluke som viser at den er overført CNO ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Hvornår holde SAS om med det pjat med SAS-Braathens, med eget navn og bemaling. Hvorfor bruge til og kræfter på det, i stedet for fælles corporate identity. SAS-S, SAS-IC og SAS-DK er ens, hvorfor skal nordmændene være anderledes?
Fair nok at man juridisk set har flere selskaber men det rager da kunderne en høstblomst - og bidrager kun til at udviske brandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
Fordi det var en av betingelsene for å få overta Braathens! Braathens var tross alt det største selskapet på norsk innenriks, og hadde en meget lojal kundemasse. Ved å ta vare på det beste fra selskapene vil de jo også stå sterkere. På meg virker det som at de nå har lagt bak seg det verste bråket, så det er jo ingen grunn å lage oppstyr med å gjerne Braathens-navnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]() Quote:
Enig i at det ikke er grunn nå til å rote opp ufred med å fjerne Braathens navnet, men det virker ikke som selskapet SAS Braathens er noe de skal selge i mer enn høyst et år eller to. Hvorfor sier jeg dette? Det er fortsatt ren gjetning fra min side, men i løpet av 1 år har de klart å feste klistremerkene SASBraathens på 6 fly (!). Og et av dem, SE-DNX, er allerede ute av flåten. Men de som blir overført til SASBraathens AOC eller hva det nå kalles, har et lite norsk flagg ved nesehjulet. Studerer dere nøye de to bilde av LN-RRL ovenfor her, ser dere forskjellen fra før (v bildet til LN-KGL) og etter (v bildet til BU 662). Dette er en markedsføring som er for folk som er skikkelige feinschmekkere! Som vet hva de vil se etter og hvor de skal finne det, m.a. o., slike som oss ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Det var vel neppe en betingelse for å overta Braathens at selskapet skulle kalles opp etter Braathens. Dette ble gjort fordi det er nok av følelser...og selv om jeg var negativ til dette ved starten så er det bare å ta av seg hatten for hva norske SAS Braathens har fått til i forhold til Danmark, Sverige og Intercont... Om Braathens navnet er der om fem år - se det vet jeg ikke - men jeg tror det er mer sannsynelig enn det jeg trodde for et år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Flagget på understell luke foran er vel plassert der grunner forskjellig handling mellom sk og cno , lettere for de som jobber rundt flyet å skille de to selskapene for handlingens del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Tatt på Kjevik den 11. januar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Ja vi på bakken er nesten avhengig av det flagget for å vite hvilke prosedyrer og rutiner som skal følges.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Braathens til New York. | Giama3 | Flyforum | 13 | 01-04-2006 23:22 |
Med SAS Braathens til Zürich | Desk pilot | TripReports | 2 | 19-03-2006 02:07 |
SAS Braathens til USA? | LN-MOW | Flyforum | 3 | 06-10-2005 17:39 |
Første SAS-737 til SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 2 | 18-04-2005 12:33 |
Flyr SAS eller SAS Braathens til London? | EB | Flyforum | 8 | 17-11-2004 12:31 |