Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2012, 17:18   #1
BårdK
ScanFlyer Silver

Default Hotelltips Beijing

Er jo mange fine tråder om hoteller, men regner ikke med å finne et spektakulært eller verdens beste hotell i Beijing.

Skal på fire dagers companion ticket-tur med kona i september og trenger tips til et godt, gjerne litt romantisk hotell. Kan godt betale litt (kanskje opptil NOK 3000-4000 pr natt) hvis hotellet er bra nok, men jeg er ingen sheik. Er det slik at det greieste er å bo i nærheten av den forbudte by? I så tilfelle mottas gjerne tips om gode hoteller i det området.
Old 03-03-2012, 18:39   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Hotelltips Beijing

Det skal, såvidt jeg husker, ligge et ganske flott Hyatt hotell ved enden av Wanfujing. Veldig sentralt mot den Himmelske Freds plass, den Forbudte by og shoppingdistriktet.

Har selv bodd på Novotel rundt hjørnet. Det var bare ok. Og jeg har bodd på Radisson som i og for seg var bra. Men det ble litt underlig med Sissel Kyrkjebø i lobbyen og Melkesjokolader til salgs i kiosken.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 18:51   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Bodde i Days Inn Forbidden City som ikke kunne vært bedre plassert. Det er vel første gangen jeg har blitt overrasket over at de ikke sa at hotellet skulle ha flere stjerner. Det skulle være trestjernes, men både service og rom var på høyde med mange 5-stjernes jeg har bodd på.

Lokasjon:
-Ett kvartal til øst ligger handelgaten Wangfujing. Der finner man store utenlandske og kinesiske merkerutsalg, vestlig og kinesisk fastfood, sidegater og smug med salg av mye rart, og masse kinesiske og utenlandske turister. I gaten finner man også den digre Quanjude som har servert flere millioner pekingender i halvannet århundre. Det er dyrt etter kinesiske forhold og man finner enda bedre and andre steder, men det er et ikoniske sted som mange kjendiser har besøkt og man får med seg diplom med hvilket nummer anden var. Jeg klarte glemme igjen mitt diplom.
-Nord for dette ligger nattmarkedet med enda rarere mat.
-i selve kvartalet hotellet ligger i har man gamle hutoner som er gamle smug man kan gå seg vill i.
-Ett kvartal vest for hotellet ligger den forbudte by og sør for dette den himmelske freds plass.
Alt dette lett tilgjengelig til fots, som sagt fant jeg ikke noe bedre plassert hotell.

Ikke regn med at taxisjåførene kan enn eneste ord engelsk og da mener jeg virkelig at de ikke kan ett eneste ord. Ikke engang "hotell" skjønner de og de kan ikke lese latinske bokstaver. Det man bør utruste seg med er hotellnavnet skrevet på kinesisk og et kinesisk kart eller veibeskrivelse. De fleste hoteller har visittkort med dette på baksiden og det er meget nyttig å ha med seg.

Når man bestiller hotell i Beijing bør man passe seg for den vanlige svindelen. Spesielt når man har booket gjennom store søkemaskiner så får man kanskje et rom med "vinduer som lar seg åpne", men det de ikke sier er at det ligger i kjelleren og har en lyssjakt. Når man endelig har kommet seg til hotellet er det mange som går med på å betale enda mere for å få et normalt rom. Pass på når dere bestiller, jeg holdt nesten på å gå i fella men fikk bestilt et rom over bakken.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 19:23   #4
BårdK
ScanFlyer Silver

Takk for tipsene. Regner med det er Grand Hyatt du sikter til, Fnate. Ser vi kan få en fin suite med club level til RMB 2700 pr. natt, og det er ikke så galt. Skal sjekke priser på andre nettsteder også. Er det naturlig å forvente at Radisson er hakket under Hyatt? Har ofte bodd på Hyatt i USA på konferanser og det er som regel bra, mens Radisson er fryktelig ujevnt.

Days Inn så OK, men de beste rommene der var ikke noe rimeligere enn hos Hyatt og betydelig mindre.
Old 03-03-2012, 20:11   #5
kblaur
ScanFlyer Blue

ved ikke om du nàede at blive hilton guldmedlem, hvis så, kan jeg anbefale http://www1.hilton.com/en_US/hi/hote...ujing/index.do

godt hotel, god executive lounge og tæt på metro og gågaden for shopping, måske ikke super romantisk, men god beliggenhed..
kblaur is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2012, 02:13   #6
BårdK
ScanFlyer Silver

Jepp, jeg ble gullmedlem og har nettopp bestilt suite på 92m2 til RMB 2040 non refundable. Synes det var en veldig bra pris, og blir det avbestilling vil det skyldes sykdom som dekkes av reiseforsikringen. Takk for tipset, kblaur!
Old 10-11-2013, 14:34   #7
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Skal en tur til Beijing over nyttår. Noen som kan anbefale et hotell i Intercontinental grupppen? Skal bedrive turisme, har hørt noe om en mur de visstnok skal ha der blant annet...
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2013, 15:02   #8
BårdK
ScanFlyer Silver

Bodde på Hilton-hotellet i linken over og det var meget bra. Var juksegull og fikk oppgradering til et digert "rom" på 130 kvadratmeter.
Old 11-11-2013, 13:00   #9
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Husk å teste champegnelunchen på http://www.regenthotels.com/EN/Beijing
Old 11-11-2013, 20:01   #10
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Ser ut til at valget mitt er IC Financial Street eller å velge et hotell hvor jeg ikke har status.
Hva tenker dere om denne lokasjonen? No.11 Financial Street, Xicheng District, Beijing 100033, China
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2013, 15:19   #11
sentry
ScanFlyer Blue

Jeg har bodd på Raffles i Beijing og har sjelden vært mer fornøyd med et hotellopphold. Alt var bare 100%, og det beste var John, Raffles Ambassador som tuslet rundt og var behjelpelig med tips og råd om alt fra shopping og restaurantbestillinger/anbefalinger til praktiske tips om bruk av metro etc. Hotellet har også en perfekt beliggenhet, like ved Forbidden City/Tian'anmen Square og bare et kvartal eller to fra Wanfujing.
sentry is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules