Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-02-2012, 08:24   #1
SWE737
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 61
Danmark Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Cimber slutar flyga 737 nu i april. Jet Time tar då över porduktionen. Någon som vet om det blir uppsägningar av personal på Cimber nu?

Cimber startar också nya linjer nu, CPH-VXO och CPH-BMA. Kommer de få fler ATR för detta? När?

Någon som tror vi får någon ny Cimber linje till Norge snart?
SWE737 is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 12:51   #2
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Cimber Sterling

Tror du vil se QI få en del flere ATR 42/72.
Jeg kan kun gætte på hvrofra, men mange af de ATRèr der flyver/fløj hos American Eagle
er da vist ejet af et BLL placeret selskaber...så ja, de kan jo komme derfra
--
MHT til QI B737...JEg er ikke helt klar over om B737 delen er outsourcet til JTG, og hvis den er det ja så er der jo helt bestemte regler der skal følges
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 13:11   #3
SWE737
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 61
Default Re: Cimber Sterling

Har Cimber pengar till fler flygplan nu? De har ju riktigt dålig ekonomi om jag förstår rätt
SWE737 is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 13:14   #4
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Cimber Sterling

Selv selskaber med rigtig , rigtig dårlig økonomi leaser fly, se bare med AA...vel omkring 200.
er da godt klar over at selskabet i USA har en anden struktur, men de har vel heller ikke penge...
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden

Last edited by sk931; 29-02-2012 at 15:00.
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 14:44   #5
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Cimber Sterling

Ja dette er jo ikke ligefrem hyggelig læsning !

Quote:
I flere måneder har Cimber Sterling undladt at betale for handling-ydelser i Københavns Lufthavn samt i lufthavnene i Billund og Aalborg.
Det store spørgsmål er i dag, om den ukrainske mangemilliardær Igor Kolomojskij har opgivet at få gjort det danske luftfartsselskab rentabelt og måske lader det kuldsejle.

http://travelpeople.dk/2012/2012020601.htm
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 15:05   #6
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Cimber Sterling

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Ja dette er jo ikke ligefrem hyggelig læsning !




http://travelpeople.dk/2012/2012020601.htm
Bestemt ikke...

Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 15:38   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Cimber Sterling

Datert 6. februar - og de flyr fortsatt ... Jeg har vondt for å tro at de ville gjort det med mindre iallefall noe er betalt ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 15:48   #8
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Cimber Sterling

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Datert 6. februar - og de flyr fortsatt ... Jeg har vondt for å tro at de ville gjort det med mindre iallefall noe er betalt ...
Du har nok ret MOW, men det vil formentlig være en endnu ringere
løsning for lufthavnene at aflevere en konkursanmeldelse da tabet
sikkert ville blive endnu større !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 15:54   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Cimber Sterling

True. Men det skal bare en kreditor til å nekte tjenester - så sprer det seg som ild i tørt gress. Det var det som drepte Swissair.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 23:56   #10
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Cimber Sterling

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
True. Men det skal bare en kreditor til å nekte tjenester - så sprer det seg som ild i tørt gress. Det var det som drepte Swissair.
OG der er vel en grund til at hverken CPH,AAL eller BLL har gjort det, endnu...
Her kan der jo så spekuleres...og jeg vil ikke, af hensyn til min arbejdsgiver, give min helt personlige holdning til kende her. Men er der nogen der gerne vil vide om dem er velkomne til at sende mig en PM,,så skal jeg gerne svare efter bedste
evne
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 03:42   #11
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,811
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

En QI-konkurs vil vel ramme SK hårdt. Hvem skal så overtage CRJ200-operationerne?
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 07:49   #12
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Er det ikke på tide at "pull the plug" på det fallitbo?

Det er i den grad at holde aktionærerne for nar, at holde liv i den butik.
Trist at et gammelt - en gang - hæderkronet firma er rabundus, men sådan kan det gå i vores verden.

Hvis det får lov at fortsætte meget længere, tager de jo endnu flere med sig ned i sumpen.
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 09:01   #13
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Quote:
Originally Posted by JELSC View Post
Er det ikke på tide at "pull the plug" på det fallitbo?

Det er i den grad at holde aktionærerne for nar, at holde liv i den butik.
Trist at et gammelt - en gang - hæderkronet firma er rabundus, men sådan kan det gå i vores verden.

Hvis det får lov at fortsætte meget længere, tager de jo endnu flere med sig ned i sumpen.
Igor har vel realistisk set smidt 250-300 mill.dkk i projektet nu,
så det er vel fair nok han giver det et shot !

Cimber gav overskud før de startede 737 operationerne ,
og de er jo netop på væk nu.

Når det er sagt skal der nok meget snart vises resultater !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 11:41   #14
SWE737
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 61
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Om Cimber skulle gå i konkurs finns det då någon som kan ta över ATR och CRJ veksamheten på kort varsel? SAS skulle få problem i Danmark om Cimber faller.
SWE737 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 11:50   #15
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Quote:
Originally Posted by SWE737 View Post
Om Cimber skulle gå i konkurs finns det då någon som kan ta över ATR och CRJ veksamheten på kort varsel? SAS skulle få problem i Danmark om Cimber faller.
DAT kan vel tage over ATR
SAS har jo selv cockpit crew certificeret på de 4 CRJ som QI opererer, så reelt er det vel kun en flok stewardesser der skal have CRJ100/200 typerating udover den de har på CRJ900, før SAS kan tage over. Da markedet for små CRJ ikke er udpræget godt, burde det være relativt simpelt for SAS at overtage lease på de 4 CRJ, så vel ikke et uoverstigeligt problem.
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2012, 09:32   #16
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Det ser stadig ikke godt ud. Måske vi bliver klogere på onsdag hvor der er kvartalsregnskab.

Quote:
Ledelsen erkender, at man trækker betalingerne.

»Det er korrekt, vi ikke betaler alle regninger til tiden. Tidligere blev vi mødt med meget strenge betalingsbetingelser, fordi økonomien var anstrengt. Nu er situationen helt anderledes, fordi vi har fået nye ejere. Derfor ønsker vi længere kredittid, end vi hidtil har haft. Vi er i dialog med vores leverandører om betalingen,« siger Jacob Krogsgaard.
http://epn.dk/brancher/transport/luf...cle2720308.ece
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 08:00   #17
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Cimbers rutenet vil fremtidig bestå af kun 14 ruter !!
(når der ses bort fra B737-outsoursing til JT)

Det lader til der nu endelig skæres helt ind til benet !

Quote:
Når sommertrafikprogrammet slutter ved udgangen af oktober måned vil Cimber Sterling være reduceret fra tidligere over 50 ruter til blot 14 ruter. Rent faktisk vil Cimber Sterling have færre ruter, end før selskabet købte Sterling-platformen.
Tilbageblivende ruter:

Quote:
Lufthavn Indenrigs
København Billund, Karup, Rønne, Sønderborg, Aalborg, Aarhus Lufthavn

Udenrigs
Billund Bergen, Stockholm-Arlanda, Oslo
København Norrköping, Stockholm-Bromma, Växjö, Prag
Aalborg Oslo
http://www.vejle-rejser.dk/newseleme...rticleID=59816
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2012, 09:52   #18
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Delårsrapport 3. kvartal 2011/12

Det begynder at gå den rigtige vej, vi må håbe hurtigt nok !


Quote:
Resultatet for 3. kvartal 2011/12 levede op til ledelsens forventninger. Planlagte kapacitets- og rutetilpasninger samt den milde vinter forbedrede EBIT-resultatet fra DKK -146,7 mio. i 2010/11 til DKK -81,5 mio. i 2011/12. Forventningerne til 2011/12 fastholdes med en koncernomsætning på DKK 2,0 mia. og et driftsresultat (EBIT) i niveauet DKK -160 mio. til DKK -200 mio.
Cimber Sterlings strategiplan, som i hovedtræk blev introduceret i halvårsrapporten 2011/12, er nu i færd med at blive implementeret i organisationen. Som en del af strategien har Cimber Sterling udfaset den operationelle del af Boeing 737 aktiviteten til Jet Time og fortsætter som en væsentlig aktør på Leisure markedet.


http://files.shareholder.com/downloa...2011_12%20.pdf
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).

Last edited by Jan; 14-03-2012 at 10:03.
Jan is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 23:25   #19
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Utroligt hvis nogen vil blive ved med at stoppe penge i det fortagende.

Quote:
Cimber Sterling har brug for 300 mio. kroner
02-04-2012
Det danskbaserede flyselskab Cimber Sterling har indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling den 24. april, hvor selskabets bestyrelse skal bemyndiges til at udvide aktiekapitalen med op til 300 mio. kroner. Samtidig har selskabets revisor KPMG valgt at opsige samarbejdet.
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=60726
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 23:30   #20
Fysikeren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
Default Re: Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Tja, ser ikke godt ud. Ligefør man burde starte forfra; der er formentlig sund fornuftig i et regionalt flyselskab i Danmark, men Cimber Sterling har rent ud sagt for mange lig i lasten, så en start fra bunden i et samarbejde med f.eks. SAS om code share og andet ville sikkert kunne lade sig gøre.
Fysikeren is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
80 personer får sparken i SAS etter Cimber Sterling konkursen Dash Flyforum 5 06-06-2012 00:42
Veien videre for IAG Someone Flyforum 3 12-11-2011 00:02
Cimber Sterling 737 MD80Kristian Flyforum 4 09-04-2010 11:05
Cimber Sterling 737 ? TKDahl Flyforum 3 23-03-2009 23:10


All times are GMT +2. The time now is 05:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.