Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2012, 12:29   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,386
Boeing 10 777-300ER til China Southern

Boeing fortsetter sin salgssuksess med 777-300ER, og nyeste kunde er China Southern som bestiller 10 stykker. 777-programmet hadde sitt beste år i fjor med 200 bestillinger


http://www.flightglobal.com/news/art...300ers-368875/
Quote:
China Southern Airlines has agreed to acquire 10 Boeing 777-300ERs, the first time this specific type has been selected by the carrier.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 13:34   #2
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
Default Re: 10 777-300ER til China Southern

77W är en maffig maskin!
Hoppas den blir en vanligare syn i Norden i framtiden..
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 17:34   #3
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: 10 777-300ER til China Southern

http://en.wikipedia.org/wiki/B777#Orders_and_deliveries

Merker meg at det er 77W som er volummodellen mens 772ER nærmest har flatet ut. Har behovet forduftet eller er det Airbus som stikker av med ordrene i nedre størrelsesklasse?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 17:49   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: 10 777-300ER til China Southern

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
http://en.wikipedia.org/wiki/B777#Orders_and_deliveries

Merker meg at det er 77W som er volummodellen mens 772ER nærmest har flatet ut. Har behovet forduftet eller er det Airbus som stikker av med ordrene i nedre størrelsesklasse?
330 har tatt a-marked ordrene på kort sikt, 350 og 787 tar a- og b-marked ordrene på litt lenger sikt og 77W tar b-marked ordre på kort og lang sikt for fly med litt mer kapasitet. Det avhenger av hva selskapene har slags behov for payload/range. 77W er vesentlig mer fleksibel og økonomisk (så sant man klarer å fylle flyet).

Flere selskap har kombinert 333 og 77W med stort hell, blandt annet på bekostning av 772-ER (f.eks. CX, SQ). 77W kom også vesentlig senere i trafikk enn 772-ER
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air China, China Eastern og Southern slår sammen sin Cargo avdeling til et selskap Trdfly Flyforum 0 27-06-2015 00:32
To flere 777-300ER til KLM Someone Flyforum 1 15-08-2014 21:21
China Eastern vs China Southern, Erfaringer? Roxman Reiseforum 3 04-04-2011 03:22
China Southern 777 til sola 8.juli pk772 Flyforum 23 02-07-2009 17:35
Stor A32X-ordre til China Southern? Trety Flyforum 4 17-07-2006 14:22


All times are GMT +2. The time now is 11:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.