![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 181
|
![]()
Tror dere som kan litt mer om dette enn meg, at det kunne ha vært mulig med en B757 MAX, slik som de nye B737 MAX-ene?
__________________
I <3 1:400-models, especially Phoenix, Dragon and Gemini |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Nei 757 er død og begravet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Nei, fabrikken er demontert og utstyret skrapet og solgt. Dessuten vil en 737-9max i stor grad fylle behovet, kanskje untatt på de aller lengste rutene, som uansett er er såpass liten nisje at det ikke er noe marked for det
Selv om de ikke klarer transatlantisk og ikke er like effektive på "hot and high" så har 737 og 320 serien utkonkurert 757 idag på de fleste rutene den ble brukt på |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 181
|
![]()
Takk for svaret
![]()
__________________
I <3 1:400-models, especially Phoenix, Dragon and Gemini |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 462
|
![]()
..men inntil 73MAX kommer, er det mange i nord som er fornøyd med at 757'ene fra Mint har erstattet Spanairs A321 som alltid måtte ha fuelstop sørover, og ofte nordover. Senest i dag måtte EC-LBC holde flere runder nord for TOS etter direkteflight før den landet - en umulighet da A321 fløy. 757 rules i Y 210+ og range
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
|
![]()
Hva kommer United til å sette inn på OSL når 757 en gang går ut? 787?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,151
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]()
Ja, sikker på at OSL er en av de første 787 destinasjonene til United.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
Eller at de ikke ser noe markede for noe større en 757 og derfor legger ned ruten, da de er utkonkurert av DY sine 787
Vil 737MAX ha rekkevidde over atlanteren? Selv om rekkevidden går opp med 10% så er det vel fremdeles for kort, spesielt vestover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Det kan bli en ulønnsom rute hvis det blåser litt på vei vestover.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
|
![]()
Nå som US har lempet på tollbarrierene på norsk oppdrettslaks, skulle man tro det kunne gjøres litt cargo på ruten fremover. Da holder det vel ikke med buken til en 737. Evt 757 for den saks skyld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Problemet er at chilensk laks er tilbake i fullt monn etter ISA-angrepet for et par år siden. Dermed kan en si at vinduet for norsk laks i USA er i ferd med å lukke seg og behovet for cargo-kapasitet like så.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
B757MAX kunne vært en interessant idé ja, dersom
flytypen fortsatt hadde vært i produksjon. Mere synd synes jeg, at det er alt for sjeldent man faktisk ser B737-900 - håper det blir mer av denne på sikt.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
Hvor lang range vil 737MAX9 (er det slik det skrives?) ha i forhold til dagens 737- og 757-modeller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]() Quote:
Mitt tips er at det blir mulig å opererere noenlunde effektivt over Nord-Atlanteren med low density 739MAX, men omtrent de samme begrensningene man har med 752 idag. Og omtrent null cargokapasitet, både vekt- og volummessig. Noen LCC-favoritt blir den nok uansett ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
|
![]()
USA er allerede et stort, men også potensielt marked for norsk laks og dette vil øke i årene som kommer (også chilensk laks). I dag flys mye av den norske laksen som skal vestover ut fra London. Litt avsporing, sorry.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Max flytid A380? | Intemezz | Flyteknisk forum | 1 | 28-12-2015 00:26 |
Colgate Max White... | Tom McNikon | Bilder & foto | 3 | 20-08-2012 22:45 |
Nå er Max Manus på Airliners | Lennart | Bilder & foto | 11 | 23-03-2010 22:55 |
Max flyhøyde | Boeing | Flyforum | 4 | 29-10-2009 23:02 |