![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Tolker det dit hen at dette er hovedårsaken for forsinkelsen og at de nå holder på å endre en opprinnelig beslutning for ikke å skape støy.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men selvfølgelig blir noen lidende. Men som nordmann så håper jeg selvfølgelig at vi beholder så mye som mulig på norske hender, i.e WF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Ikke glem at DAT også har teknikkere på FRO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det er jo klart at det ikke er heldig at de ikke får begynt å selge billetter før like før oppstart. Mange booker i god tid, og når man ikke får kjøpt flybilletter, så ender det fort med at man finner seg andre løsninger (om mulig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Last edited by LN-TIB; 10-01-2012 at 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Widerøe og Nexjet er de eneste som har levert anbud mellom TOS-ANX og ANX-BOO.
Ref: kveldens utgave av morgendagens lokalavis :-)
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Newcomer
|
![]()
Gammelt nytt.
Saken ble publisert 3/11-11.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Forrige gang dette ble nevnt i lokalavisa, var nyheten at Widerøe fikk konkurranse av Nexjet. Ingen andre selskaper ville opplyse om de hadde levert anbud.
Nyheten er med andre ord slik jeg forstår det; ingen andre enn Nexjet eller Widerøe har levert anbud. Upresist skrevet av meg lenger opp. Kilden er SD. Tenkte kanskje dere som liker rutediskusjon ville være interessert...
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 11-01-2012 at 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan bekrefte det som seilfly uttaler. Andøyposten påklaget i sin tid vedtaket om hemmelighold av hvem som hadde gitt anbud hvor. Dette har de nå fått svar på, ref dagens Andøyposten.
Forøvrig er jeg litt overrasket over at DAT ikke har prøvd seg her. Blir spennende å se hvor de faktisk har lagt inn anbud, da dette kan tyde på at de ikke vil så langt nord. Ellers er det å håpe at WF holder stand her, forhåpentligvis i samlet anbud på de 3 første ruteområdene hvor de tar ut store synergier mot andre ruter som NextJet ikke har mulighet til.
Last edited by LN-TIB; 12-01-2012 at 06:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
at your service!
|
![]()
Apropos DAT:
http://www.firdaposten.no/lokalnytt/article5879017.ece Quote:
![]() |
![]() |
#154 |
Newcomer
|
![]()
Spiller liten rolle for SD hvertfall om det er 2 eller 6 mnd til oppstart. Har du lagt inn et anbud på de rutene du vil fly sier du også at du vil ha alt på plass til oppstart. Selskapene vet jo når oppstart er så da har de et problem hvis de ikke kan stille med mannskap eller fly.
Svaret får vi i morgen formiddag uansett.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Newcomer
|
![]()
Ja, tydeligvis! Det er jo det som skjer nå er det ikke...?
I anbudet står det ingenting om at flyselskapene skal få svar før nyttår, midten av desember, romjula, 6 måneder før osv. Det står i god tid før oppstart. Alt er jo relativt ikke sant. Du (flyselskapet) sier at disse rutene har vi lyst/mulighet til å fly. "Ja vel" sier SD og gir deg de. Da er det litt rart om du sier "jammen atte".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg får ikke helt fatt i om du er ironisk eller om du faktisk mener at det er helt greit å drøye svaret på anbudskonkurranser.
Jeg vet ikke hva som står/ikke står, men det burde hvertfall været hevet over enhver tvil at selskapene må få svaret tidsnok til at de kan klare å dimensjonere driften til anbudsstart/slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Lvegas har, desverre, rett. Selskapene har som nevnt vedtåelsesfrist (altså hvor lenge tilbudet står) frem til SD avgjør eller avlyser anbudet. Det derimot, er det ingen frister for.
For å si det med levra: SD rævkjører selskapene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er også noe som heter oppsigelsesstid i norsk arbeidsliv, jeg vil tro det også gjelder for ansatte i flyselskaper. Uten at jeg kjenner regelverket 100% så er det vel ikke så mange årene man skal være ansatt før man har min 3mnd opsigelsestid. Skulle Widerøe miste all sin anbudsflygning så må de sikkert si opp piloter som har min 3 mnd oppsigelsestid og sikkert cabin personale og andre ansatte også. Igjen, det er litt merkelig med 6 mnd for buss men under 3 mnd for flyruter, burde jo ikke vert noe kortere for flyruter, heller motsatt.
Egentlig burde Widerøe, for å få fortgang i saken og markere seg litt, ha sendt ut oppsigelses varsel i forhold til at de hadde mistet samtlige FOT ruter. Dette hadde blitt medieoppslag og da kunne de også fokusert på manglende krav til anstendig lønn for flygende personell. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |
Nytt anbud for Finnmark og Nord-Troms er ute | TCAS | Flyforum | 50 | 27-02-2010 10:58 |