![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ser at Norwegian annonserer mye for at de har gratis internett på flyvninger mellom Oslo og Stockholm. Og all honnør skal Norwegian ha for at de tilbyr gratis internett, men hvor viktig er det på en rute som har 40-45 minutter flytid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det er vel like viktig som å ha gratis kaffe eller avis på en tilsvarende tur. Med andre ord er det ikke viktig i det hele tatt, men et meget bra tilbud for de som ønsker dette. Jeg har brukt gratis nett to ganger mellom Oslo og Bergen, og det er ingen tvil om at dette er et bra tilbud. Fungerer ypperlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er vel smak og behag. Selv synes jeg mine ukentlige turer opp og ned til KRS er en glimrende anledning til å få lest the Economist eller avisen, og ned til TXL med DY i april gadd jeg ikke logge meg på selv om tilbudet var der. Men at mange synes det er et godt tilbud kan jeg skjønne.
Dog så tror jeg dette er viktigere jo lenger flyturen er |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, det skulle en da tro.
Hadde det ikke vært bedre å lansert de lengste rutene? Dubai, Antalya, Barcelona, Athen, Malaga, Palma .. Tror nok folk hadde satt mer på pris på tilbudet på disse rutene. Last edited by Glenn; 19-05-2011 at 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg syntes det er glimrende, også på kortere turer. Fin mulighet til å sjekke litt mailer og småsurfe litt på nyhetene. Mer praktisk med en liten telefon eller pad enn å kløne med en avis.
Husk at her er DY før ute enn SK så det forklarer nok de plutselige preferansene her inne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
[mod]
Minner om at trådtittelen er "LN-DYC først ut med internett". De siste innleggene kan enkelt karakteriseres som OT. Vennligst hold dere til temaet for tråden. Ønsker man å diskutere SK vs DY og lignende så lag en ny tråd eller finn en gammel tråd. [/mod]
![]() |
#151 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ser de kjører kraftig med internett-annonsering på ARN nå, har bommet på flyene som har det så langt. Fløy med DYM til BGO forleden, så den hadde pukkel på ryggen, men var helt uten en tråd innvendig.
Monteres ikke alt utstyret med en gang, eller var det kanskje noe snag ute og gikk?
![]() |
#152 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her er en fin liten film fra Euronews om Norwegians WIFI. Anbefales
![]() http://www.euronews.net/2011/04/27/s...ke-off-log-in/
![]() |
#153 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fin film og hyggelig at Norwegian er helt i front med dette. Det er jo et kvantesprang innen "In-flight entertainment". Jeg lurer litt på hvorfor inget Norwegian fly har fått utstyret montert siden LN-DYO. DYP og DYQ har jo vært levert etter det uten å få WiFi montert. Hørte noe om at det er noen strukturelle skrogmodifikasjoner som må avklares fra Boeing først. Er det noen som vet hvorfor installasjonen er stoppet opp og når den vil taes opp igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Klarer ikke å se at diskusjonen er OT i en tråd som først og fremst handler om internett om bord i fly - og ikke om LN-DYC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tenk deg situasjonen : Du sitter i bilkø gjennom Oslo. Tiden begynner å bli knapp til Stockholmsflyet. Du skal i et viktig møte med en svansk bank for å finansiere et prosjekt. Du venter spent på mail som bekrefter kontrakt på prosjektet.
Du får parkert bilen og haster til gaten og slipper inn som sistemann. Takoff og ved passering 10000 fot aktiverer du WiFi en på iPhone. 30 sekunder senere leser du mailen med bekreftet kontrakt. Du kan glede deg til møtet med banken. Imens kan du lese siste nytt fra dine favoritt aviser og skjekke åpningen på børsen resten av den korte flighten. Kort flight, desto nyttigere med WiFi ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Jeg har heller ikke nevnt at noen er negative til internett om bord? Jeg sier at de blir en vinkling mot at det "ikke er så viktig", og det syntes jeg er litt påfallende. (igjen, mulig jeg traff spikeren noenlunde på hodet?) Det var faktisk ikke kun deg jeg tenkte på, se på trådene om DY og internett så ser du hvem som jubler og ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er en nokså åpenbar asymmetri i hvordan ting oppfattes avhengig av hvem som introduserer hva - og det tror jeg er nokså klart for de fleste som er en smule nøytrale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Legal Eagle
|
![]()
Dette med behov er vanskelig og relativt. Ingen har vel strengt tatt behov for å fly, men når fly først finnes, ser vi på flyvning som en menneskerett. Det samme resonnementet passer på alt utover grunnleggende behov som å spise og sove.
Mennesket har ikke behov for internettforbindelse. De kan jo oppsøke hverandre i steden. Men du verden hvor mye lettere alt er blitt med Internett. Og når vi først har vendt oss til å bruke det, og det er tilgjengelig over alt ellers, er det vanskelig å argumentere for hvorfor akkurat fly skal være den eneste internettfrie sonen. Man har vel det samme (skapte) behovet for å høre på radio, lese aviser, betale regninger eller forberede seg til møtet om bord på fly (45 min) som på Bastøferga (30 min), bussen fra Sarpsborg til Moss (30 min), trikken til jobb (15 min), på kaffebaren (10 min) eller hvor du måtte befinne deg. En merkelig diskusjon, med mindre vi flytter den til No-fly Zone og diskuterer de eksistensielle spørsmål. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Internett på DYC INOP ? | stistens | Småprat | 6 | 11-03-2011 19:41 |
Hvem kommer først på vingene med IC? | ENGM 911 | Flyforum | 10 | 29-10-2010 17:40 |
SAS først med miljøsertifiseringer | FlightDeck | Flyforum | 14 | 26-09-2010 22:46 |
Hvem er først ute med LH 380 ? | SQ 777 | Reiseforum | 10 | 09-06-2010 10:42 |