![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och då får du i alla fall inte en A330 motor med dig i belly på 737 sett enbart till vikten. Sen är ju platsen en annan faktor. Så RFS it is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Tommy skrev: Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Uten at det har noe med denne saken å gjøre, husker jeg godt SAS Cargo truck mistet en JT8D under en litt rask sving fra Snarøyveien inn i Oksenøyveien. Motoren hoppet noen gode meter over krysset og havnet i gresset foran kollen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
La oss si at med en flåte på 4 fly så har sikkert SAS ... 1 motor spare.
Og om den f.eks ikke er helt klar til å ship'es når SE-REF's shuter ned , og om tante har baller så kan det være årsaker til at ting tok tid ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette blir for dumt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Som en bonus har man plutselig en definert ramme med tid for feilsøking, da beslutning om nye deler er tatt, og det er da bare tiden frem til ankomst som å dele opp i feilsøking og så evt. klargjøring om feilsøking ikke fører frem. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De to motorbyttene paa SAS sine A330 jeg kjenner til, har tatt 4 og 6 dager aa faa gjennomfoert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror i alle fall vi er enige om at det er SAS og ikke RR som skal bestemme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
I dette tilfelle snakker man ikke om rambrikker eller harddisker, men om deler som koster 15 millioner dollar og ett produksjonsredskap som det koster minst 100.000 kr. i timen aa ha staaende, i tillegg til tapt goodwill. I tillegg, er motoren oedelagt, finner man det ut rimelig raskt, mens en PC/server reparasjon er mye mer uforutsigbar Det blir for naivt aa tro at et flyselskap som CO sloeser og tar daarlige avgjoerelser. Dag sa det rimelig straight forward: Mitt maal er aa faa flyet i lufta saa snart som overhode mulig og han la paa bordet klare svar paa hvor lang tid ting MAKS. De tallene har jeg presentert i denne traaden. At SAS ikke har klar driftskritiske reservedeler, tyder paa daarlig planlegging. I tillegg snakkes det ikke om at SAS ikke har hatt deler paa lager, det snakkes om aa konsultere seg med RR, noe som stinker beslutningsvegring og at noen ikke har baller til aa take charge for aa faa ting gjort (ikke tanta til PA sine baller ![]() Det blir selvsagt spekulasjoner hva som har skjedd, men naar man kjenner fakta om hvor lang tid boer det vaere lov til aa stille spoersmaal om hvorfor dette tar saa lang tid. Intet hadde vaert bedre enn en logisk forklaring fra SAS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Har man en fornuftig kompetanse så ser man veldig fort at man jakter på en "heisenbug" og vet det er bedre for alle å bare trø til med et bytte. Eneste problemet med IT i motsetning til en liten turbin er at man faktisk må forklare kunden dette forbausende ofte fordi det ikke er så opplagt med så små verdier i spill. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg haaper du tar feil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Der tror jeg du traff spiker'n på hodet gitt .......
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann forumvenner!
Da ser det ut til at det har roet seg litt og jeg vil bare legge inn et punkt til slutt. Jeg av alle vil ikke kaste stein i glasshus og de fleste av oss som jobber i denne industrien har gjort eller sett en del feil i vaar tid, men poenget er jo at man skal laere av disse feilene og unngaa aa gjoere den samme feilen hver gang. Det andre poenget jeg vil legge fram, noe som jeg ogsaa har nevnt tidligere, er at dette forumet har folk med forskjellig bakgrunn og det er jo det som gjoer dette interessant. Vi har medlemmer med lang fly erfaring, flygerledere, oekonomisk erfaring, teknisk erfaring, fly interesse og en mass andre jeg ikke husker i farten og det er greit aa hoere paa disse en gang i mellom, saa lenge de holder seg til fagomraadet, da de sikkert har greie paa det de jobber med til dagelig... ![]() Og til slutt jeg er sikker paa at dere som jobber i et bestemt yrke kan se paa andre selskap i samme industri og kjenne igjen problemer uten og ha en insight i detaljene og trekke en nogenlunde riktig konklusjon. Dag
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her er en liten reportasje fra vår lokale avis Stjørdalens Blad i forbindelse med saken...
http://www.bladet.no/nyheter/article3972097.ece Quote:
Mvh Lars Tore Haugan Last edited by Utflyttet; 05-12-2008 at 13:27. Reason: Ingress SKAL være med ved linking til eksterne kilder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Interessant artikkel. Det ser ut som at motoren faktisk ankom TRD allerede torsdag og at de brukte fra torsdag til mandags morran paa motorskiftet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser ogsaa at Trent 700ene til SAS veier dobbelt saa mye som det andre Trent 700 gjoer i foelge Stjoerdalsposten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Legger også merke til at undersøkelsen på Værnes kostet 120 mill. Det var mye pæng.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-maskin med sikkerhetslanding i Chania | LN-VLE | Småprat | 16 | 19-10-2013 23:32 |
Finnair A330 på Værnes 14.01 | Jabberwocky | Bilder & foto | 14 | 15-01-2013 21:19 |
Hercules og A330 på Værnes | Novair | Bilder & foto | 6 | 01-08-2009 20:25 |
Værnes 27-11.SAS A330 som skulle til chicago + 757 | Novair | Bilder & foto | 27 | 01-12-2008 11:11 |
Bilder: Fredagens Airbus A330 på Værnes | gilberg | Bilder & foto | 3 | 24-08-2008 14:20 |