![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Noen som skjøner helt reglene ved booking av nye turer nå?
Vurderer å bestille billetter nå med LH til Dubai i slutten av september-turen. Det er jo en liten sjanse for at de er på stell innen det og jeg er redd for at i så fall kan jo billettene også øke ganske drastisk hvir kostnadene med å fly økrer (åpent midsete, mer kontroll på flyplasser osv). Ser at Economy Basic Plus hevder at det er 190 Euro kansellerings fee og det er det. De menner da for begge veier? Så for fem passasjerer så vil denne billetten refunderes (26.000 NOK - 905 Euro?) og man taper 10-12.000 i worst case? Bimbo spørsmål nummer to - vil da reiseforsikringen dekker disse euroene? (som jeg forstår godt hvis de ikke gidder) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så lenge det er flyselskapet som kansellerer så betaler man jo ikke selv noe gebyr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Europeiske skriver på sine nettsider: Hvis du kjøper en reise når UD har et gjeldene reiseråd til området du ønsker å reise til, vil ikke reiseforsikringen dekke avbestilling av reisen. Hvis reiserådet oppheves, kan du kjøpe en reise, og reiseforsikringen vil dekke avbestilling etter vanlige vilkår Nåværende reiseråd gjelder inn til videre til alle land, altså gjelder ikke reiseforsikringen på reiser som kjøpes nå (før reiserådet eventuelt oppheves)
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her tenker jeg mer at flyet går, men at turister ikke er velkomne eller at UD sier ikke dra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Ramlet inn mail fra SAS nå om endret reise som jeg nå regner med at betyr jeg kan få penger tilbake?
"We are unable to find alternative flights on your travel dates and apologize for not being able to rebook you. To change your trip to future dates, please go towww.sas.noand rebook your trip without extra cost or apply for a refund." Når jeg sjekker på nett så står det at refund er i henhold til gjeldene regler for bookingen, som jo betyr bare skatter og avgifter tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Livsnyter
|
![]()
Her er i alle fall voucher fra Sas kommet, gyldig ett år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har en tur til Miami med SAS booket med poeng i business class og hjemreisen var opprinnelig var MIA-CPH-OSL.
Ser nå ut til at de den datoen har endret ruten til MIA-ARN og hele den opprinnelige returen er kansellert og så har de booket meg om til ARN-OSL (men da altså ikke MIA-ARN). Tenkte å sende en mail til gullmailen men er det vanlig praksis at de ikke booker meg om til MIA-ARN siden det ikke er ledige businessbilletter eller er det bare computern som ikke samarbeider helt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Når er dette? Antagelig er ikke ting i vater for reiser de nærmeste månedene rent bookingmessig (jeg hadde også en bonusbooking som bare var fragmenter en lang periode).
![]() |
#111 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Om du ikke ser etter å kansellere så ville jeg bare avventet litt, mye kan skje til den tid ifht flighter osv. Om du blir booket om nå så blir det helt sikkert endringer igjen.
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Nå popper det opp på samme turen (Dubai høstferien) at ved å bokke med Turkish (direkte fra deres hjemmeside, ikke yalla.com) så kommer det på 17.000 kroner for fem stykker... Sabla billig. - 11.000 av disse er skatter og avgifter, vil det da si at de vil man uansett få igjen uansett grunn for å droppe turen? (Droppe turen vil jo være karantene/innreise/utreise regler) - Kan ikke diss billettprisen fort øke massivt da det fort kan bli krav om ikke teppakkede fly, ekstra medisinske kontroller på flyplass osv? Merci |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
EU-kommisjonen anbefalte på pressekonferansen om EU-turismen i dag at passasjerene skulle godta vouchere for sine kansellerte reiser, mot at de forskjellige landene garanterer for verdien av disse i inntil 12 måneder:
https://www.dinside.no/reise/vil-gi-...ekker/72463025 |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vedr. Lufthansa billettene du refererte til tidligere her så vil du få igjen alt fratrukket kanselleringsgebyret, hvis jeg forstod det riktig. Edit TK: deres covid-19 policy innebærer at bookinger kan endres fritt eller gjøres om til åpen billett til fremtidig bruk. https://www.turkishairlines.com/en-n...exible-change/ Last edited by Eriksan; 14-05-2020 at 09:52. Reason: TK statement |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en familietur til ALC med SAS i Juli. Detn er jo egentlig bare å kansellere men svensken på Diamondtelefonen pushet på for at jeg skulle vente til flighten selvkansallerte, noe som ville skje en uke før avgang.
Vel og bra det, helt til jeg leste på VG at refusjonen kan ta måneder. Noen som har erfaring med å pushe EB-status for å få ting ut av verden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Et siste alternativ er vel å kansellere mot voucher. Det går kjappere, men langtfra kjapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ok. Som jeg fryktet. Voucher er uaktuelt. Alternativet er å høre med Gjensidige (om de ønsker å sponse SAS) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei,
Jeg har fått en endring på Norwegianbillett senere i uka. Hva skjer om jeg ikke aksepterer? Det er egentlig bare 1 valg om å godta, og det er ganske små endringer. Men jeg er ikke så keen på å foreta reisen.
![]() |
#120 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er endringene så små at det er under kompensasjonskravet så får du neppe noe tilbake (med mindre det er flex-billetter). Normalt vil det komme opp alternativer for å endre tidspunkt om endringen er "vesentlig".
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |