![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kunne det tænkes, at SAS har både en plan A og plan B? At de ser hvordan salget går de næste par måneder, og dernæst beslutter, om der skal skæres i eksisterende ruter, eller om der er basis for at hente yderligere 1-2 fly ind?
For det virker lidt mystisk, at de annoncere det her uden at fortælle hvordan ruteprogrammet skal gennemføres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det låter rimligt. Är någon av rutterna speciellt i riskzonen låter det verkligen rimligt. Sen beror det väl på om de hittar något att leasa till vettigt pris. Två nya 333 skulle vara perfekt i mina ögon men SAS Finance-avdelning kanske tycker annat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja det syns jeg at jeg har hørt i alle år.
Ikke desto mindre har det vært den ruten som tydeligvis alltid har vært lengst nede på prioriteringslista til SAS og som lettest har sett øksa. Rart om det plutselig skulle annerledes nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lige prøvet at tjekke SAS's tilbud for juni 2013. Det nuværende program fastholdes med følgende udvidelser:
BKK 67 (flyver i dag x167, i S13 x1) EWR 145 (901/902) SFO x2 Det vil sige en udvidelse der i meget høj grad svarer til yderligere to fly i forhold til dagens program. Kan ikke se nogen indskrænkninger på eksisterende ruter, så dette bliver interessant at følge. Last edited by Fysikeren; 05-07-2012 at 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Selv om jeg ikke har noe tro på selskapet, så tror jeg at de har mer overraskelser på lager... A343 blir snart høggerverdig, og hvem vet at de har funnet et par rimelig , og ikke vil redusere andre rutet..My 2 cents...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Finnes det ok fly på markedet som de kan få klare til april?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis SAS kan leve med A345, så har Thai vel fire stykker til skrotpris, med samme motorserie som SAS' A333 :P
*Det kan forekomme, at jeg ikke er helt seriøs lige nu* |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fikk ikke Boeing Capital inn noen 343'er nylig? De er ihvertfall borte fra salgslisten ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
I pressemeldingen for trafikktallene for juni skriver SAS at de vil sesongtilpasse ruteprogrammet for langdistanse. Dette innebærer sannsynligvis at BKK eller andre ruter ikke blir lagt ned, men at en av rutene (sannsynligvis BKK) blir en ren vinterrute og SFO en ren sommerrute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I tillegg til at BKK (sannsynligvis) blir en vinterrute, så vil også frekvensen på en (eller flere) andre Asia ruter nedjusteres i sommerprogrammet. Hvilken av dem, gjenstår å se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når SAS på den ene siden sier at de åpner ruten for å tilfredsstille ønskene til alle de forretningsreisende i området, har jeg ingen tro på at de kun kjører ruten sommerstid - med mindre man ikke jobber i perioden oktober-april i Silicon Valley...
Nei, kuttene kommer på andre ruter, ev. at de får inn flere fly. Hvis de først åpner SFO, blir det en helårsrute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men står der ikke i pressemeddelelsen fra SAS at SFO ruter er helårlig ????. Hvis selskabet regner med 125.000 gæster på årsbasis må det vel nødvendigvis være med ops hele året.
Bliver ikke forbavset hvis SAS i lghed med andre selskaber overvejer om beflyvning af BKK stadig skal være som det er nu, eller begrænses. Håber dog at man besinder sig og erkender, at der nok skal bruges 2 fly mere, som sikkert kan leases forholdsvis billigt flere steder. Det behøver jo ikke nødvendigvis være A340 der skal ind,,,kune jo sagtens være A330. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det noen som vet hvordan serveringen blir på denne ruten kontra de andre USA-rutene til SK? Man skulle tro at serveringsopplegget ville være med omfattende pga lengre flytid begge veier
![]()
![]() |
#116 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flytiden er vel 30minutter lengere enn til NRT , så service programmet blir muligens noe likt , men med tilpasning av natt/dag flyvninger
http://www.gcmap.com/mapui?P=CPH-SFO...A&MS=wls&DU=km |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Newcomer
|
![]()
Hva med dette scenarioet:
SAS overtar 2-4 stk ex VS A340 som skal returneres til Airbus i november. Configen er 46C/38Y+/225M. Dette er mitt hete tips. Noe stor maskin, men configen er vel godt tilpasset SAS? Ikke mange andre som kjører et premium Y+ produkt med A340. En god deal kan man vel sikkert også gjøre på disse flyene. Da har man også fly til Houston, og ettermiddag NYC. Flyene er til opplysning 2002 modeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette ville jo være en drøm. Men skal SAS indfase A340-600, som der må være tale om, så skal de vel have mindst fire af hensyn til lønsomhed. Kan SAS virkelig bruge så mange?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Uten at jeg kjenner markedet, så vil jeg heller tippe at vist der kommer nye tilskudd i flåten så er det 333. SAS har vel ett par ruter i dag som blir operert av 343, men som kunne blitt operert av 333.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS San Francisco-rute | Someone | Flyforum | 12 | 17-10-2018 23:20 |
Fra Kristiansand til San Francisco med SAS | krs-per | TripReports | 9 | 01-05-2014 15:38 |
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil | BårdK | Reiseforum | 16 | 17-11-2011 16:12 |
Leiebil San Francisco til San Diego | jcnorway | Reiseforum | 22 | 23-02-2011 23:06 |