![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Det er kommet en skisse i dagens Stavanger Aftenbladet der begge dagens rullebanen er beholdt. De skriver også om behovet for en ny parallell rullebane på 2000 meter som kan ta ned 737.
![]() Last edited by RedLine; 26-05-2015 at 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Da kom saken på nett også:
Kommer rundt betalingsmuren her: https://www.facebook.com/aftenbladet...26755507340752 ![]() Last edited by RedLine; 26-05-2015 at 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vil ikke det nye Clarion-hotellet de bygger ved rundkjøringen inn til flyplassen (Nordsjøvegen x Flyplassvegen) bli liggende noe i veien for innflyvningen til den paralell-banen (fra nord)?
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det står i artikkelen at hotellet blir bygget med en høydebegrensing som ikke skal hindre innflyging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har sola fått lounge! "the north sea lounge" drevet av SSP, dog kun widerøe og air france som benytter den sålangt. Men noe skikkelig kiosk alla narvesen har de ikke klart å lage på utenlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Sola har hatt lounge en stund nå. Er Widerøe og KLM som bruker den. Air France har lagt ned ruten.
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Forsåvidt begynnner jo utenriks på sola å bli noe bra. sånn borsett at det føles som man sitter å venter i en food court |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WHSmith åpener i dag sin første butikk på Sola leste jeg. Hadde vært fint om Narvesen/7eleven fikk litt konkurranse overalt, også utenfor flyplasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WH Smith er store i UK, men har ikke kiosker i så mange andre land. Morsomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Var via Sola i dag sammen med en annen EBD, og vi begge ble nesten sjokkert over hvor rolig det var.
Var der mellom 15.00-16.30 og var svært få passasjerer både i innsjekk og security, samt nesten tomt i avgangshallen både på innland og utland. Mulig det var en rogalandsk helligdag eller noe? ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
La oss ikke være barnslige nå. Ja, det har vært nedgang i antall passasjerer, men så ille er det ikke, jeg var også på Sola i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Pax-nedgangen ligger på rundt 5% så det er jo ikke fullstendig katastrofe. Det har vært en hinsides oppgang i sektoren de siste 10-15 årene så en korreksjon har en bare godt av. Det er selvsagt synd for de som mister jobben men bransjen har nok bare godt av dette på sikt.
Får for øvrig inntrykk at noen tror det er helt greske tilstander på Vestlandet og i Norge generelt sett og savner et litt mer nyansert bilde av situasjonen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det har vel vært typisk norsk å bygge noe som er akkurat passe stort til åpningsdagens trafikktall, uten tanke for vekst. Med siste utbygging å oppgradering er kanskje flypassen dimensjonert for noen år frem i tid. Da ser en ikke så lett køer og trengsel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Tirsdag er den roligste dagen i uken.
![]() |
![]() |
#96 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Hei Vede (og westair)!
Var mandag jeg var innom SVG, bare til info. Har ikke noe med å være barnslig å gjøre westair, konstaterte bare at det var svært tomt i terminalen når vi var der. Ikke èn eneste i kø i security, veldig få både på utland og innland, og få passasjerer ombord til TRD. Jeg reiser vanligvis flere dager i uken på flyplasser i Norge og utenlands, og sjelden jeg har opplevd en så "sentral" flyplass være så rolig på en hverdags ettermiddag. Mulig det alltid er så rolig der akkurat på det tidspunktet, det vet jeg lite om. Men å si at det er barnslig er bare tull, har ingen grunn til å kritisere eller nedsnakke SVG på noen måte jeg. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja de har det. Såg det på fredag
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Åpning av den nye delen er planlagt på fredag
http://media.avinor.no/pressreleases...t=current_news Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ny del? Nå lurer jeg på hvor den delen er.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Sola har rimelig effektivt security selv i rush tiden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fremtiden og utbygging på Sola (var: Nye terminaler på Sola) | Kenneth | Flyforum | 189 | 09-10-2011 09:17 |
Trafikkvekst hos Finnair i mars | FlightDeck | Flyforum | 1 | 07-04-2010 12:18 |