![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er glimrende nyheter for en som bor midt i mellom osl og Rygge, og med flybuss til begge steder noen hundre meter borti gata. Det gir enda flere muligheter. For vante reisende som kan tilpasse seg FRs mange påfunn ( feks reise uten stor koffert, huske å sjekke inn på nettet etc) kan jeg ikke se den store forskjellen på det tilbudet FR tilbyr. Et flysete hos FR er veldig lite forskjellig fra det jeg får hos DY og SK. Men hvilke andre selskap kan frakte meg frem og tilbake til London i desember under 100kr ink tax og gebyr?
Roar |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
critical mind
|
![]()
Ryanair satser massivt pa Norsk marked etter har soved som en björn i mange ar og i dette tid har Norwegian vokset seg i stillhet til #4 i lavpris-selskaper i Europa.
Satsingen innebaere en god del ruter som jeg anser som ikke levedyktige. RYG-Aarhus og RYG-Memminger virker jo som direkte harakiri. Jeg er likevel obervist at de vil klare seg med daglige turer til/fra SXF, hvor de har i all stillhet bygged opp en vist presens med 7 ruter fra diverse baser. Satsingen av Ryanair viser ogsa 3 ruter til/fra Polen og det gjenstar a se hvem vinner kampen om de polske passajerer. Norwegian ble jo tidlig ute a etablere seg i denne marked, men marked er ogsa preget av store svinger som fölger behov for arbeidsfolk. En god dag for Rygge og like minst en god dag for alle konsumenter. Flere aktörer betyr ökt konkurranse og lavere priser. Det gjenstar a se pa vilken mate Norwegian vil reagere. Angre skulle de iallefall ikke, fordi de har jo nedprioritert RYG overfor andre base i 2 ar og det ble bare en spörsmal av tid för FR rykker inn.
#84 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg kunne selvsagt nevnt "alle andre selskaper også" - bare som en kommentar til at det ble kommentert at det var veldig mange ruter på en gang. Dessuten er jo FR og DY de selskapene som roper høyest når de åpner nye ruter.
|
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det var noen her som lurte på hva Norwegian kommer til å gjøre på Rygge nå. Ifølge oppslag i Moss Avis ser de ikke ut til å bekymre seg nevneverdig.
http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dl...818671023/1044 Nå tjener vel Widerøe gode penger på å være en slags feeder for Ryanair på Torp, hvorfor skulle ikke Norwegian være det samme på Rygge? Og det er fortsatt mange "ledige" destinasjoner i Europa. Last edited by Wig-wag; 25-11-2009 at 12:57. Reason: Typo |
![]() |
![]() |
#86 |
Hva skal det stå her?
|
![]()
Jøss gleder meg allerede til min jomfru tur med FR neste uke :-P TRF-BVA
Tenker jeg skal lage en grundig trip-report ![]() Last edited by LN-MOW; 25-11-2009 at 17:42. Reason: fjernet q |
![]() |
![]() |
#87 |
Newcomer
|
![]()
Jeg tror at flere av disse nye rutene blir nedlagt etter kort tid. Eindhoven og Århus, Gdansk og Wroclaw ?
#88 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg synes det er bra vi får MOL mer på banen her jeg, da får i hvert fall DY en konkurrent (SAS har lagt seg på ryggen og innrømmet å ha tapt) og vi som passasjerer kan bare vinne på det. Og mange interessante destinasjoner er det også, synes det var noen som var skeptisk til Memmingen. Denne flyplassen er for min del interessant på grunn av to ting. For det første har den vært en militær flyplass (JG 34 Allgäu) som er blitt sivil. Og for det andre den ypperlige plasseringen den har - 5 mil i luftlinje til Ulm, 6 mil til Friedrichshafen, 6 mil til Østerrikeovergang på A7, 9 mil til Garmisch-Partenkirchen og 11 mil til München. Egentlig trenger en ikke å dra så langt heller - det lokale brygget smaker fortreffelig http://www.memminger-brauerei.de/
![]()
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-MOW; 25-11-2009 at 17:41. Reason: fjernet nå irrelevant ref |
![]() |
![]() |
#89 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da er diskusjonen om Ryanair og servicenivå flyttet hit. Ta diskusjonen videre der.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=55170 Last edited by LN-MOW; 25-11-2009 at 17:39. |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kunne man kanskje også opprette en egen tråd for dem som absolutt, i enhver situasjon, uansett tema, må kringkaste at de ikke skal fly med Ryanair?
En slags evigvarende latrine nærmest, som Ryanair-haterne kan oppsøke ved behov? Bare en strøtanke sånn på kveldstid .............. ![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() Til det siste du sier: Dette er en av grunnene til at flere enn meg holder oss litt unna dette forumet.
![]() |
#92 |
Flyklapper
|
![]()
Den dagen moderatorene blir betalt for å drive med dette på fulltid, skal jeg være enig med deg. Men så lenge vi mod'er kun er flyinteresserte vanlige medlemmer som har påtatt seg å hjelpe til med å gjete kattene, synes jeg din uttalelse er svært fornærmende. Vi har akkurat samme rett til å uttale oss som det du og alle andre har.
|
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#94 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Forsøker igjen: " Ryanair ekspanderer fra Rygge" tar vi her, andre ting kan man ta andre steder.
#95 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg følger Discus sin oppfordring og prøver å dra tråden opp på rett nivå igjen.
Det jeg ser på som meget positivt fordi jeg ( og fruen selvfølgelig ) nå kan dra på kortturer til små "dorfer" ( ikke negativt nevnt ) vi kanskje aldri har villet besøke uten FR sitt tilbud. I vårt tilfelle Memmingen, Wrocklaw, La Rochelle, Eidhoven. Og flere kommer nok. Føler at vi har sett mesteparten av stordorfer i Europa og dette føles godt ! Selvfølgelig kan vi ta bilen fra Lillestrøm til Rygge, men jeg har bestemt meg for å tipse folk jeg kjenner som driver med turbil om å sette opp ruter fra Romerike til Rygge. Det er deilig å slippe å kjøre bil når en komme rhjem.. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Helt enig, SQ 777, det er faktisk mange artige destinasjoner her, selv om jeg sterkt tviler på om de har mulighet til å lykkes. For eksempel La Rochelle er jo i et veldig interessant område, bare navnet synes jeg er fascinerende.
![]() Perosnlig er jeg ikke like sikker på om det er lurt for Ryanair å satse på Rygge fremfor Torp som base. For meg er det en stor fordel med Rygge fremfor Torp. Ja, Rygge er mye nærmere Oslo, men det innebærer også at Gardermoen ikke er så langt unna selv i Rygges nærområde. Man har ikke, som på Torp, et stort nedslagsfelt som ser på Gardermoen som veldig langt unna. Gardermoen får en konkurrent, men de er jo også en formiddabel konkurrent for Rygge. Vel, jeg vet ikke, men det er noe jeg tenker. ![]() Det er utrolig morsomt at Rygge har fått til dette og jeg synes det hadde vært veldig morsomt om FR fikk det til her. Tror de har gode sjanser å få til flere av destinasjonene i Spania (særlig AGP og PMI) samt Venezia. Har også en viss tro på Polen-destinasjonene. Men en del til Mellom-Europa og Danamrk (Aarhus!!??) tror jeg raskt kan bli tøft å få til. Ellers var det en morsom reportasje i NRK Dagsnytt (17.30-sendingen) i går om utvidelsen der Rygge-eier Olav Thon blant annet får den berømmelige Ryanair-kalenderen av MOL i gave i et litt morsomt innslag der Thon sier at den var fin... ![]() Ellers merket jeg meg også forsiden på Finansavisen i dag (har ikke lest reportasjen) der det står at Thon utfordrer regjeringen og regjeringen nå sier stop for mer satsing fra Rygge. Håper ikke dette skaper noen problemer for Rygge. |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har en liten oppfordring her.. Kan ikke de som reiser til noen av disse nye "dorfene" skrive en tripreport, nødvendigvis ikke om flyselskapet ( da braker det løs igjen ) men om selve "dorfen"... For folk flest er La Rochelle, Memmingen etc fullsstendig ukjente...
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
La Rochelle er en kjempedestinasjon! Smart trekk fra Ryanair.
|
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Som eksempel kan jo nevnes Hahn. Det er en gammel militærbase "ute på et jorde" Men man har jo Frankfurt i nærheten ene veien og Moseldalen i nærheten andre veien. Memmingen ligger i Allgäu ved foten av alpene. Steder i rimelig nærhet er f.eks. Oberstdorf, Hindelang og Schloss Neuschwanstein. Og nettopp Rygge er jo enda et eksempel. Så da venter vi spent på trip-reports og få høre om hva folk finner på disse destinasonene. |
|
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når Ryanair ekspanderer så mye og så raskt på Rygge, hvordan løser man dette med bemanning på bakken? Hvor mange nye ansatte blir det? Hvor tas disse fra? Er det utlån fra OSL i en overgangsperiode, slik Widerøe gjorde det da de tok over KLM på OSL (med litt utveksling mellom Torp og OSL) ?
Det blir jo en ganske brå overgang dette.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair Rygge-Gatwick-Rygge | LN-CMN | TripReports | 1 | 29-06-2011 11:48 |
Ryanair rygge base | peace | Flyforum | 4 | 12-12-2009 10:59 |
Ryanair vil åpne base på Rygge | MartinL | Flyforum | 1 | 03-11-2009 19:11 |
Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008! | Herlov | Flyforum | 212 | 23-08-2007 02:46 |
!! KL/AF åpner base på Rygge og satser innenriks i Norge ! | sail4fun | Flyforum | 11 | 01-04-2007 16:26 |