![]() |
|
![]() |
#81 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Saken har to sider. Jeg bruker forsvarets flystoevler, de piper kun paa ENGM. Ikke paa LHR, EWR eller YYZ eller YXU, saa det er kanskje kalibrering eller annet tilstede. "Mannen gikk for fort" det er flisespikkeri, akkurat som aa ta fra kapteinen negleklipperen. Det er Oeks i maskinene, det er ogsaa annet utstyr som kan brukes som vaapen, derfor er kontrollen av pilotene helt unoedvendig. Om den likevel skal gjoeres, kan den gjoeres paa skjermet omraade. Kanskje vaktene burde ha mer enn bare ett todagers kurs ogsaa? Kanskje en skulle brukt politit til sjekken i stedet? Mange punkter, men uansett, saken har mer enn en side. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Uansett, my bad! ![]()
![]() |
![]() |
#85 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() "Men er enig at denne saken har mer enn 1 side." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Escaping the blue box
|
![]()
You're wrong.
![]() Det gjelder IHVERTFALL ikke for de med vanlig kort som f.eks har glemt det hjemme en dag. Og man kan (så vidt jeg vet) ikke se forskjell på et midlertidig førstegangskort og et midlertidig erstatningskort.
![]() |
#88 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz P.S. Air France? huskser ikke ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Newcomer
|
![]()
Hvorfor kan vi ikke bare forby piloter adgang til airside, det skulle gjort seg det ........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banned
|
![]()
Saken får også mye oppmerksomhet på forumet til VG nett i dag, er bare NØDT til å referere noen strofer derfra:
"...Hvis de ikke klarer å sile ut en slik rabiat mennesketype når de ansetter piloter så har jeg liten eller ingen tillit til dem. Trodde dette var type piloter som fløy for Spantax for 20 år siden. Eneste som kan gjøre at jeg vil vurdere Norwegian er hvis de viser dømmekraft og sparker denne klovnen...." "...Det jeg reagerer på her er overformynderiet mot voksne, ansvarsfulle fagarbeidere på jobb. Her skal piloter som er sikkerhetsklarert i hue og rævva sjekkes av en gjeng mentalt tilbakestående securitate bolere. Må selv sjekkes flere ganger daglig av tyttebærpolitiet på veg til og fra jobb. Blir dritlei når jeg som har høyeste sikkerhetsklarering i NATO blir bedt om å vrenge lommene for ei pms-sur sikkerhetsbitch i kontrollen...." ![]() hele tråden finnes på: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=132&Group=Politikk+%2D+Norsk& amp;ThreadID=787586&Thread=Protesterer+mot+sik kerhetssjekk&Page=-1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg er ikke sikker på om jeg er så wrong. Sjekket BSL A 2.1 på www.lovdata.no og fant paragraf 18. Tror ikke den er tatt så veldig ut av sammenheng heller: Quote:
K |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg skal ikke si sikkert, men du trenger ikke følge før du skal bevege deg på apron (tarmac). Det skyldes at man ikke har gått igjennom Airside Safety opplæring.
![]() |
#93 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/15/426274.html
Var Jo Kobro litt tidlig ute og la skylden på piloten? Virker som noen må vise makt. Håper piloten får fortsette, er ikke rart det blir køer når man må krabbe igjennom... |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tror egentlig begge sidene av saken (pilotene og vaktene) er like store idioter..
Drittsekker finner vi overallt, ingen får fri for de.. Hverken sikkerhetsvakter, piloter, stuere eller dassvaskere.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har ikke satt meg inn i saken i det hele tatt, så derfor skulle jeg kanskje holdt kjeft. Men fordi om man er sikkerhetsvakt på en flyplass, må det vel i enkelte tilfeller være lov til å bruke den peanutten som er plassert mellom skuldrene?
Da jeg skulle hjem fra flyskole i USA, via JFK, ble jeg stoppet i sikkerhetssjekken av ei svær afroamerikansk dame som var så myndig og høyrøstet at jeg holdt på å pisse på meg. Som håndbaggasje hadde jeg pilotkofferten, med det utstyret jeg brukte; headset, plottere, mag-lite, klips for approachkart m.m., m.m. Hun begynte å gå gjennom alt og til og med skru sunn de forskjellige tingene, inntil hun plutselig stoppet. Så spurte hun hva jeg skulle med alt dette? Da sa jeg bare at I'm a pilot, og dermed ble alt pakket sammen og jeg ble sluset gjennom nærmest som en VIP. Skal tro om det kunne skjedd på JFK i dag? Bare møte opp med plenty duppeditter og si man er pilot... ![]()
![]() |
#97 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er en mengde kameraer på OSL. Har vært på besøk på OP911 og sett hvor de sitter å styrer det hele, og det er ikke mange steder du kan gå uten at et kamera kan se deg. Toalettet er fortsatt en frisone, heldigvis.
Eskorte for dem som har midlertidig kort er nok kun ut på tarmac ja. Jeg har vært airside mange ganger med midlertidlig kort uten eskorte. Kanskje jeg er litt sær, men jeg synes fortsatt det virker som om piloten må ta skylda for dette. Om de som er satt til å utføre kontrollen ikke mener du har oppført deg på en sån måte at utstyret har tid til å fange opp det som utstyret skall, så må de ha rett (og plikt) til å si fra om at man må gå tilbake å ta en ny runde, og gjøre det mere langsomt. Om da personen som blir kontrollert ikke er smartere enn at han gjør samme sak én gang til, ja da synes jeg ikke det er vanskelig å se hos hvem feilen ligger. At piloten er frustrert, irritert og kanskje stresset, det må så være. Det må han bare takle. Jeg er glad for at denne mannen er suspendert. Det er noen yrkesgrupper som vi må kunne stole på at de holder seg til regler og prosedyrer og at de holder hodet kaldt. Denne mannen tilhører en av dem. DY Tech siterte noen innlegg fra VG Nett, bland annet et innleg som refererer til Adecco som "mentalt tilbakestående securitate bolere." Snakk om å melde seg ut av enhver seriøs debatt (da snakker jeg om den som postet det innlegget, ikke DY Tech)! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Uten skam går så adeccoene og Jo Kobro ut og lyver i media og sier at mannen med viten og vilje gikk utenom sikkerhetskontrollen! Kanskje det var "adeccoen" som hadde en sløv dag og syntes ting gikk litt for fort for ham! Det ville i så fall ikke være den første dagen og garantert ikke den siste! Hele greia er ikke annet enn patetisk! Gi Jo Kobro og adeccoen sparken så får vi andre komme igang med det vi skal drive med som er å gi publikum en god reise! All honør til kapteinen! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tollekniven gjennom sikkerhetskontrollen | storg | Småprat | 5 | 22-11-2012 21:48 |
Fenalår gjennom sikkerhetskontrollen? | robertaas | Reiseforum | 13 | 20-06-2011 09:45 |
Tapetkniver gjennom sikkerhetskontrollen | LN-VLE | Småprat | 2 | 04-03-2011 02:03 |
Printer gjennom sikkerhetskontrollen | Bolle | Flyforum | 2 | 28-09-2009 22:36 |
Naken gjennom sikkerhetskontrollen på Sola | airbus340 | Flyforum | 11 | 13-06-2007 12:28 |