Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-01-2007, 17:15   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Ut på tur - Junaiten, here we come..

Etter at vi begynte praten så tidlig som i Mai, har jeg og en kamerat endelig fått gjort noe konkret ut av planene om USA-tur til sommeren. Da mine tidligere reiser har begrenset seg til London i sørvest og Kirkenes i nord-øst (Har forsåvidt vært på Svalbard også, men da mer i en slags jobbsammenheng), blir dette min første tur til statene.

Planene våre er som følger:
-Fly Oslo - New York (Her satses det vel mest sannsynlig på CO39), med et par dagers opphold i NY

-En-eller-annen-måte til Cleveland (bare MÅ innom Rock n Roll Hall of Fame)
Her blir det kanskje også en liten dagstur med leiebil opp til Niagara Falls (I følge mapquest.com, tar de ca. 3,5 timer en vei...)

-Leiebil videre til Chicago (Skal ta ca. 5,5 timer).

-Amtrak (tog) videre til LA, hvor de to-tre siste dagene tilbringes før returen til Gardermoen (Her er man mer åpen for valg av flyselskap..).

Foreløpig antar vi at det blir to netter i hver by (men det kan også justeres), og regner med og ikke bruke mer enn 14 dager totalt...

Mottar tips med stor takk, da dette som sagt er første gangen jeg reiser bort dit. Hvor realistiske er f.eks. tidene som det sies at de kjøreetappene skal ta??

Hvilket flyselskap kan anbefales på hjemturen (når man sitter bakerst i flyet, altså..)

Hvilke hoteller kan enbefales i de forskjellige byene (Se også neste spørsmål)?

Har noen noen gode/dårlige erfaringer med USA-spesialisten (Hotell bestilles mest sannsynlig herfra, ref: forrige spørsmål)

...og evt. andre spørsmål som kan dukke opp etterhvert..

Satser på og bruke denne tråden til og etterhvert dukke opp med en trip-report, samt holde eventuelle interesserte lesere oppdatert om planleggingen

Martin is offline   Reply With Quote

Posting Rules