![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Blir det bedre plass til bena, eller beholder de økonomiklassesetene og ditto seteavstand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blir vel samme plass…da gardinen vel kan flyttes mange rader avhengig av antall solgte C-klasse billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Ja, hos oss er det «no go» med business i Europa. Vi har i dag ganske gunstige avtalepriser i Plus som gjør at prisforskjellen mellom Go og Plus ofte er beskjeden. Så heretter blir det nok økonomi, så en kjip «oppgradering» for oss. Tipper det samme gjelder flere norske selskaper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vi skal "helst ligge unna Business" så det blir nok et lite nedrykk fra Pluss. Spennende å se hvor lett/kostbart det blir å oppgradere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Deilig å reise 100% privat og ha som policy at man skal fly business da;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Lurker
|
![]()
Spørs om ikke både private og offentlige virksomheter vil endre litt på policyen fremover. Ellers er vi kanskje kommet videre fra best/back-tiden, sånn jantelovmessig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]() Quote:
KLM har slik jeg forstår det de første 6-7 radene med større legroom. De første 3 radene er alltid Business, så justeres de neste 3-4 radene Business/ Economy Comfort iht behovet. Dette kunne SAS imo også ha gjort og kjørt f.eks upgrade (mot betaling eller status) for bedre legroom og service. Hadde vært flott (men skjer nok ikke) om dem kunne hatt de første par radene (ihvertfall de faste Business radene) med bedre stoler. Tenker IKKE USA style, men kanskje litt mer slik Economy setene var før, med bedre legroom og bredde samt bedre sitteunderlag/ polstring i setene. Dette kunne ha vært en ny inntektskilde for SAS ved å ta betalt for oppgradering og bedre seter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
KLM har en billett som heter Economy flex som både kan endres og refunderes. Denne ligger godt under business i pris. SAS har ikke dette bortsett fra longhaul. Kan bli interessant å se om det kommer noe tilsvarende i Europa. Det er en del som har behov for å kunne avbestille billetter (f. eks undertegnede) og i dag er det kun Plus pro hvor dette er mulig. Heldigvis er Plus ofte fornuftig priset. Business blir nok vesentlig dyrere høres det ut som.
![]() |
#90 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
For min del kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er nødvendig. Bortsett fra lounge er jo Plus ikke noe annet enn Go. Fordelen er jo at man slipper den aldeles uspiselige maten de sereverer i Plus, og jeg er ikke kresen. Gi meg gjerne et tørt rundstykke med ost og/eller skinke, men la meg slippe de pappboksene som serveres i dag.
Og ja, jeg er litt "irritert" fortsatt over hjemturen fra LHR i februar hvor de presset Plus stupfullt på hvert sete, mens Go var halvfullt bakover. ![]()
![]() |
#91 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flere utfordringer med dette. For det første skaper det problemer med at man da kan få Business både med og uten ekstra beinplass, eventuelt at det er en satt business-grense på forhånd (det kan man tape mye penger på). Med mindre man reduserer beinplassen i eco må man ta ut en rad, og det skjer ikke. No way. Hva er isåfall et bra antall rader med ekstra beinplass? Jeg har opplevd at både rad 3 og 9 har vært første Go-rad i 2025
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er varslet at det kommer, en flex economy billett |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje kirkebenkene forran kan få et ekstra innlegg fra Dr Scholl?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]() Quote:
Hvis SAS skal ha bedre sete slik jeg foreslår så vil det være for alle seter/ rader som er tiltenkt Business og Premium. Og setene jeg tenker her er noe ala det man fant på økonomi på 90/00- tallet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Savner Aeroflot jeg. Folk må slutte å krige altså.
Sent fra min SM-F741B via Tapatalk
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Last edited by Hypern; 20-04-2025 at 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Fløy nylig AMS - MAD med KLM i business, ikke særlig mye business følelse over den klassen, pappeske med laks, plus noen makroner, bestikk av tre-materiale, og glass av plast, dog av bedre plastmateriale enn de engangs-glassene de har på SAS. Billig vin i små plastflasker som i SAS Plus. Men midt-setet var tomt. Så jeg håper SAS ikke legger seg på dette nivået i Business short-haul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servicekonsept SAS shorthaul | econ | Reiseforum | 128 | 22-05-2025 21:43 |
SAS oppgraderer kabinen på shorthaul | Someone | Flyforum | 131 | 17-02-2020 17:39 |
Setevalg SAS Shorthaul (737, A321 m.fl.) | kristian | Reiseforum | 101 | 02-04-2019 12:17 |
SAS endrer billettsktrukturen igjen (shorthaul) | Discus | Småprat | 14 | 25-06-2016 18:49 |
SAS gjeninnfører bonuspoeng (for bedriftskontopersoner) i Norge i dag (26/2/13) | sirpjalle | Flyforum | 236 | 22-05-2013 17:57 |