![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Men ikke i grensekontrollen såvidt jeg ser. Er Akedemikerne som fikk tvungen lønnsnemd, og de i passkontrollen er vel gjennom Unio |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det stemmer, i Unio fortsetter streiken inntil videre. Håper imidlertid den tar slutt snart.
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#84 |
Newcomer
|
![]()
Jeg snakket akkurat nå med OSL informasjonsskranken på telefon.
Automatiske skranker i passkontrollen fungerer som normalt. Skal selv reise til London 07:40 med BA i morgen tidlig, og er usikker på når jeg bør møte opp. Hvis automatene funker burde det vel ikke ta så mye ekstra tid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Har 1 time transfer i osl til det.
Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
![]() |
#86 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ventes problemer for flytrafikken når meteorologene tas ut på onsdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Kan lure på hvordan ambulansefly ikke kan bli rammet.
Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
|
![]()
Unio prøver ikke akkurat å tone ned konsekvensene opptrappingen av streiken vil få på onsdag. Kan vi anta at tvungen lønnsnemnd er det de prøver å oppnå og at streiken derfor avsluttes innen onsdag?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mulig at de ikke har så stor streikekasse…for dette må da være et ønske om tvungen lønnnsnemd…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Newcomer
|
![]()
Passerte grensekontrollen på vei til London klokken 05:55 i dag.
Ikke et menneske foran meg og det var unnagjort på 10 sekunder 🙂 |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Uansett så skjer ikke opptrapping fra i morgen av. Det er alltid 5 dagers varslingsplikt hva gjelder nye streikeuttak så skjer ikke før tidlig neste uke. Det er vel kanskje i morgen de vil legge frem neste uttak. Edit ser at jeg tok feil der gitt. Godt mulig varselet er gitt tidligere Sent fra min SM-S911B via Tapatalk Last edited by Hypern; 04-06-2024 at 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Stopp i helikoptertrafikken offshore i Sør Norge fra midtnatt
https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#150363 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og der ble det lønnsnemnd gitt også i Unio streiken
Sent fra min SM-S911B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er fare for streik blant 140 NTL ansatte i Avinor fra onsdag. Er det noen som vet noe om hvilke konsekvenser en slik streik eventuelt fører med seg?
https://www.lostat.no/nyhetsarkiv/omrade-1 Skal på en etterlengtet tur til Italia på torsdag så jeg spesielt lysten på å få denne kansellert.
![]() |
#96 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]()
https://e24.no/naeringsliv/i/PpyevJ/...2F%2Fwww.vg.no
Neste streikefare er fra ons 12 juni kl 12:00 da Avinors ansatte ved AES, BGO,BNN,FDE,KKN,KRS og OSL tas ut. Dette inkluderer Brann- og reddning og teknisk tjenester (som inkl vel Airside Ops?), noe som vel betyr FULL stopp på disse flyplassene. BGO og OSL kan muligens holdes åpen hvis det er et delvis uttak, noe som ikke er vanlig lengre da man pleier å ta ut hele avd. Det nevnes i artikkelen at de planlegger å ha en utsatt start hvis det blir streik for å forhindre kaos, så da vil flyselskapene sannsynlig få et par timer (etter forhandlingsbruddet) med å tømme flyplassene for pax, fly og crew før streiken begynner. En streik som vil begynne tidligst midt på dagen vs ved midnatt som er vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir hvertfall full stopp på BGO om det ikke blir enighet. Noen som vet om flyselskapene har noen rettigheter i et slikt tilfelle? Dette har jo ingenting med flyselskapene å gjøre og er ikke deres skyld på noen måte, men det koster dem jo eeeenormt med penger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Slik vil streiken ramme flyplassene
LO Stat har tatt ut 140 medlemmer i første streikeuttak, ved følgende flyplasser: Bergen lufthavn: 53 Her vil all passasjertrafikk stoppe opp fra streikens start. Fra lørdag inkluderer dette også ambulanseflyvninger, dersom streiken skulle vedvare. Brønnøysund lufthavn: 11 Stenger for all trafikk dersom det blir streik. Førde Lufthamn: 6 Stenger for all passasjertrafikk. Mindre private fly og helikoptre blir ikke rammet. Kirkenes lufthavn: 15 Stenger for all trafikk enkelte dager, og åponer for luftambulanser og Widerøe-flyvninger andre dager. Reisende bør finne alternative måter å reise på. Kristiansand lufthavn: 10 Vil operere tilnærmet normalt på dagtid, men ettermiddag og kveld kun ambulansefly og Widerøe-maskiner. Oslo lufthavn: 27 Nåværende streikeuttak påvirker lite ut over planlagt vedlikehold og mindre arbeider som må utsettes. Konsekvenser fra andre lufthavner må påregnes. Ålesund lufthavn: 18 Kun ambulanseflyvninger på dagtid, stengt for all trafikk ettermiddag og kveld. Kilder: e24.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Streik rammer dessverre veldig ofte tredjepart som er de som får lide øknomisk (og omdømmemessig) når det pågår
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette er en lenge varslet lovlig streik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Streiketråden 2022 (status) | Someone | Flyforum | 147 | 28-12-2022 20:53 |
Svenske SAS-piloter streiker fra 10. juni 2016 (status-tråd) | Mdpilot11 | Flyforum | 28 | 14-06-2016 17:29 |
Når høyttaleren streiker... | Isbamse | Flyforum | 0 | 06-07-2006 23:33 |
Streiker i LH skaper problemer | CK | Flyforum | 0 | 10-11-2004 07:50 |