![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har fri fra jobb i morgen og tenkte å få ordnet det praktiske rundt årets ferie, som vaksiner og visum osv.
Pleier det være mye kø hos den kinesiske ambassaden, slik at det ikke er noen vits i å dra dit hvis man ikke er der før sola står opp? Tenker jeg får tid til å dra bort rundt 12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er ofte MYE kø og de er trege, anbefales sterkt å være der en stund før de åpner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg er ofte på den kinesiske ambassaden og kan bekrefte mye kø. Husk at de stenger 11:30. Jeg anbefaler å være der senest 8:30, helst tidligere (de åpner 9, men køen står lenge før det).
Minst like viktig: Pass på at søknadene er korrekt utfylt. Sjekk også at du har riktige skjemaer, det lå ute feil skjemaer på ambassadens webside for noen mnd siden. De skal være versjon V.2013. V.2011 er ikke godkjent og blir avvist. Husk riktig størrelse på bilde. Dersom noen i følget er kinesere med norsk pass så skal kopi av siste kinesisk pass eller siste visum i norsk pass vedlegges. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har fått time til vaksinasjon klokken ti, så da får visumet vente til torsdag istedet. Takk for tips
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kort spørsmål!
Emiratene pleier ikke å være veldig glad i Norsk nødpass, dersom man bare skal mellomlande, klarer man seg med nødpass eller går det dårlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Skal ikke være noen grunn til å måtte traske gjennom immigration på mellomlandinger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Newcomer
|
![]()
Hvordan er det med forsikringsbevis ved søknad om visum til Russland. Holder det at forsikringsbeviset er på norsk ? eller må dette være på engelsk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dit rejseforsikringsselskab skal udskrive en standardskrivelse på engelsk.
Da jeg for nogle år siden skulle bruge forsikrings dokumentation i forbindelse med en rejse til St. Petersborg , havde jeg lidt besvær med at finde nogen , der vidste hvad jeg mente , indtil der var én der udbrød " åh ja - en russer attest" (!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har søkt om visum til Russland minst 15 ganger de siste årene og har aldri blitt spurt om noe ut over det standarddoukumentet i kredittkortformat jeg normalt får fra forsikringsselskapet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Samme her. Jeg har søkt Russland-visum et par ganger det siste året og har bare tatt kopi av reiseforsikringsbeviset som er i kredittkortformat. Det er forresten standard på engelsk for de fleste forsikringsselskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For Russland - jeg bruker bare det vanlige forsikringsbeviset man får med. Det der er forresten også viktig om man søker visum til Iran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Newcomer
|
![]()
Takker for svar alle mann(evt. kvinner) ... trodde "blekka" jeg hadde i fra forsikringsselskapet var selve beviset (den hvor alle summer, forbehold, hva man er dekket for etc og sånt stod var selve beviset), men da holder det tydeligvis med det kredittkortlignendegreia.. det som mange forsikringsselskaper kaller reisekort. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har også bare levert "polisen" som kredittkortselskapet sender ut, og har ikke hørt noe på det. Så vidt jeg vet er de ute etter at det er dekning for et visst beløp, er gyldig i Russland for den personen som søker, og gyldig for perioden det er søkt visum for. Jeg tror likevel ikke det er det samme som et "reisekort".
![]() |
#95 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som kjenner til mulighetene for visa on arrival til Oman når man krysser grensen til fots/leiebil fra UAE?
UD sier at VOA er null stress hvis man kommer med fly, men ingenting om andre transportmidler.. Gjelder norske pass på turistvisum, og nordvestlige Oman (Hatta road). |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Husk å få tilleggsforsikring for kjøring i Oman, ellers blir det bom stopp på grensa. Visum koster 130kr (6 OMR) for 10 dager og du får det på grensa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hvor lang tid tar det nå å få turistvisum fra den kinesiske ambassaden?
![]() |
#98 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For to-tre uker siden tok det 7 dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Drøy uke september 2014.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |