![]() |
|
![]() |
#81 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Kofferten var pakket og sto reiseklar da SMS-en fra Norwegian tikket inn: Sorry, flyet ditt til Edinburgh i morgen tidlig er kansellert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fantastisk å se menigheten til Norwegian kommentere her og på alle andre forum, inkluderte ansatte i Norwegian kommentere sin fortreffelighet, samt si, du får hva du betaler for, ok enig i det, men garantert uansett at et nettverk selskap hadde håndterte dette bedre...men savner "humrende" Kjos sine kommentarer når man blir satt til veggs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hei!
Et vennepar av meg skulle hjem med Norwegian fra Nice. Boarding var forsinket og de mistet sloten sin. Godt over to timers venting i stekende rivierasol i en 737 uten annet tilbud enn å få KJØPE vann. Min høyst ukvalifiserte gjetning, er at den ekstreme ventetiden skyldes ønske om billigst mulig avgang. Eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den forsto jeg ikke helt..."billigst mulig avgang"? Kommer man ikke avgårde på den slottiden man får tildelt så blir det ny slot. Dette er noe som gjelder alle selskap. Disse har også veldig liten påvirkningsmulighet på tildelte slottider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Under diskusjon så vi for oss at det koster litt for ikke å rekke sloten sin. Ny slot koster kanskje litt ekstra og at det er forskjell på pris på når du tar din nye ledige slot i forhold til aktivitet på flyplassen... Tilbud og etterspørsel-like...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det stemmer nok ikke. Kort fortalt koster det ikke noe annet enn venting. Det kan være mange grunner til slottider og endring av disse. F.eks. kapasitet på avreiseflyplass, underveis og bestemmelsessted. Dette kan igjen ha mange årsaker.
Det er dog forskjell på de slottidene selskapene søker på i.f.m planlegging av ruteprogrammet og, det som det her er snakk om, situasjonsbetingede slottider. Men det koster altså ingenting for selskapet å få ny slottid ved irregulariteter, og man går alltid så fort det lar seg gjøre. Last edited by Cloudius; 10-03-2012 at 02:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Mister et fly sin slot får de en ny ,gjerne om en time eller 3, kommer ann på trafikken på planlagt rute.
Venter passasjerene i flyet kan de være klar til reise på 5 min hvis et annet fly mister sin slot.(Betinger avgang i løpet av 5 -10 min) Derfor sitter passasjeren i flyet Mange tider blir ventetiden under 30 min, selv om de egentlig fikk ny slott 2 - 3 timer fram i tid |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For mye motvind, så vi tar ikke med bagasje | Discus | Småprat | 2 | 05-01-2016 18:53 |
Flyene på OSL tar ikke juleferie | findus | Bilder & foto | 14 | 27-12-2010 22:54 |
Fly som ikke tar opp landingshjulene. | Furahini | Flyteknisk forum | 18 | 31-08-2010 18:23 |
easyJet tar passasjerenes sikkerhet på alvor - SKANDALE! | CK | Flyforum | 8 | 28-10-2008 09:35 |
Norwegian økte gebyrene uten å si det høyt til kundene. | LN-RRA | Flyforum | 20 | 09-05-2008 19:26 |