![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vet noen om dette kommer til å få konsekvenser på TravelPass og/eller Bedriftsbestillingsgrensesnittet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uheldig/Sløv bruk av tags ? ,slik info burde jo ikke cache's .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
Forøvrig kom en sånn tilfeldig spørreundersøkelse om "hva synes du om sas.no" bla bla bla "skal du kjøpe billett" m.v. opp i dag av alle dager...
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 26-02-2012 at 17:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For info forventes TPC åpnet hvert øyeblikk .. siste info vi fikk sa ca 18:00 norsk tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå funker TravelPass-bestillinger. Fullførte ukens bookinger nettopp, og den eneste forskjellen er at reisene nå bestilles via det "vanlige" grensesnittet og ikke det dedikerte TP-skjemaet. For øvrig så får man noen rare meldinger her og der, og den tror man bare kan velge sete bak i flyet -- men ellers funker det fint
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Blir det nå mulig å bestille EB bonus reiser med andre star partnere på nettet som på m&m...osv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvorfor er ikke det mulig kan vel ikke være så vanskelig å impementere dette da det er mange star partnere som allerede har det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Utover dette synes jeg dette er en estetisk forbedring i alle fall. Så håper jeg at alle problemene jeg tidligere har hatt med TPI blir ryddet opp fremover. For øvrig greide jeg endelig å endre seter på en EB-reise som tidligere har feilet hver gang, så det er mulig noen andre bugs er fikset i utrullingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og en annen litt irriterende sak... Det er ikke lenger lov å bestille reise på kort varsel - nå må bestillingen inn minimum 2 timer før avreise.
Ikke så alt for ofte jeg bestiller i siste liten, men det skjer innimellom. Og med manglende funksjonalitet for å bestille ved gate kan det ratt bli litt plagsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vanlige billetter har hvertfall hatt den grensen tidligere
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så siden muligheter for no-recs ved check-in og gate har forsvunnet, hva med transfer mellom flighter? I såfall vil jo Commuter kunne booke en senere flight, og så ha gate eller check-in flytte denne over til flighten han egentlig ønsket?
Denne to timers-grensen, er den absolutt eller kun veilledende? Jeg har da mang en gang sittet på check-in (for andre selskaper enn SAS) og hatt diverse reisebyrå på telefon som har vært nødt til å boooke der og da via Amadeus, og fått det opp noen minutter senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg vet ikke om f.eks. web-sidene gjør noen sjekker internt, men salg stenger 30 min før. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Transfer mellom flighter går også fint, med nettopp "Transfer" (motsvarende "TP" i de fleste DCSer). Som jeg har skjønt det, så stenger Altea salget når man har programmert den til å gjøre det i det som heter Flight Activities ("monitors" på gamlespråket, men lang mere integrert mellom reservation og DCS). Den totimersgrensen er ihvertfall ikke fremtvunget av Altea. Man kan også tvinge systemet til å lukke salget gjennom å velge "Open Boarding" i boardingapplikasjonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
Altea DCS kommer ikke før i 2013, og man har per tiden derfor ikke mulighet til å nonrec TPC/TPI passasjerer i dagens check in system, Palco/PACS. Før cutover 26 feb hadde man denne muligheten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med Commuter's TPI snakker vi vel relativt fleksible billetter..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er sikkert en grense på TPI, men jeg hadde i alle fall aldri problemer med å booke i fem-tiden for 06:15-flyet tidligere..
Ja TPI bookes i C, så de er fullt fleksible. Og takk for tipset om å booke en senere avgang. I min koffeinmangel tenkte jeg ikke en gang tanken! Uansett ble det en ganske stressende morgen som følge av dette. Det viser seg at TPI er et så marginalt produkt at jeg måtte forklare personalet i BGO hva det faktisk betyr. Og jeg måtte stoppe de fra å prise vanlige billetter et par ganger. Det nye systemet gjorde også at min bestilling ble en 15 min gruppeoppgave for alle i billettkontoret, og til tross for at det var flere hoder involvert greide de å booke returen fra feil flyplass med feil selskap til feil tid. En telefon til SAS løste dette (trodde jeg) Når jeg kom på OSL i ettermiddag, hadde jeg visstnok ingen booking, men her greide de allikevel å booke for meg direkte i gate. La oss håpe at dette var min andel av innkjøringsproblemene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Blir litt mer sjokkert over at jeg må fortelle SAS-ansatte hva TPI er ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvordan er det med TPI nå? Var ikke greien at dette var et produkt man kjørte utenom e-ticketing, og således eksisterte på sidelinjen som en form for tiketless booking? Vil man måtte utstede ETKT for å få det inn via Altea?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS trafikktall for september 2012 | FlightDeck | Flyforum | 3 | 05-10-2012 17:33 |
SAS trafikktall i februar 2012 | FlightDeck | Flyforum | 6 | 07-03-2012 16:22 |
SAS Kalender 2012 | FlyHi | Samlerhjørnet | 14 | 17-12-2011 18:02 |
NSFF åpner plattform på flishaugen | putzmeister | NSFF-forum | 27 | 10-06-2011 22:06 |