![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hvor mange ganger skal dette legges frem? hvor mange ganger skal dette diskuteres? Jeg kommer ikke til å legge ut dette her på et åpent diskusjonsform, da dette ( som de fleste forstår ) er noe man desverre flere ganger må bevise internt. Men jeg tviler på at du ( som de fleste dansker ) ville trodd på dette alikevel. Man må som du sier ta med ALT, det er det enkelte ledere og foreninger som ikke vil. Blandt annet fridags utlegg etter langturer. Men hvis ting er som du skriver med lillebror mentalitet etc. Hvorfor skal jeg ha færre fridager per år en, en som gjør nøyaktig samme jobb? Hvorfor skal jeg skeduleres mer en en Dansk kabinansatt, i samme selskap? Jo dette har med nasjonale kollektivavtaler å gjøre Dersom SAS i utgangspunktet hadde fulgt inngåtte avtaler, og hørt på foreninger som ofte vet og ikke minst føler hvor skoen trykker kunne mye vært spart. SAS er forsøkt oppdelt, og var vel ingen stor success. Det viste jo endel tall fra blandt annet Danmark. Det å si at Nordmenn legger skyld på Danmark faller så på sin egen urimlighet, at jeg skal ikke kommentere dette videre annet en å si at du åpenbart vet fint lite om forhold internt i SAS. Når det gjelder Schedulering og stand-by av piloter skjer dette også i andre selskaper, blandt annet Lufthansa og Swiss. LH har blandt annet ikke base for airbuspiloter i Dusseldorf, men flyr ruter herfra. De også må jo ha stand-by på stedet osv. Når det gjelder BLL og charter, blir ofte ca som bor i området schedulert på disse. Noen av charterne er også fløyet med 737 og Norsk crew, så fleksibiliteten begynner å komme på plass. SAS begynner å bli mye mer fleksibel en mange her inne tror. Jge fløy f.eks flere ganger i sommer ruter fra Køøbenhavn til Roma da det manglet airbusser til å fly pga teknisk. Det som er kjernen for ca sin del er at ingåtta avtaler brytes. Men faktisk så er CAU, NKF, og SCCA i tette samtaler og er enig om det meste, selv om mage sikkert ønsker det annerledes. Maktkampen internt mellom foreninger er så å si over, kanskje til ledelsens bekymring. Var lettere å bryte avtaler tidligere. Last edited by SAS-Steward; 18-01-2011 at 12:58. Reason: svar på flere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jag lägger mig inte i diskussionen på något sätt annat än att säga att jag ser fram emot min nya anställning på SAS Crew Planning
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med godt samarbeide mellom foreningene og Savipix i Crew Planning kan vi kanskje se lysere på framtiden? Håper i alle fall det og at SAS lykkes uten å skvise de ansatte.
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Internt i SAS, og med flotte folk i crew-planning så har et flott SAS kommet langt, og mye lenger en mange "forståsegpåere" tror. Foreningene samarbeider, også med ledelsen. ALLE vil at SAS skal være et selskap for alle med skikkelige vilkår, og et selskap som tjener penger. Er ikke ting lønnsomme, står alle uten jobb ganske fort. Alle internt forstår dette. Hvordan ting gjøres kan ofte diskuteres, og det gjøres, men heldigvis internt. Det som er viktig er hvordan passasjerer oppfatter oss, og et selskap med et meget godt renome i både USA og Asia. Ganske morsomt å høre fra passasjerer fra Spesielt USA, og Japan hvor eksotisk de synes det er med 3 nasjonaliteter i kabinen og flight deck. Dette er noe som fenger, og som faktisk skaper mersalg. Dette er noe SAS etter min mening må ta vare på så lenge vi flyr til disse stedene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flymodeller til salg :-) ( har brug for penge) | EKCHSpotter2 | Samlerhjørnet | 2 | 12-03-2012 18:10 |
Crew mangel i SAS N? | Merrilfield | Flyforum | 18 | 01-07-2010 22:11 |
Brug dog hele runwayèn | sk931 | Flyforum | 1 | 21-02-2008 17:24 |
Billund: Brug os - vi har ingen køer | Bll spotter | Flyforum | 0 | 06-07-2006 13:52 |
Bilder på SAS Crew | Savipix | Flyforum | 7 | 21-03-2005 21:52 |