![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jfr Timatic så er det ingen "Transit-without-Visa" facility i Oslo/Norge, og som utgangspunkt kreves dermed Schengen-visa for transfer CO/TG.
|
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Sådant sjekker man selvfølgelig før man drar, og da kan man benytte seg av f eks: http://www.landsider.no/ http://www.klm.com/travel/no_en/prep...c/visaform.htm KLM-linken her over linker deg til en side der du kan søke i TIMATIC, den elektroniske versjonen av Travel Information Manual, som er systemet som benyttes i stort sett hele luftfarten for å sjekke innreisekrav og lignende. Linken over det igjen er til UD sine landsider, med lignende og annen info, blandt annet med kontaktinfo til forskjellige lands ambassader. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Reiser til USA i sommer, flyr til IAH og har hjemreise fra YVR. Har en flight fra DFW-SEA og vil reise overland, sannsynligvis Amtrak fra Seattle til Vancouver. Mitt spørsmål er som følger: Dersom man reiser under Visa Waiver så må man ha en bekreftet billett ut av USA (Canada, Mexico + Karibien gjelder ikke med mindre man har statsborgerskap der). Bør jeg ta med en bekreftelse på f.eks. Amtrak billett mellom Seattle og Vancouver som en bekreftelse på at jeg har transport til Vancouver som er mitt avreisepunkt fra det amerikanske kontientet? Eller er dette så firkantet at jeg rett og slett bør søke om ett b-2 visa?
Last edited by LN-BLO; 20-05-2011 at 20:26. |
![]() |
![]() |
#64 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det holder at du viser returbilletten fra Vancouver. Men det er svært sjelden de spør.
|
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som har KVS så ligger også denne infoen der.
|
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forhåndsbestiller nok en togbillett på Amtrak og tar med denne som en bekreftelse på at jeg faktisk har connection til Vancouver. Isåfall er mine reiseplaner med reiserute nokså godt dokumentert. Har sendt inn en forespørsel til ambasaden for sikkerhets skyld, men uansett, takk for svar!
|
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det holder i massevis. Ingen grunn til å involvere ambassaden, men feel free om du har lyst.
Dem kan finne på litt artige ting der også. Hadde en pap i forrige uke som nesten hadde fullført søknaden for et B-2, og det er ikke bare bare og krever kontakt med ambassaden, før noen der fant ut at det holdt med ESTA for henne. Noen ESTA-søknad ble aldri laget dog, så hun var litt oppgitt når ble nektet å sjekke inn. Men det ordnet seg så fint så. |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal ut på en litt seig tur til sommeren og lurer på om jeg har forstått dette riktig;
1) Skal være i Vietnam rundt 10-11 dager, så da trenger jeg ikke visum fordi jeg er norsk statsborger. 2) Visum til Kambodsja kan visst skaffes på grensen mellom Vietnam og Kambodsja mot et gebyr? Tar med en del passbilder i tilfelle. 3) Visum til Thailand; Samme som punkt nummer 2 bare at vi krysser grensen fra Kambodsja. |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har akkurat booket min første reise til USA. Cool!
Jeg har fyllt in API (Advanced Passenger Information) på bookingsidene og jeg har oppgitt adresse for første overnatting. Jeg har maskinlesbart Norsk pass som er gyldig en god stund til og jeg er Norsk. Trenger jeg gjøre noe mer? Må jeg fylle ut noe visa-waiver opplegg før avreise? Har ikke tid til å drive å lese i forskjellige nettsteder etter svaret nå, så jeg håper dere kan hjelpe. |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Søk, og får du godkjent er du good-to-go i to år fram i tid - blir du ikke godkjent, må du ha visum. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Flysitter
|
![]()
Er API nødvendig? Fikk aldri spørsmål om det da jeg booka hotell og flybilletter. Hva med Canada? Noe søknader som er nødvendig der?
|
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg fikk bestilt visa-waiver og godkjent. Så da er det i boks. North Carolina here I come!
|
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Næste uge...Tokyo og så videre til Guam....bliver spændende
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Israeli citizens are banned by the UAE government from entering the country. However, despite much online misinformation to the contrary, as of 2008 Israeli visa stamps are — by official policy [2] — quietly ignored Les her også. http://www.uae-embassy.org/visas-passports/us-citizens Quote:
Last edited by Hypern; 26-07-2011 at 09:40. |
||
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det som er spesielt med USA er at de krever at det sendes API data flere dager før reisen samt at det er veldig detaljert. Dermed blir man spurt allerede når man bestiller billetten om diverse informasjon. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |