![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Valencia gick väldigt bra för NAX men de valde att sluta för att de konkurerade med sig själva..
|
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bremen og Bergamo flyttes over til Torp, og Dublin, Düsseldorf og Paris flyttes fra Torp til Rygge.
|
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Disse rutene opereres allerede fra Torp. Skal frekevenser oekes, eller legges de ned fra Rygge?
#65 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Greit nok med 22 destinasjoner. Men med 3 fly kan det ikke bli mer en en ukentlig avgang på hver vel?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Naar er salgsstart?
#68 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
FR åpner nok en masse nye ruter nå for å se hvordan det går, og legger ned de som går dårlig i stillhet etterpå...dvs slik både de og DY alltid har gjort.
Hvis FR nå skulle ta over Rygge skal vi ikke se bort fra at DY går motsatt vei over fjorden og tar over Torp - men da formodentlig i mindre skala enn Rygge, og med fokus på Vestfold som omland, ikke Oslo. |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Absolutt spenstig satsning av MoL dette her.
Isbamse, jeg er langt på vei enig med deg. Derfor tror jeg vi skal avvente ev. kannibalisering av Torp, dette kan fort gå på bekostning av plassen på den andre siden av fjorden. |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå flyr jo DY først og fremst innenriks fra RYG. Så dersom disse rutene går bra, så tror jeg ikke DY har noen grunn til å flytte til TRF.
|
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Isbamse, det er da ikke bare FR og DY som legger ned ruter som går dårlig. Hvorfor nevner du bare disse? Widerøe var raske til å legge ned København ruten fra Rygge. Andre hjemmlige selskaper har også lagt ned ruter. For ikke å snakke om SAS, som er den aktøren som har lagt ned flest ruter av alle. De har forsøkt flere ruter fra bl.a. Torp, men lagt ned alle sammen. Det ville være rart om man ikke gjorde det, hvis det viser seg at man taper store penger på ruten. Ikke sant?
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Grattis Rygge. Det har vært en laaaang vei å gå. Prosessen frem til bygging har vært laaaang. Og kampen mot overformynderiet likeså. Så kan man mene hva man vil om FR og DY. Har selv skrevet noen artikkler i media gjennom denne perioden, og føler at de som har trodd på denne flyplassen endelig får anledning til å vise dens berettigelse.
Man må gjerne si at jeg ikke har vært særlig aktiv med innlegg det siste året, men jeg har vært innom opptil flere ganger pr. dag. Et nedsablingsinnlegg jeg fikk etter forrige gang jeg ga ros til RYG gjorde at jeg ble passiv. Men, på en dag som denne tok skrivekløa igjen overhånd. Så mitt håp er at vi i all vennskapelighet kan diskutere emne og håpe at de forskjellige selskaper, og flyplasser kan utfylle hverandre. |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En gledens dag for RSL og alle som er glad i å reise på rimeligst og enklest(?) mulig måte.
Er selv ingen stor fan av Ryanair, men klarer likevel å se det positive i etableringen. |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Flott for Rygge dette her. Men jeg kommer fortsatt ikke til å fly Ryanair!
![]()
#77 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Logikken med kun tre fly og 22 destinasjoner er litt merkelig, hvor mange destinasjoner har Torp-og hvor mange fly er basert der. I følge den logikken skulle ikke FR ha hatt noen destinasjoner ut fra Torp. Alle som flyr til Stansted er ikke basert der, samme gjelder vel Gardermoen tenker jeg.
Bra med base på Rygge, selv hadde jeg ønsket andre siden av fjorden, ser ikke bort fra at den kommer etter innen rimelig tid for å unngå "kannibalisering"! |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Wow.. Ikke smaatteri de satte igang med. Rett i strupen paa DY sin Polensatsing. Mye spennende, de har raad til aa proeve og feile, saa vi faar se hva man staar igjen med av ruter naar sommeren er over.
|
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Se dagens oppslag i Moss Avis.
Her regner O'Leary og Olav Thon med at 70% av Ryanairs passasjerer er "inbound", altså utlendinger som besøker Norge. Ikke rart Thon er interessert. Han vil jo ikke bare tjene penger på investeringen på Rygge, men også ha gjester på hotellene sine. Dessverre er turistnæringen i Østfold og på østlandet rimelig tafatt og ser nok ikke helt potensialet i dette. http://www.moss-avis.no/article/2009...967115219/1044 |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Billetter er fortsatt ikke lagt ut. Noen som vet når det skjer?
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair Rygge-Gatwick-Rygge | LN-CMN | TripReports | 1 | 29-06-2011 11:48 |
Ryanair rygge base | peace | Flyforum | 4 | 12-12-2009 10:59 |
Ryanair vil åpne base på Rygge | MartinL | Flyforum | 1 | 03-11-2009 19:11 |
Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008! | Herlov | Flyforum | 212 | 23-08-2007 02:46 |
!! KL/AF åpner base på Rygge og satser innenriks i Norge ! | sail4fun | Flyforum | 11 | 01-04-2007 16:26 |