Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2009, 17:47   #61
Marcus W
ScanFlyer Blue

Marcus W's Avatar

Default Re: Ryanair ekspanderer fra Rygge

Valencia gick väldigt bra för NAX men de valde att sluta för att de konkurerade med sig själva..
Marcus W is offline  
Old 24-11-2009, 18:21   #62
O_K_
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Gratulerer Rygge!!! Hvem ville for kort tid siden trodd at Ryanair skulle åpne base på Rygge og IKKE på Torp? Blir spennende å følge utviklingen - hva gjør Norwegian på Rygge nå?

Men som Someone skriver - dette kommer ikke til å bety mye for meg...annet enn at konkurranse på ruter til Italia vil muligens gi bedre priser hos andre selskap.
Ikke så veldig uventet egentlig. Jeg mener at Rygge er en bedre flyplass for Ryanair pga nærhet til Oslo, og at DY, om noe, heller burde satse på Torp. Rygge og OSL vil kunne stjele passasjerer fra hverandre, så om DY hadde storsatset på Rygge ville de fort merket det på OSL. Skal DY ha en annen flyplass en OSL på østlandet så bør de velge den som er lengst mulig borte, for å få størst spredning på området de "favner" over.
Old 24-11-2009, 18:29   #63
Glenn
ScanFlyer Molded

Bremen og Bergamo flyttes over til Torp, og Dublin, Düsseldorf og Paris flyttes fra Torp til Rygge.
Glenn is offline  
Old 24-11-2009, 18:31   #64
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
Bremen og Bergamo flyttes over til Torp, og Dublin, Düsseldorf og Paris flyttes fra Torp til Rygge.
Disse rutene opereres allerede fra Torp. Skal frekevenser oekes, eller legges de ned fra Rygge?
Old 24-11-2009, 18:31   #65
Glenn
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Disse rutene opereres allerede fra Torp. Skal frekevenser oekes, eller legges de ned fra Rygge?
Legges ned, slik jeg forstår artikkelen i Moss Avis.

Samme gjelder Torp-rutene som flyttes over til Rygge.
Glenn is offline  
Old 24-11-2009, 19:00   #66
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Greit nok med 22 destinasjoner. Men med 3 fly kan det ikke bli mer en en ukentlig avgang på hver vel?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Old 24-11-2009, 19:01   #67
jb1
ScanFlyer Rusty

Naar er salgsstart?
Old 24-11-2009, 19:03   #68
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Greit nok med 22 destinasjoner. Men med 3 fly kan det ikke bli mer en en ukentlig avgang på hver vel?

BF
Eh?

De flyr jo til 8 destinasjoner fra Rygge i dag. Uten ett eneste fly da, ifølge den logikken.
Wig-wag is offline  
Old 24-11-2009, 19:05   #69
Glenn
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Naar er salgsstart?
I morgen starter det.
Glenn is offline  
Old 24-11-2009, 19:14   #70
Isbamse
ScanFlyer Molded

FR åpner nok en masse nye ruter nå for å se hvordan det går, og legger ned de som går dårlig i stillhet etterpå...dvs slik både de og DY alltid har gjort.

Hvis FR nå skulle ta over Rygge skal vi ikke se bort fra at DY går motsatt vei over fjorden og tar over Torp - men da formodentlig i mindre skala enn Rygge, og med fokus på Vestfold som omland, ikke Oslo.
Isbamse is offline  
Old 24-11-2009, 19:17   #71
JetBlue
ScanFlyer Molded

JetBlue's Avatar

Absolutt spenstig satsning av MoL dette her.

Isbamse, jeg er langt på vei enig med deg. Derfor tror jeg vi skal avvente ev. kannibalisering av Torp, dette kan fort gå på bekostning av plassen på den andre siden av fjorden.
JetBlue is offline  
Old 24-11-2009, 19:20   #72
RSL
ScanFlyer Silver

Nå flyr jo DY først og fremst innenriks fra RYG. Så dersom disse rutene går bra, så tror jeg ikke DY har noen grunn til å flytte til TRF.
RSL is offline  
Old 24-11-2009, 19:40   #73
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Isbamse View Post
FR åpner nok en masse nye ruter nå for å se hvordan det går, og legger ned de som går dårlig i stillhet etterpå...dvs slik både de og DY alltid har gjort.

Isbamse, det er da ikke bare FR og DY som legger ned ruter som går dårlig. Hvorfor nevner du bare disse?
Widerøe var raske til å legge ned København ruten fra Rygge. Andre hjemmlige selskaper har også lagt ned ruter. For ikke å snakke om SAS, som er den aktøren som har lagt ned flest ruter av alle.
De har forsøkt flere ruter fra bl.a. Torp, men lagt ned alle sammen. Det ville være rart om man ikke gjorde det, hvis det viser seg at man taper store penger på ruten. Ikke sant?
Old 24-11-2009, 20:04   #74
TenFour
ScanFlyer Blue

TenFour's Avatar

Grattis Rygge. Det har vært en laaaang vei å gå. Prosessen frem til bygging har vært laaaang. Og kampen mot overformynderiet likeså. Så kan man mene hva man vil om FR og DY. Har selv skrevet noen artikkler i media gjennom denne perioden, og føler at de som har trodd på denne flyplassen endelig får anledning til å vise dens berettigelse.

Man må gjerne si at jeg ikke har vært særlig aktiv med innlegg det siste året, men jeg har vært innom opptil flere ganger pr. dag. Et nedsablingsinnlegg jeg fikk etter forrige gang jeg ga ros til RYG gjorde at jeg ble passiv.

Men, på en dag som denne tok skrivekløa igjen overhånd. Så mitt håp er at vi i all vennskapelighet kan diskutere emne og håpe at de forskjellige selskaper, og flyplasser kan utfylle hverandre.
TenFour is offline  
Old 24-11-2009, 22:05   #75
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

En gledens dag for RSL og alle som er glad i å reise på rimeligst og enklest(?) mulig måte.
Er selv ingen stor fan av Ryanair, men klarer likevel å se det positive i etableringen.
Blubird is offline  
Old 24-11-2009, 23:07   #76
Vede
ScanFlyer Dusty

Vede's Avatar

Flott for Rygge dette her. Men jeg kommer fortsatt ikke til å fly Ryanair!
Old 25-11-2009, 01:36   #77
ren flaks
ScanFlyer Blue

Logikken med kun tre fly og 22 destinasjoner er litt merkelig, hvor mange destinasjoner har Torp-og hvor mange fly er basert der. I følge den logikken skulle ikke FR ha hatt noen destinasjoner ut fra Torp. Alle som flyr til Stansted er ikke basert der, samme gjelder vel Gardermoen tenker jeg.
Bra med base på Rygge, selv hadde jeg ønsket andre siden av fjorden, ser ikke bort fra at den kommer etter innen rimelig tid for å unngå "kannibalisering"!
ren flaks is offline  
Old 25-11-2009, 03:35   #78
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Wow.. Ikke smaatteri de satte igang med. Rett i strupen paa DY sin Polensatsing. Mye spennende, de har raad til aa proeve og feile, saa vi faar se hva man staar igjen med av ruter naar sommeren er over.
Tommy777 is offline  
Old 25-11-2009, 07:36   #79
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Se dagens oppslag i Moss Avis.

Her regner O'Leary og Olav Thon med at 70% av Ryanairs passasjerer er "inbound", altså utlendinger som besøker Norge. Ikke rart Thon er interessert. Han vil jo ikke bare tjene penger på investeringen på Rygge, men også ha gjester på hotellene sine.

Dessverre er turistnæringen i Østfold og på østlandet rimelig tafatt og ser nok ikke helt potensialet i dette.

http://www.moss-avis.no/article/2009...967115219/1044
Wig-wag is offline  
Old 25-11-2009, 07:44   #80
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Billetter er fortsatt ikke lagt ut. Noen som vet når det skjer?

Posting Rules