![]() |
|
![]() |
#61 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja dette var svært gledelige nyheter. Da blir det B737-800 på meg
![]()
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
DY kan overta AY's MD11'er når de fases ut med første maskin neste år
![]()
![]() |
#65 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
MartinL: Jeg kan nok til en viss grad være enig i at SK neppe åpner noe IC fra OSL, men samtidig tror jeg du nok bør vurdere å legge drømmen om rødneser med stor kropp død med en gang. Selv om det fases inn noe nytt i DY's flåte er det fremdeles 737, og det er egentlig ikke noe annet enn en naturlig utvikling og starten på en langsiktig fornyelse. IC med widebodies er en helt annen sak, og jeg kan ikke tenke meg at Kjos setter i gang med noe sånt.
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette betyr gode muligheter for folk som vil jobbe i cockpit eller kabinen hos DY. Regner med at -800 blir konfigurert slik at man trenger 4 FA. 11 fly gir vel ca 110 piloter, og om man regner med at noen av flyene kommer som erstatninger, betyr det likevel mange nye arbeidsplasser. Så spørs det om de finner kvalifiserte nordmenn, eller om DY får flere og flere utenlandske piloter:wink
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
...og skal vi leke videre hvem som kommer først (kom først så blir vel DY slått både med WL (selv om SK får det på noen -700) -800 har jo SK hatt siden før DY ble født.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banned
|
![]() Quote:
Vin mens du venter er inkludert! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Hvor mange seter får man inn i en 738 med 28", 29", 30", 31" og 32"? (Dette kunne jeg sikkert funnet et sted, men hvor?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen hva det koster å leie eller lease en B737-800 i året og flytid på 3000 timer
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Med en lavere pitch vil en ikke få inn flere enn 189pax, da dette er maskinens exit limit (av samme grunn hadde 737-900(non-ER) en exit limit på 189, selvom den var lengre.) 32" pitch gir 175 pax, 31" vil gi ca ~180-181pax. Quote:
http://www.boeing.com/commercial/airports/737.htm Tallene du finner her gir et godt anslag på antallet seter en vil få. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det er mange faktorer som spiller for hvilken leie pr måned og vedlikeholdsavsetninger i USD pr fløyet time(wheels off -wheels on) selskapene betaler. Selskapets kreditt rating er en faktor andre kan være; -lenge på leieperioden -USD kursutvikling(de fleste leiene går i USD) -vurdering og fastsettelse av residual value -låne arrangement i bank hvis det er snakk om Sale and leaseback -LIBOR(London Interbank Rente) -Antall fly man eventuellt leier fra samme lessor Så det er en rekke finansielle faktorer som spiller inn og kan variere leien betydelig for to forskjelige fly av samme type og årgang samt teknisk tilstand. Det har også mye å si hvor flinke selskapene er til å forhandle leie/låne betingelser i finansmarkedet7lessormarkedet. Jeg kan røpe at når vi i Norway Airlines gikk til anskaffelse av de første 737-300 i Norge så ble disse kjøpt for 28.75mill. USD i 1987. Leien varierte fra 310.000USD til 285.000USD pr måned etter som USD kursen varierte de første årene. I tillegg hadde vi vedlikeholdsavsetninger på 220USD pr fløyet time. På det meste betalte vi 70.000USD til lessor pr måned i vedlikeholdsavsetninger så kan man jo regne seg fram til hvor mange timer vi fløy en aktuell måned. Når DY nå skal leie inn materiell så er jo leien forsøkt holdt hemmelig, men siden eier(lessor) tinglyser låneavataler , sikkerhetsdokumenter og annen finansiell styrende dokumentasjon i luftfarttøyregisteret kan disse fåes ved hendvendelse til registeret mot en kostnad. På den måten kan man få innsyn i de enkelte leieavtaler om man ønsker siden farttøyregisteret er et offentlig register. Jeg tror nok at selskapene imellom skaffer seg informasjon underveis om hverandres leieavtaler. Jeg erfarte i alle fall intet problem med dette i sin tid. Dog er innholdet noe man ikke publiserer på "bygda". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Hvor mye avskrev du 737ene i prosent pr år? Eller hva er naturlig avskriving på et fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
In-flight entertainment. Noen som tror at dette blir instalert på disse flyene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Bra at Norwegian øker. Jeg håper derimot Norwegian skifter navn og går i tenkeboksen lenge nok til å komme frem til ett nytt livery også.
Har alltid sett halvferdig ut i mine øyne, og med nickname "Blodige tamponger" burde man for lengst funnet på noe bedre.
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye fly til SABENA.......... | Beechdriver | Bilder & foto | 12 | 28-07-2007 18:38 |
Nye fly til SASBraathens | Boeing | Flyforum | 22 | 18-04-2007 21:43 |
6 nye fly til SAS | sail4fun | Flyforum | 37 | 11-03-2006 09:34 |
Nye fly til lot | poles | Flyforum | 1 | 09-01-2005 16:06 |