Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-12-2006, 11:10   #61
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Det blir litt for enkelt dette. Bare fordi KLM klarer å dra 20 nordmenn på ei slik kjerre en søndag, behøver ikke det å bety at det er liv laga med en direkterute fra Norge. Skulle den da gå fra OSL eller SVG? Og de som skal til IAH fra det stedet den ikke går fra, ville kanskje reist via AMS eller FRA allikevel?!?

Å ha en avgang i uka er vel ikke noe god utnyttelse av en All-bizclass 737.

BF
Det er vel det jeg prøver å hinte frem, dog tydeligvis uten suksess
Old 05-12-2006, 11:35   #62
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by Isbamse

Men hva med en biznizgris SVG-Houston? Jada, jeg vet vi har diskutert det før, men med tanke på at Statoil har kontor der og ConocoPhillips har sitt europeiske hovedsete i SVG tror jeg det kunne gå i balanse.

Usikker på selv om det hadde gått selv om både Statoil og ikke minst AkerKværner har ett stort kontor i Houston (selv om mye av reisingen dit er fra Oslo området) pluss mange andre selskaper så blir det nok for lite.
Og ConocoPHillips har sitt hovedkontor i Houston.

Flyet måtte klart gått fra Stavanger, Oslo er bare en omvei i denne sammenhengen. Men det kunne evt vært en ide at flyet fortsatte til OSL, for de som skal snakke med makta i departementet, og dessuten har jo Hydro hovedstete i Oslo.

Det måtte selvsagt vært en ren bizkonfig, dette.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2006, 12:42   #63
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by Redcap

Quote:
Originally posted by OslLonghaul

skbu har jo en fordel som de ikke benytter seg av, som alle andre gjør. De kan mate pax fra andre byer i landet siden dt ike er andre int. selskaper som flyr dit.
Ikke bare fra Norge men også utenfor. Både Air Baltic, Estonian og Blue1 har matet inn til SAS Braathens middelhavsflygninger om morgenen og dermed vist at OSL fungere utmerket som hub.

edit : skriveleif :-p
Dette var litt interessant. Så Air BAltic, Estonian og Blue1 har matet litt trafikk inn til Middelhavsflygningene til SAS BRaathens fra OSL? Dette har jo faktisk vært et område hvor OSL har hatt det beste tilbudet og virkelig har lyktes med sin satsing. Synd hvis disse nå velger å fly via andre flyplasser enn OSL som f eks CPH eller ARN fordi tilbudet begynner å bedres til Middelhavsdestinasjonene der også. Men så vidt jeg kan se er det et stykke igjen til Oslos frekvens til f eks ALC/AGP og LPA f eks. Pluss at NB/DY også har hyppige avganger.

Disse flyene må jo gå bra. Prisene er høye langt frem i tid, særlig gjelder dette LPA. Mener å ha lest en plass at SK skal sette inn andre flytyper her etter hvert. Det trengs. Min erfaring er at flyene som brukes her er nokså gamle. Flere ganger har jeg også fløyet med helt hvitt fly (minus et lite norsk flagg på halen). Ikke stas

Men min erfaring til AGP/LPA er at benplassen har vært overraskende akseptabel på disse flygningene.:clap

Men så var det servicen igjen da. Husker med glede tilbake til vinter/vår 2004 med SK til AGP. Da var det gratis (og nydelig fersk!) baguette pluss sjokoladedessert til alle pluss fri drikke. Om ikke det siste så burde en gratis baguette være inkludert på Sør-Europa- flyene til SK. Et sterkt råd til ledelsen. Vet ikke hvor mange jeg har snakket med på flyene som etterlyser dette.

Dette ble veldig OT. Ikke bra. Men kan si at det nok ikke blir rute til NYC med SK. Jeg tror faktisk det er bra. Det ville blitt kannibalisme med CO, som faktisk fortjener lønnsomhet etter å ha satset på longhaul fra OSL. Kanskje det snart blir daglig hele året?! Det er bare å innse; det er ikke marked for mer nonstop til USA foreløpig, minus kanskje en sommerrute til en annen destinasjon.

Derimot til BKK er det utvilsomt marked for noen ukentlige flyvninger nonstop. At dette ikke skje er selvsagt kun pga strategiske grunner jfr. matingen til ARN/CPH sine flighter. Dette vil komme, men det kan ta litt tid.:exclamati

02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2007, 10:43   #64
JetBlue
ScanFlyer Molded

JetBlue's Avatar

Quote:
Originally posted by OJB

Jeg tror nok og at det er slik FBU 4EVER og Redcap sier. Piloter har det med å synse mye der de sitter oppe i "rorbua". De vet som regel alt om hvordan et flyselskap skal drives.
Nå har denne tråden versert i noe tid, men jeg har faktisk ryktene fra annet sted enn SKBU. Så er det noen som har mer info i sakens anledning, så er det svært interessant for oss alle!
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 02:11   #65
xbrave
Newcomer

Det var og kanskje er noen X-bu som drømmer om"langruter" med Osl -Ewr. Tror den illusjonen brast med sparking av Jansen ,gymlæreren, og resten.
xbrave is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules