![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
jeg tror det å påstå at man ved å droppe Braathensnavnet gjør det så mye lettere er en kraftig forenkling, hvis konsekvenser kan være mye mer negative enn merkevarestrategen Blubird hevder. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Merkevaren Braathens var jo ikke så mye verdt...(...Braathens SAFE var nok mye mer verdt) KLM solgte Braathens gladelig til en konkurrent. Tror nesten Braathens navnet har hatt en oppblomstring i Norge det siste året...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som TOS skriver, så er det nok klart at det kan råde forskjellig oppfatning av det tidligere merkenavnet Braathens i mer grisgrendte strøk av landet. Likevel holder jeg på min påstand om at et rendyrket SAS, uten Braathens innblandet, vil være det beste alternativet når vi snakker merkevarebygging. Norwegian flyr til mange av de samme destinasjonene som SAS Braathens gjør innenriks i dag, og førstnevnte har for mange overtatt posisjonen Braathens hadde i sin tid i kampen mot SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Interessant debatt. Personlig er jeg forbauset over at man valgte å beholde Braathens-navnet i tillegg til SAS, men trodde dette hadde noe med at man ville ha disse flyene på norske hender. Men her burde man ha gjort enten eller: Enten kjøre kun SAS fra første stund, eller så får man beholde SAS Braathens i ennå noen år, rett og slett fordi når man først har bestemt det, så får man stå for det - for hva er det som gjør at det er grunn til å forandre dette nå, når man ikke gjorde det før? Man bør bruke energien på andre ting enn å endre navnet på flyene nok en gang..
Enig i at Braathens står sterkt i den litt eldre 40+ del av befolkningen f.eks. på Møre, der jeg kommer fra opprinnelig. MEN her spiller det jo ikke noen rolle hva selskapet heter, SAS Braathens er eneste alternativ fra både Kristiansund, Molde og Ålesund. Dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banned
|
![]()
Navnet Braathens burde jo vært borte den dagen de gikk på ræva.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banned
|
![]()
I grunnen det jeg mente ja.Når SAS kjøpte dem,burde navnet gått bort også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vil fjerne Norges største sjøflyhavn v Fornebu | Admiral Benson | General Aviation og sjøfly | 7 | 21-04-2022 20:42 |
USA vil fjerne Visa Waiver Program (VWP) | Thomas | Flyforum | 22 | 05-06-2007 14:01 |
Ryanair-sjefen vil lære av SAS Braathens | Airwolf | Flyforum | 6 | 06-04-2006 15:51 |
SAS Braathens vil ekspandere | X-BU | Flyforum | 0 | 08-11-2005 15:27 |
SAS Braathens vil raskere inn og ut | sail4fun | Flyforum | 39 | 31-03-2005 20:35 |