![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Svik etter avtaleloven, eller bedrageri/svindel i straffeloven, er nok mer relevant -- men jeg er ingen advokat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Behøver ikke være advokat for å kjenne loven.
![]() |
#63 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
En hadde jo forloeperen til Travel Pass innenlands - "100 billettene" - et firma kunne kjoepe 100 billetter (fysiske) med Firmanavnet i Name Element og den reisende maatte fylle in sitt eget navn i Endorsment Feltet - dette ble godkjent og baade Braathen og SAS solgte disse billettene i hoved sak mellom OSL-SVG, OSL-BGO og OSL-TRD - spesiellt var det ogsaa at disse ble utstedt i en retnbing men kunne benyttes i begge retninger og man kunne endre navn i en tidsepoke hvor det ikke var lovlig paa andre billetter. Saa selv med Fullpris hadde man rutiner som gav komplette korrekte passasjerlister og jeg tror det lille som er igjen av SAS Travel Pass fungerer paa samme maate som vi utviklet det (maa nesten sjekke med venner hos Braathems IT Solutions (som administrerer SAS Travel Pass ![]()
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nettopp, poenget mitt var bare at det lar seg gjøre med "upersonlig billett" uten at det går på bekostning sv passasjerlister (gjennom løsninger som du skisserer).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Amadeus og med Altéa stort sett sabotert enkelheten i Travel Pass-produktet.
![]() |
#66 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spania NON-Schengen | LN-CMN | Småprat | 8 | 29-04-2012 14:36 |
Non-Schengen -> Schengen transfer på ARN | badsofa | Småprat | 2 | 08-04-2012 18:43 |
Transfer Schengen - non-Schengen i MUC | Edricson | Reiseforum | 5 | 28-11-2010 21:42 |
Ni nye Schengen-land | AirbusTrond | Flyforum | 12 | 18-12-2007 08:55 |
Pass for reiser innen Schengen | PW14 | Flyforum | 11 | 26-09-2005 09:07 |