![]() |
|
![]() |
#61 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Det er helt sikkert politiske hensikter med dagens aksjon (jeg er ikke komplett idiot), og det beste ville vel vært at ettermiddagsskiftet ble kjørt som normalt eller med redusert kapasitet (noe som ikke skjer). Da hadde de fått roet ned, snakket sammen, og de haddet samtidig fått markert sitt synspunkt. At de umiddelbart la ned arbeidet når beskjeden kom ser jeg ikke på som unormalt sikkerhetsmessig sett. Ville sett på det som mer unormalt om de bare fortsatte helt upåvirket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
La oss roe oss ned litt begge to, tror vi er litt enige også. Jeg tor det hadde vært smartere om de f.eks gjorde andre framstøt enn å ødelegge høstferien og flyreisene til mange. At noen kan synes det er tøfft å jobbe etter en sånn beskjed kan jeg forstå, men at ALLE ikke klarte å jobbe etter at det er kommet et FORSLAG (ikke bestemt noe ennå) om at samfunnet vil tjene på å flytt kontrollsentralen til Stavanger synes jeg er litt merkelig. Det er altså 1 flygeleder på Røyken som taklet en slik situasjon.....egentlig ikke særlig betryggende. Forøvrig interessant lesning: http://pub.tv2.no/nettavisen/reiseliv/article283891.ece |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe, jeg mente ikke at du sa jeg var komplett idiot, ville bare opplyse om at jeg ikke er det
![]() Aftenposten: Avinor har besluttet å innstille alle flyginger til og fra Gardermoen, Torp og Kjevik for resten av dagen. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article879046.ece Er det ikke litt rart å bestemme seg for det, eller er det bedre å starte på nytt i morgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flygelederene på østlandet, såvel som på vestlandet, har lenge visst at man skal redusere antall sentraler til en i Sør-Norge. Dette burde alle flygelederene tatt inn over seg, slik at de var mentalt forberedt når avgjørelsen kom (som forøvrig ikke har blitt tatt enda). Jeg mener at "syke"-meldingen har preg av å være en ren demonstrasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skal være forsiktig med å si aksjon...men siden flygelederne tidligere har brukt nettopp dette midlet tidligere i saker så må de jo regne med at folk tenker sitt.
Var forresten innom www.osl.no hvor man nå har klart å legge ut noen linjer om hva som skjer....og i beste serviceånd har man ennå ikke klart å skrive 1 setning på et annet språk enn norsk - utrolig dårlig, men typisk norsk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jaja, blitt inkalt på overtid i morgen, men skal de være 'syke' i morgen og så blir det vel lettjente penger.
Min mening er at man kan streike, men i det minste gjør aksjonen lovlig. Send et varsel i forkant, og la det bli siste utvei - det finnes andre måter å markere på som bør prøves først. Hvis det er sånn at flygelederne blir syke av en dårlig melding som de faktisk visste kom til å komme, så vil jeg heller stille spørsmålstegn til om de er egnet til jobben de driver med.
![]() |
#67 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tillitsvalgt for flygelederne i Ryken ved det han har uttalt til Aftenposten:
" Ingen her er sykmeldte, men de jobber ikke operativt. Dette er ikke en aksjon, men det er enkeltindivider som har funnet ut at de ikke kan jobbe videre. At det skjer med mange samtidig, skyldes at vi jo har fått den samme beskjeden, sier tillitsvalgt for flygelederne i Røyken, Bendik Heggelund" http://www.aftenposten.no/reise/article878931.ece
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg får ikke dette til å stemme.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyvelederne i Trondheim er tydeligvis mye sterkere psykisk enn de i Oslo da, selv om det vel var en del sykemeldinger der også.
![]()
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvor mange flyveledere er det på jobb på hvert skift på Røyken da? 10-20?
![]() |
#72 |
Newcomer
|
![]()
Det var like mye sykemeldinger ved Trondheim kontroll, forskjellen er at en stor del av trafikken til Trondheim kontroll kunne rutes via Sverige. (Vi har gjort det i flere mnd, gjør det delvis ennå) Man kunne således klare seg med mindre bemanning.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er det noe som får norske følelser i sving - så er det en god gammeldags lokaliseringsdebatt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Siden det ikke er en streik, men sykdom, er det jo ingenting i vegen for at Avinor henter inn flygeledere fra andre plasser om dette lar seg gjøre. Om noen tør.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal unngå å bruke ordet barnslig, for det er brukt nok nå.
MEN, jeg vil si at det hadde nok vært en bedre ide med "gå sakte aksjon" enn å bli "syke" og gå hjem. Jeg mener de har rett til å reagere, men ikke overreagere. Det som irriterer meg mest er Avinor. De henviser alle passasjerer til flyselskapene for informasjon. Nei, nå får Avinor ta på seg lua og komme seg ut og informere selv. Sett opp et 800-info-telefonnummer for alle. Jeg håper alle merkostnader for flyselskapene blir notert og sendt som regning til Avinor. Grrr... fra Arrow som er lykkelig langt unna kaoset. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Litt vanskelig å fly dem inn kanskje.....
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Good point!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kamp om ny kontrollsentral | 1944vintage | Flyforum | 18 | 18-07-2015 22:36 |
Leier inn utenlandske flygeledere til Oslo kontrollsentral | sail4fun | Flyforum | 37 | 15-02-2013 22:20 |
Bemanning på Kontrollsentral Nord | Green1 | Flyforum | 0 | 12-08-2005 10:01 |
Per Oscar Jacobsen skal lede oppbyggingen av kontrollsentral Sør | sail4fun | Flyforum | 0 | 29-01-2005 22:32 |